Адміністрації школиВиховні години 1- 4 класВиховні години 5-11 класКласному керівникуНова українська школа (НУШ)Файли

Програма «Нова українська школа» у поступі до цінностей

Шановна педагогічна спільнота, батьківська громада!
Шановні вчителі, вихователі, батьки!

За дорученням Міністерства освіти і науки України науковці Інституту проблем виховання НАПН України за участю наукових працівників Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» під керівництвом академіка, доктора психологічних наук Івана Дмитровича Беха розробили Програму «Нова українська школа» у поступі до цінностей, яка на наш погляд, допоможе вчителеві, класному керівнику, вихователю, адміністрації закладів освіти осмислити сучасні виклики виховання та його головні засади, базові моральні цінності сучасного виховання, з обов’язковим урахуванням вікових особливостей учнів.

Маємо нагоду визначити чіткі пріоритети у вихованні особистості дитини із сформованими компетентностями, які допоможуть учнівської молоді відбутися у житті як порядній, високоморальній, професійно успішній, здоровій і щасливій Людині.

Звертаємося до вас усіх небайдужих колег – освітян висловити свої міркування щодо даної Програми, бо вона є одним із суттєвих важелів реформування освітньої галузі, творенні Нової української школи.

Основні форми організації виховного процесу

КласФорми, методи і прийоми виховної роботи
1–4 класи·         Виховні години: «Хто я і яким я хочу бути», «Вчимося ввічливості», «Я і мої друзі», «Я і мій клас», «Як поводитися у школі, вдома, на вулиці», «Чи важко бути охайним?», «Правила здоров’я», «Допомагаємо старшим», «Абетка пішохода», «Чи знаєш ти чарівні слова», «Чи вміємо ми цінувати час?», «Берегти природу», «Як ставитися до молодших братиків і сестричок», «У бібліотеці», «Коли твій друг захворів», «Телефонний дзвінок», «Піклуємося про пташок», «Хочу, можу треба», «Чи потрібно вибачатися?», «Коли ти дома один», «В гостях і дома», «Обіцянки і слова», «Безпечна дорога до школи», «мамині помічники і помічниці», «Гартуємо характер», «Мій улюблений літературний герой», «Про що нам підказує совість», «Наші слова та вчинки», «Як стати кращим», «Не будьмо байдужими», «Які продукти корисні»,«Я маю власну думку», «Добротою себе перевір»

·         Бесіди: «Символи держави: прапор, герб, гімн України»; «Поговоримо про дружбу», «Моя країна – Україна»

·         Курси за вибором: «Уроки для сталого розвитку. Школа друзів планети», «Я і енергія»

·         Ігри: «Мікропохід», «Павутинка», «Хто я?», «Ведення літопису нашого класу», «Я в команді»

·         Музично-казкова гра «Музика в українських народних казках»

·         Сторітеллінг: короткі оповідання для навчання і виховання

·         Міні-тренінг на розвиток уваги «Різноманітний світ»

·         Усний журнал «Герої Крут – для нащадків взірець»

·         Гра на групову взаємодію «Місток дружби»

·         Родинне свято «Сім «Я»»

·         Етична гра «Будь ласка»

·         Вправи: «Оціни свою уважність», «Слухати і чути»

·         Метод незакінчених речень: «Пізнай самого себе»

·         Інтерактивна гра «Постав оцінку художнику»

·         Ігрові завдання: «Телеграма», «Симпатичні істоти», «Я-Земля»

·         Рольова гра «Розподіл сердець»

·         Метод «Що буде, якщо…»

·         Метод незакінчених речень «Поговоримо про дружбу»

·         Інтерактивна година спілкування «Школа етикету»

·         Прийоми: «Капелюх Фоми Невіруючого», «Змагання рядів (груп)», «Хто скаже останнім?», «М’яч із словами», «Пустий стілець», «Читання з зупинками», «Вірні – невірні твердження», «Прогнозування по фотографії», «Поясни слово», «Читання з зупинками», «Чи вірите ви …», «Учитель радиться з класом»

·         Літературне свято «Мова моя калинова»

·         Зустріч із захисниками «Роль війська у відстоюванні незалежності та територіальної цілісності України»

