Тема: У чому особливість господарювання і повсякденного життя у Стародавній Греції V ст. до н.е. (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)

Мета: дати уявлення про побут і повсякденне життя стародавніх греків, сформувати уявлення про економіку; вдосконалювати навички роботи з інформативними текстами, розвивати психологію співпраці; сприяти засвоєнню нових понять «економіка», «гімназія», «туніка», «гімантій», «тронос».
Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., наочність.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Основні поняття: «економіка», «гімназія», «туніка», «гімантій», «тронос».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– застосовувати та пояснювати на прикладах поняття;
– описувати повсякденне життя стародавніх греків;
– аналізувати та систематизувати текст підручника;
Хід уроку
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Історичний диктант.

1) Як називали морський союз, де вирішальну роль відігравали Афіни? (Афінський)
2) Кого обирали стратегом 15 разів? (Перикла)
3) Як називався храм богині Афіни, побудований на афінському акрополі? (Парфенон)
4) Що в перекладі означає слово «демократія»? (Влада народу)
5) Як називають людину, що чудово вимовляє промови? (Оратор)
6) Що таке екклесія? (Народні збори)
7) Як називали союз держав на чолі зі Спартою? (Пелопоннеська ліга)
8) Як обирали гелію (суд присяжних)? (Жеребкуванням)
9) Як називалися війни між Афінами та Спартою? (Пелопоннеські)
10) Чим закінчилися війни між Афінами та Спартою? (Перемогою Спарти)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм

– Що б ви хотіли дізнатися про повсякденне життя греків?

ІV. Вивчення нового матеріалу
Групова робота

І- група – Господарське життя
ІІ- група – Становище жінки та ставлення до сім’ї в Афінському полісі
ІІІ- група- Житло та предмети побуту стародавніх греків
ІV – група – Одяг і мода стародавніх греків

Додатковий матеріал
Грецькі жінки

Вам уже відомо, що грекині не мали права брати участь у громадському житті. Крім того, жінки не допускалися на деякі спортивні змагання й театральні вистави. Усе розказане про життя давніх Афін стосується в основному чоловіків.
А що ж робили жінки й чому багато хто з них здобув повагу співгромадян? У родинах селян і ремісників жінки майже весь час працювали разом із чоловіками, допомагаючи їм у нелегкій праці. Знатна ж грекиня проводила більшість часу в гінекеї («гіне» — у перекладі з давньогрецької мови — «жінка»). Так елліни називали жіночу половину будинку, яка складалася зі спальні подружжя та кімнат їхніх дорослих дочок. Звідси господиня керувала всім життям свого будинку: роздавала доручення рабам, розподіляла домашні припаси. Траплялося, що вона разом із рабами пряла чи ткала. У гінекеї грекиня виховувала й своїх дітей, поки ті були маленькими. А у вільний час вона любила посидіти в невеликому затишному садку, розташованому за гінекеєм, пограти на лірі чи флейті, побавитися зі своїми улюбленими домашніми тваринами. І хоча в Греції й думки не припускали про участь жінки в громадському житті, її щиро шанували як гарну господиню, вірну дружину й турботливу матір. Користуючись таким ставленням, деякі грекині вміло впливали на своїх чоловіків. Не випадково творець афінського флоту Фемістокл, хоча й жартуючи, казав: «Наймогутніша людина в Елладі — це мій маленький син. Адже всіма керують афіняни, афінянами — я сам, мною — дружина, а нею — наш син!»

– Що в становищі давньогрецьких жінок видається вам позитивним, а що — несправедливим?

V. Закріплення знань учнів
Бесіда за питаннями

1. Поясніть, яку роль афіняни відводили праці; чому, за їх уявленнями, людина повинна була трудитися.
2. Розкажіть, яким було повсякденне життя афінян, де вони проводили дозвілля.
3. Які риси приваблюють вас у житті стародавніх афінян?
4. З якою метою афіняни відвідували агору?
5. Розкажіть про заняття стародавніх греків. Які заняття були у чоловіків і які — у жінок?
6. Які види ремесла були розвинені у Стародавній Греції?
7. Як харчувалися стародавні греки?

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал § 35

Завантажити: Тема: У чому особливість господарювання і повсякденного життя у Стародавній Греції V ст. до н.е. (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма) (Розмір: 16.5 KB, Завантажень: 1501)
Мета: дати уявлення про побут і повсякденне життя стародавніх греків, сформувати уявлення про економіку; вдосконалювати навички роботи з інформативними текстами, розвивати психологію співпраці; сприяти засвоєнню нових понять «економіка», «гімназія», «туніка», «гімантій», «тронос». Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність. Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь. Основні поняття: «економіка», «гімназія», «туніка», «гімантій», «тронос». Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - застосовувати та пояснювати на прикладах поняття; - описувати повсякденне життя стародавніх греків; - аналізувати та систематизувати текст підручника; Хід уроку І.…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*