Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Поширення речень за питаннями. Узагальнення знань за темою «Речення» (2 клас. Українська мова)

Тема: Поширення речень за питаннями. Узагальнення знань за темою «Речення»

Мета: навчати учнів поширювати речення за допомогою питань; продовжувати формувати вміння інтонувати речення; удосконалювати навички читання за особами; виховувати інтерес до рідної мови.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 103, вправа 269)

— Прочитайте записаний вами текст.

— Скільки речень у вас вийшло?

— Про кого говориться в другому і четвертому реченнях?

— Назвіть головні слова в цих реченнях.

— Зачитайте, як ви встановили зв’язок між словами у третьому реченні. (Білка (що робила?) сиділа; сиділа(де?) на сосні.)

  1. Робота над деформованим текстом (с. 103, вправа 270)

— Прочитайте слова.

— Поміркуйте, скільки речень з них можна скласти.

— Складіть і запишіть речення.

— Визначте головні слова в реченні.

— Усно встановіть зв’язок між словами в реченнях.

— Вивчаючи тему «Речення», ми навчалися складати речення зі слів, визначати  головні  слова  в  реченні,  встановлювати  зв’язки  між  словами  в  реченні.

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні  ми  будемо  вчитися  поширювати  речення  за  питаннями, а також повторимо все, що ми вивчили про речення.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота над мовним матеріалом
  • Випав сніг. Укрились поля. Височіють замети. Ліс завмер.
  • Випав пухнастий  сніг.  Білою  скатертиною  вкрились  поля.  Височіють  великі замети. Ліс завмер до весни.

— З якого тексту дізнаємося більше?

Висновок. З речень, поширених іншими словами, можна дізнатися більше, ніж з речень, складених тільки з головних слів.

  1. Виконання вправи 271 (с. 103)

— Прочитайте речення.

— Якими ще словами можна поширити речення? (Другокласник Дмитрик читає цікавий дитячий журнал.)

— Запишіть поширене речення самостійно.

  1. Письмо з коментуванням (с. 103, вправа 272)

— Прочитайте речення в лівому стовпчику.

— Доповніть їх словами з правого стовпчика.

— Запишіть поширені речення.

  1. Фізкультхвилинка
  2. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
  3. Самостійна робота (с. 103–104, вправа 273)

— Поширте речення словами з довідки.

Перевірка виконаної роботи.

— Прочитайте перше поширене речення.

— Назвіть у ньому головні слова. (Вітер повіяв.)

— Прочитайте друге поширене речення.

— Про що говориться в цьому реченні.

  1. Робота в парах (с. 104–105, вправа 275)

— Прочитайте опис гри «Гуси» самостійно.

— Як ви будете читати слова «матері», «гусей»: голосно чи тихо? Чому?

— А чиї слова ви будете читати швидше — «матері» чи «гусей»?

Читання за особами

— Виберіть спонукальні речення із вправи.

— Які звертання використано в спонукальних реченнях?

— Поясніть  уживання  розділових  знаків  у  кінці  розповідних,  питальних речень.

  1. Поділ тексту на речення (с. 104, вправа 274)

— Поділіть  текст  на  речення,  позначаючи  кінець  кожного  речення  зниженням голосу і паузою.

1 варіант: спишіть перше і друге речення. Підкресліть головні слова в цих реченнях.

2  варіант:  спишіть  третє  і  четверте  речення.  Підкресліть  головні  слова в цих реченнях.

  1. Гра «Хто швидше?»

— Поширте речення за питаннями.

Дівчатка (що роблять?) … (яку?) … пісню.

У лісі (хто?) … знайшли (кого?) …

Білка (що робить?) … на зиму (що?) …

По морю (що робив?) … плив (який?) … корабель.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Вправа «Незакінчене речення»

Речення виражає…

Речення складається…

Слова в реченні пишуться…

Перше слово в реченні треба писати…

У кінці речення можуть ставитися…, якщо…

Для відповіді діти використовують таблицю на с. 106 підручника.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 106, вправа 278.

Завантажити: Поширення речень за питаннями. Узагальнення знань за темою «Речення» (2 клас. Українська мова) (Розмір: 20.6 KB, Завантажень: 99)
Back to top button