Тема: РОЗТАШУВАННЯ СЛІВ ЗА АБЕТКОЮ (2 клас. Українська мова)

Мета:  закріплювати  знання  української  абетки;  вчити  учнів  розташовувати  слова  за абеткою з орієнтацією на  першу літеру; розвивати мовлення учнів,  виховувати  інтерес до читання.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 12, вправа 25)

—  Прочитайте  імена  і  прізвища  поетів,  чиї  вірші  вміщені  у  підручнику «Літературне читання». Учні читають вірші, які вони вивчили напам’ять.

—  Послідовно назвіть звуки і букви у слові поетеса.

  1. Робота над загадкою
З однієї ми родини

Від Андрія до Ярини.

Як по одному, самі,

Ми буваємо німі.

Хоч і маєм різні назви

Й добре знаєте всіх нас ви,

Певним станемо рядком —

Заговоримо ладком.

Ми — писемності основа,

А без нас ніхто ні слова!

Що то таке? (Алфавіт.)

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми  будемо закріплювати  знання  української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 12-14)

Вправа 26. Учні  читають  слова,  вимовляють  звуки  кожного  слова,  переставляють у  словах  букви  так,  щоб  утворилися  інші  слова:  курча —  круча, рис —  сир, кури — руки.

—  Запишіть утворені слова за абеткою.

Так ми говоримо!

Розташовуємо слова за абеткою (в абетковій послідовності).

Вправа 27. Учні розглядають малюнки ягід, записують назви за абеткою.

—  Поясніть, чому корисно вживати ягоди.

Хвилинка спілкування

—  Найбільше я люблю клубніку і земляніку.

—  Таких назв немає. Українською мовою треба казати полуниця і суниця.

—  Добре, запам’ятаю. А які ягоди тобі найбільше смакують?

—  Продовжіть розмову.

Вправа 28. Учитель читає вірш М. Стельмаха. Учні називають назви дерев і записують їх за абеткою.

—  Складіть  звукову  модель  слова,  у  якому  звуків  більше,  ніж  букв.  (Ліщина)

Вправа 29 (робота в парах). Учні міркують, яка буква випала зі слова.  Порівнюють, чи однакові слова

вони записали.

Вправа 30

—  Користуватися  алфавітом  необхідно  при  складанні  будь-яких  списків (наприклад,  в  класному журналі —  прізвища  учнів), при  розставлянні  книг у  бібліотеці  (за  прізвищем  автора  книги,  а  у разі  його  відсутності —  за першою  буквою  назви), при  зберіганні  формулярів,  абонементів у  бібліотеці,  при складанні картотек і каталогів (переліків видань).

—  Як ви вважаєте, чи зручно це? Чому? (Відповіді учнів.)

Учні читають речення, записують прізвища письменників у такій послідовності, у якій треба поставити їхні книжки на поличках шафи.

  1. Фізкультхвилинка

УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

—  Запишіть імена 5 учнів вашого класу за алфавітним порядком.

—  Запишіть назви 6 іграшок за алфавітним порядком.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Для чого потрібний алфавіт?

—  Як записати слова за алфавітним порядком?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 14, вправа 31.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: РОЗТАШУВАННЯ СЛІВ ЗА АБЕТКОЮ (2 клас. Українська мова) (Розмір: 12.1 KB, Завантажень: 67)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*