Конспекти уроків правознавстваКонспекти уроків правознавства 9 класФайли

Правова держава (9 клас. Правознавство)

 Тема. Правова держава.

Мета: сформувати в учнів поняття правової держави, розкрити її ознаки; виховувати в учнів переконаність у доцільності формування правової держави для кожної особи, для розвитку особистості; розвивати вміння працювати в групах, знаходити спільні рішення.

Основні поняття: правова держава.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. Вивчення нового матеріалу
  4. Ознаки правової держави.
  5. Шляхи побудови правової держави в Україні.
  6. Закріплення нових знань і вмінь учнів
  7. Підсумки уроку
  8. Домашнє завдання

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Практикум.

Визначте, чи настане відповідальність у певних ситуаціях; якщо настане — яка саме. (Підбираю приклади ситуацій, подібних тим, що використовувались на етапі закріплення нових знань і вмінь учнів на попередньому уроці.)

 Бесіда.

  • Розкрийте поняття необхідної оборони і крайньої необхідності.
  • Назвіть та поясніть конституційні принципи юридичної відповідальності.

 Індивідуальне завдання.

Назвіть види юридичної відповідальності. (Виконується біля дошки)

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Ознаки правової держави.

Робота в групах.

Об’єдную учнів у групи і пропонує їм уявити себе дослідниками, які збираються вирушити до нової країни з метою визначити, чи існує в ній правова держава. Учитель застерігає учнів від використання підручника, зазначивши, що оцінюватимуться їхні власні думки, особистісна мотивація.

— Запропонуйте ознаки, за якими можна встановити наявність чи відсутність в країні правової держави.

По завершенні обговорення в групах представники кожної групи доповідають пропозиції, які слід фіксувати на дошці. Аналізую пропоновані ознаки і виокремлює серед них ті, які названі більшістю груп. Під час коментування визначаю ознаки правової держави:

— панування права в усіх сферах суспільного життя;

— забезпечення реального народовладдя;

— взаємна відповідальність держави і громадянина;

— гарантування та захист прав та свобод людини;

— ефективний нагляд і контроль за дотриманням норм права;

— висока правова свідомість та правова культура кожного громадянина держави.

Шляхи побудови правової держави в Україні

Вивчення питання проводжу за одним із варіантів.

ВАРІАНТ І

Робота в групах.

Об’єдную учнів у групи і пропоную їм під час обговорення дійти певних висновків.

— Проаналізуйте, якою мірою Україна відповідає визначенню правової держави, і запропонуйте заходи щодо досягнення Україною рівня правової держави.

Представники груп по черзі доповідають свої пропозиції. Коментую і в разі необхідності коригую відповіді учнів.

ВАРІАНТ II

Завдання.

Проаналізуйте матеріали засобів масової інформації й запропонуйте шляхи удосконалення політичного, правового, соціально-економічного життя України щодо досягнення нею максимальної відповідності рівню правової держави.

Доповнюю і узагальнюю відповіді учнів.

 IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Бесіда.

Назвіть ознаки правової держави.

 V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Аналізую роботу учнів у групах, указую на типові помилки, наголошую, що шлях до розбудови правової держави є нелегким і успішність цього процесу певною мірою залежить від кожного громадянина.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Опрацювати текст підручника.
  • Підготувати відповіді на запитання і завдання до вказаного параграфа.
Завантажити: Правова держава (9 клас. Правознавство) (Розмір: 19.3 KB, Завантажень: 98)
Back to top button