Конспекти уроків образотворчого мистецтва 7 класКонспекти уроків української літератури 7 класУсі уроки мистецтваУсі уроки української мови та літературиФайли

STEM-квест «Вишиванка – код нації» (7 клас. Українська література. Мистецтво)

Авторки: Воронова Юлія Валентинівна, Тичинська Ольга Володимирівна

Навчальний заклад: Комунальний заклад освіти “Середня загальноосвітня школа №84” Дніпровської міської ради

STEM-квест «Вишиванка – код нації»

Мета: розширити уявлення здобувачів/здобувачок освіти про вишиванку, як вид мистецтва, про її історію та значення у житті українців; виховувати любов до національних традицій, до краси і гармонії навколишнього світу, почуття національної гордості; розвивати комунікативну, інформаційну компетентності та компетентність творчої діяльності; сприяти розвитку естетичного смаку, творчих здібностей дітей, викликати бажання берегти свою національну культуру; пробудити пізнавальні інтереси до вивчення символів та кольорів української народної  вишивки.

Актуальність: Останніми роками популярність вишиванок значно зросла. Сьогодні модно носити вишиванку не тільки на національні свята, а й на кожен день.  Вишиванку часто називають одягом патріотів. Зараз кожен може купити розкішні, буденні, молодіжні, стародавні або ж сучасні вишиванки, але мало хто знає її цінність.

Цільова аудиторія (вікова категорія): здобувачі та здобувачки освіти 7 класу (12-13 років).

Тип уроку: комбінований.

Розділ програми предмету: мистецтво: розділ «Діалог народного мистецтва із сьогоденням»; українська література: «А.Малишко. «Пісня про рушник», художні засоби, образи-символи; українознавство: «Мій український народ. Традиції. Одяг.»; інформатика: «Моделювання. Проєктна діяльність»; технології: «Оздоблення побутових виробів».

Час проведення: 90 хвилин.

Форма і методи роботи: онлайн/офлайн; STEM-квест; індивідуальна робота, робота в групах; виконання інтерактивних вправ, розв’язання проблемних питань;

Практичні: створення презентацій, постера, відеоролика, використання онлайн-конструктора, дидактичних роздаткових матеріалів.

Компетенції: спілкування державною мовою; основні компетентності у природничих науках і технологіях; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; обізнаність та самовираження у сфері культури..

Матеріали та обладнання: девайси учителя/учительки та здобувачів/ здобувачок освіти; роздатковий матеріал, ілюстрації фрагментів вишивки, презентації в Canva, інтерактивна дошка, доступ до мережі Інтернет, відеофайли, постер, текст пісні А. Малишка «Пісня про рушник», контурна карта міст України.

Предмети, де можна використати матеріал уроку: українська література (вивчення творчості А. Малишка. «Пісня про рушник», тропи), українознавство (регіональні особливості народної вишивки, історія виникнення вишиванки), мистецтво (знаки, символи української вишивки, створення власного дизайну вишиванки), технології (види вишивок на побутових виробах), інформатика (моделювання виробів, створення проєктів)

Back to top button