·         Екологічні проекти: «Зелений пакет для дітей», «Чорноморська скринька»

·         Ігри-подорожі: «Природні дива України», «Маленькі українці подорожують країнами ЄС», «Котигорошко»

5–6 класи·      Виховні години: «Що підказує твоє серце», «Бути милосердним», «Люби Батьківщину, як сонце люби…», «Герої завжди поміж нас», «У чому полягає шляхетність», «Заздрісник сам собі ворог», «Світ наших захоплень», «Кожна людина унікальна», «Подарувати крихітку душі», «Мистецтво спілкування: коли яке слово мовити?», «Як жити в мирі з людьми», «Особистість і колектив», «Пізнай себе – пізнаєщ світ», «Посієш звичку –пожнеш характер», «Чи вмієш ти контролювати себе», «День народження. Як дарувати та приймати подарунки», «Твої права і обов’язки вдома і в школі», «Уміти сказати «Ні»», «Білі ворони», «Шкідливі звички», «У кожного є своє покликання»

·      Етичні бесіди: «Погляд в минуле», «Ми діти твої, Україно», «Ставлення людини до людини», «Добро і Зло», «Моя сім’я», «Це потрібно не мертвим, це потрібно живим…», «Мій етикет», «Праця і життя людини», «Тепло моїх долонь, і розуму, і серця, я Україні милій віддаю»

·      Літературно-музична композиція «Україно, соборна державо, сонценосна колиско моя…»

·      Демонстрації-моделювання: «Скільки води на Землі», «Скільки родючих грунтів на Землі (Яблуко)»

·      Ігрові завдання: «Мій собака сказав би про мене»; «Ресурси», «Телеграма», «Симпатичні істоти», «Я-Земля» «Підбери пару», «Друга роль»

·      Тренінгове заняття на командоутворення «Порятунок ведмедя»

·      Ігри: пантоміма «Закони екології», «Казино», «Що-де-коли», «Зникле житло», «Ресурси», «Хто я?», «Екомаркування», ігри-метаморфози «Пікнік», «Кухня»

·      Прогулянка «Екодослідники»;

·      Дискусія «Поводження з безпритульними тваринами»;

·      Ділова гра «Робота над проектом», «Колективна творча справа»

·      Рольова гра «Корабельна рада», рольова гра на командну взаємодію «Острів»

·      Мозкова атака «Що заважає людям бути відповідальними»

·      Міні-тренінг «Уміння працювати в команді, або як «Я» перетворити на «Ми»»

·      Літературно-музичне свято «Тарас Шевченко – мовами національних меншин»

·      Метод незакінчених речень «Праця в житті людини»

·      Прийоми: «Логічне дерево», «Лінія цінностей», «Написання анотацій і рецензій», «Текст на одну букву»

·      Військово-патріотична спортивна гра «Сокіл» («Джура»)

7–9 класи·      Виховні години: «Життя – твій шанс, цінуй його», «Чи завжди веселі наші жарти?», «Коли потрібна наша тактовність», «Як не спізнюватися і не забувати», «Мова – то серце народу», «Цінуємо твій подвиг, солдате», «Чи важко бути доброчинцем», «Мистецтво дискусії», «Природа, то храм», «Вчимося поважати інших», «У згоді з собою», «Моральні рішення», «Культура гідності», «На шляху до себе», «Життєві плани», «Відкриваємо нові грані і смисли буття», «Як ставитися до поразок і невдач», «Секрети життєвого успіху», «Відкрий для себе самого себе», «Мої цінності», «Подивитися на себе уважно», «Пізнай самого себе», «Що означає бути Людиною», «Поговоримо про дружбу», «Правильно оцінюючи себе ми здатні вплинути на своє майбутнє», «Мій моральний вибір», «Моральні принципи і правила життя», «Я», «Мрії стають реальністю для тих, хто вміє працювати», «Культура емоцій і почуттів», «Ризики і виклики сучасної молоді», «Бути собою», «Репутація і честь»,«Батьки і діти», «У згоді з самим собою», «Як стати щасливим?»

