Тема: Практичне заняття. Як у Стародавньому Китаї розвивались наукові знання, писемність та освіта (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)
Мета: На основі раніше отриманих знань і опорних умінь у новій навчальній ситуації учні самостійно вирішують проблемно-пізнавальні завдання, публічно представляють результати індивідуальної та колективної творчої діяльності, освоюють складніші способи вивчення історичного минулого. Формувати та розвивати в учнів дослідницькі уміння, навички пошуково – дослідницької роботи (виявлення проблем, збір інформації), спостережливість, уміння висувати гіпотези, узагальнювати, розвивати аналітичне мислення; сприяти підвищенню особистої впевненості у кожного учасника проекту. Забезпечити механізм розвитку критичного мислення дітей, уміння шукати шляхи вирішення проблеми. Виховувати почуття любові до історії.
Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., наочність.
Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і умінь.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
- застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «конфуціанство»;
- характеризувати релігійні погляди і культурні здобутки мешканців давнього Китаю;
- оцінювати внесок Китаю у світову культуру.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Самостійна робота, ключ – 1.В 2.В 3.Б 4.А 5.Г 6.В 7.Б 8.В 9.Г 10.Б
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ваш підручник надрукований на папері. І папір, і найдавніший спосіб друкарства тисячі років тому були винайдені в далекому Китаї. Також важко собі уявити корабель або літак без компаса, який так само винайшли в цій давній країні. Китайські майстри вдягали в шовкові одежі заможних людей в усьому стародавньому світі.
Сьогодні на нашому практичному занятті ми дізнаємось не тільки про наукові знання, а й про писемність та освіту Стародавнього Китаю.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Урок проходить у роботі в парах
- Складіть у зошитах таблицю «Винаходи стародавніх китайців». Доповніть таблицю назвами винаходів, про які ви дізнались з §22-23
Винахід | Де (для чого) використовувався |
Обговорення винаходів.
- Визначте за таблицею типи письма, що набули поширення у Єгипті, Дворіччі, Фінікії та Китаї. Порівняйте їх.
- Хто такий Конфуцій? Обговоріть у парах основні положення його вчення. Представте свої думки класу.
- Складіть план тексту с.113-114. Спираючись на нього й ілюстрацію, розкажіть про особливості освіти в Стародавньому Китаї.
V. Закріплення знань учнів
Закінчіть речення: « Після практичної роботи я знаю…; вмію …; розумію …»
VІ. Домашнє завдання
- Опрацювати матеріал § 24
- Скласти тематичний кросворд