Перерва

Практика, коли вчителі надають платні приватні заняття для своїх учнів, створює стимули для порушень

Практика, коли вчителі надають платні приватні заняття для своїх учнів, створює стимули для порушень, про це йдеться у дослідженні, яке  провів Центр підтримки освітніх реформ за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

Це, зокрема:

  • відсутність норм для запобігання конфлікту інтересів у приватному репетиторстві;
  • недовіра батьків до якості викладання в класі;
  • обмежена допомога школи учням, що потребують покращення навчальних результатів;
  • поширені переконання про невідповідність змісту тестів ЗНО та шкільної програми, неможливість успішного складання ЗНО без додаткових занять;
  • фінансові стимули для вчителів у приватному репетиторстві.

91,1% батьків сплачує щомісячні внески у школах та дитсадках.

Про це свідчать результати Моніторингу впровадження рекомендацій Організації економічного співробітництва та розвитку щодо доброчесності в системі освіти України.

74,9% опитаних батьків заявили, що ці внески добровільно-примусові.

Дослідники роблять висновок, що порушення відбуваються через відсутність належного обліку надходження та використання батьківських внесків, фрагментований бюджетний нагляд за школами і дитсадками, відсутність прозорості в рішеннях щодо розподілу місцевих бюджетів на освіту та реальної фінансової автономії шкіл.

Також у дослідженні йдеться про оцінювання у школі. Зокрема, можливості для порушення створюють такі фактори:

  • у початковій та базовій середній школі застосовуються тільки внутрішні підсумкові оцінювання;
  • національні рекомендації з оцінювання надто загальні й не пов’язані із освітніми програмами та стандартами;
  • недостатнє навчання оцінювання самих учителів;
  • традиція добровільних подарунків і платежів вчителям/школам;
  • недостатня поінформованість батьків щодо порядку вступу до закладів вищої освіти, через що батьки переоцінюють важливість шкільних оцінок;
  • регулярні зміни правил зовнішнього незалежного оцінювання сприяють формуванню хибних уявлень про нього в суспільстві;
  • низька оплата праці вчителів;
  • залежність шкіл від фінансових внесків, практичної допомоги та доброї волі батьків.
Back to top button