·      Курси за вибором: «Екологія в побуті», «Культура екологічної поведінки», «Мій екологічний вибір», «Сучасні екологічні проблеми», «Уроки для сталого розвитку»

·      Етичні бесіди: «Моральні цінності», «Що таке справжня дружба?», «Чи відповідальна ти людина», «Учіться любити», «Етика і мораль», «Чому я заслуговую на повагу», На шляху до Європи», «Шлях до себе», «Вчимося володіти собою», «Мій етикет», «Праця і життя людини»

·      Диспути: «Чи можна змінити характер людини?», «Совість і обов’язок», «Емоції і характер, в чому їх взаємозв’язок?», «Права дитини», «Чи праві ті, хто говорить: «У нас багато друзів»

·      Моральні дилеми

·      Ігри: «Павутинка», пантоміма «Закони екології», «Казино», «Що-де-коли», «Зникле житло», «Що ми знаємо про пустелі», «Ресурси», «Екомаркування», «Хто я?», ігри-метаморфози «Танкер», «Пікнік», «Кухня», мотиваційна гра «Не нашкодь» («Війна»), «Людина, хто вона?», «Емоція, відлита в бронзі»

·      Ігрові завдання: «Мій собака сказав би про мене», «Телеграма», «Симпатичні істоти», «Я-Земля», «Підбери пару», «Друга роль»

·      Метод тестування: «Чи вольова ти людина?», «Який я насправді»

·      Літературне свято «Бухенвальдський набат»

·      Вправа «Купуємо побутові хімікати»

·      Дискусії: «Поводження з безпритульними тваринами», «Поводження з безпритульними тваринами», «Тварина та вчинок»

·      Самоаналіз «Місце на Землі»

·      Мозкова атака «Перешкоди на шляху до відповідальної поведінки»

·      Метод тестування: «Самоповага», «Чи є Ви капітаном власного життя?»

·      Вправи: «Складаємо кластер», «Купуємо побутові хімікати», «Мій портрет у променях сонця», «Почуття», «Емоції», «Купуємо побутові хімікати», «Виховання волі»

·      Квест «Я люблю Україну»

·      Управління гнівом. Тренінгове заняття для подолання агресивних виявів поведінки

·      Метод Едварда де Боно «Метод шести капелюхів»

·      Метод різнонаукового бачення

·      Міні-тренінги: «Вчимося відповідати за свої дії і доводити справу до кінця», «Як показати дорослим, що ти виріс. 7 ознак дорослої людини», «Що таке критичне мислення і навіщо воно потрібне», «Як розвинути приховані ресурси», «Ти і твоя самооцінка», «Умій казати «ні»», «Пізнай себе та інших людей», «Мистецтво запитань. Запитання як інструмент розвитку критичного мислення», «Позитивне ставлення до себе, як себе полюбити»

·      Година національної пам’яті «Голокост – лихо століття»

·      Рольова гра на напрацювання стратегії самопідтримки «Дерево, яке впало»

·      Прийом «Переконуючий лист»

·      Етика в школі. Тренінгове заняття з етичних взаємин в колективі,

·      Метод Case-study (анализ конкретных ситуаций)

·      Проект «Як протистояти антигуманним викликам сьогодення: уміння і навички, які стануть у нагоді сучасним підліткам»

·      Круглий стіл «11 причин, чому ми не повинні здаватися»

·      Літературна композиція «Через Крути у майбуття»

·      Акція «Парасольки миру»

·      Демонстрації – моделювання «Поширення радіації»

·      Ігрові завдання «Телеграма», «Я-Земля»

·      Раптівка (флешмоб) «Добро крокує по планеті»

·      Оформлення інформаційного стенду «День Злуки – день єднання»

·      Фестиваль дитячої творчості «Сонячні барви»

·      Військово-патріотична спортивна гра «Сокіл» («Джура»)

10–12 класи·      Виховні години: «У чому щастя і як його знайти», «Доля і покликання», «Людина між добром і злом», «Дружби дні золоті»,  «Наші взірці і ідеали», «Розв’язуємо конфлікти», «Я там, де правда», «Секрети лідерства», «Створити себе», «Ставлення людини до людини», «Любов’ю дорожити у житті», «Я і ми», «Імідж молодої людини і культура поведінка», «Моя громадянська позиція», «Гнів і агресивність», «Захистити себе від насильства», «Шануймо наших учителів», «Відкрити душу для краси», «Подивись на себе уважно», «Турбота і піклування у родині», «Життєві цілі і засоби», «Як протистояти маніпуляціям свідомістю», «Переваги і ризики Інтернету», «Протистояти аморальним впливам», «Бути толерантним», «Ми нащадки славного роду», «Твоя життєва стежина», «Щире слово, добре діло душу й серце обігріло», «Свобода і відповідальність», «Я і мій характер», «Мої цінності»

·      Сократівські бесіди: «Як ми ставимося до хворих на СНІД», «Бренд чи індивідуальність», «Мистецтво бачити правду», «Ми – жителі планети Земля. Ми – рівні», «Служба в Збройних Силах України та захист Батьківщини – конституційний обовʼязок кожного громадянина України», «Права дитини», «Ставлення людини до людини», «Добро і Зло», «Як протистояти маніпуляції», «Подивись на себе уважно», «Моє спілкування з людьми», «Поговоримо про дружбу», «Мій етикет»)

·      Диспути: «Імідж та репутація», «Що таке справжня дружба?», «Справжній колектив. Який він?», «Чи варто завжди дотримуватися букви закону», «Чи можна змінити характер людини?», «Совість і обов’язок», «Емоції і характер, в чому їх взаємозв’язок?»

·      Моральні дилеми

·      Інтегровані курси: «Сучасні екологічні проблеми», «Екологічні проблеми урбанізованого середовища»

·      Зустрічі із військовослужбовцями «Маю честь Вітчизну захищати», «Роль війська у відстоюванні ідеалів свободи та державності України»

·      Брейн-ринг «Свобода для чи від?»

·      Колективна творча справа «Культура демократії в школі»

·      Ділова гра на формування комунікативної компетенції «Деспот»,

·      Рольова гра на розвиток комунікативної компетенції «Бесіда з директором»

·      Музично-літературна композиція «З Україною в серці»

·      Міні-тренінги: «Управління часом», «Ти і твоя самооцінка», «Чому я заслуговую на повагу», «Формуємо себе», «Самовиховання», «Пізнай себе та інших людей», «Чи вмієш ти прощати?», «Як працювати з інформацією», «Уроки самопрезентації», «Ти і твоя самооцінка», «Формуємо себе», «Мистецтво спілкування», «Долаємо конфлікти», «Естафета командної взаємодії», «Вчимося поважати себе», «Долаємо конфлікти»

·      Метод «Оpen space»

·      Метод «Світове кафе»

·      Рефлексивно-експліцитний метод

·      Благодійна акція «Ангели поруч»

·      Круглий стіл «Роль партизанського руху в часи Другої світової війни»

·      Комунікативні бар’єри. Тренінгове заняття на налагодження каналів інформації та подолання комунікативних бар’єрів,

·      Тренінг «Особистісного зростання»

·      Тренінгове заняття на створення позитивної комфортної атмосфери в колективі

·      Інтерактивна лекція «Мистецтво публічного виступу: як говорити, щоб тебе почули»

·      Ділова гра на розвиток уміння аналізувати конфлікт «Скарга»

·      Ділова гра «Вибори директора школи»

·      Ділова гра «Стратегії і тактики переговорів»

·      Ігри «Емоція, відлита в бронзі», «О, щасливчик»

·      Метод «П’ять «чому»?»

·      Квест «Патріот України»

·      Круглий стіл «Що таке соціальна ініціативність»

·      Проекти: «Найважливіші функції Української держави»,  «Людина людині», «Україна без ВІЛ/СНІДу», «Проблеми природи нашого краю», «Людина як найвища цінність», «Розвиток та становлення гуманізму в Україні», «Як протистояти антигуманним викликам сьогодення: уміння і навички, які стануть у нагоді сучасній молодій людині»

·      Акція графіті «Крокуємо до Європи»

·      Військово-патріотичні спортивні ігри «Хортинг-Патріот» та «Сокіл» («Джура»)

Завантажити: Програма «Нова українська школа»у поступі до цінностей (Розмір: 162.3 KB, Завантажень: 335)
  
Теґи
Back to top button
Close