Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту тексту (2 клас. Українська мова)

Тема: Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту тексту

Мета: ознайомити учнів з поняттям «текст», навчати  розрізняти окремі  речення і текст; розвивати  вміння добирати заголовки до тексту відповідно до його змісту; виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 77, вправа 204)

—  Що ви можете сказати про хлопчика?

—  Прочитайте речення зі звертанням.

—  Які слова ввічливості ви підкреслили?

III.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

—  Що таке мова? (Все те, про що ми говоримо, читаємо, пишемо.)

—  Для чого нам потрібна мова? (Щоб спілкуватися.)

—  Яким буває мовлення? (Усним і писемним.)

Гра «Яке це мовлення?»

Хлопчики піднімають руку, якщо почують про усне мовлення.

Дівчатка піднімають руку, якщо почують про писемне мовлення.

  • Двоє учнів розмовляють.
  • Учитель пише на дошці.
  • Бабуся розмовляє по телефону.
  • Тато читає газету.
  • Діти пишуть у зошитах.

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

—  Наша мова складається з  речень.  Сьогодні на уроці  ми  дізнаємося,  що саме  утворюють  декілька  речень,  але  спочатку  проведемо  хвилинку  каліграфії.

V. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

—  Напишіть каліграфічно.

У  у Ук укр їн

VI. СЛОВНИКОВА РОБОТА

Загадка

  • У світі одна — наша мати вона. ( Україна)

—  Україна  —  це  край,  в  якому  ми  живемо.  З  якої  букви  будемо  писати назву нашого краю?

—  Запишіть речення, вписуючи пропущені слова: українці, Україна, український.

______________ — одна з найбільших країн Європи. Основне населення держави — ______________.

Державна мова — _______________ .

VII.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота з дидактичним матеріалом

Бджола — це комаха.                                       Мурашки — лісові санітари.

До нас у вікно залетіла муха.                           Вони поїдають шкідливих гусениць і тлю.

Мурахи — лісові мешканці.                             Мурашник — це їх місто.

Різнобарвний метелик сів на  квітку.               Зруйнувати мурашник — загине мурашина сім’я,

—  Скільки речень у 1-му стовпчику? (4 )

—  Про кого йдеться в кожному реченні? (Про бджолу, муху, мурах, метелика)

—  Скільки малюнків можна намалювати? (4)

—  Чи можна дібрати заголовок до цих речень?

—  Прочитайте, що написано в другому стовпчику.

—  Скільки тут речень? (4)

—  Про кого йдеться в кожному реченні? (Про мурашок.)

—  Скільки малюнків можна намалювати? (1)

—  Чи можна дібрати заголовок до всіх цих речень?

Висновок. Порівняйте записи. Чим вони схожі? (Вони про комах.)

—  Чим вони відрізняються? (У  першому стовпчику — про різних комах, це різні речення. А в другому — всі про мурашок. Речення зв’язані за змістом.)

  1. Робота за підручником (с. 79)

Вправа 205

—  Прочитайте написане ліворуч і праворуч.

—  Де речення зв’язані між собою, а де — ні?

—  Доведіть свою думку.

—  Який заголовок написано ліворуч?

—  Чи можна до написаного праворуч дібрати заголовок? Чому?

Ознайомлення з правилом (с. 79)

—  Що утворює текст?

—  Як розміщені речення у тексті?

—  Що можна дібрати до тексту?

Робота з деформованим текстом (вправа 206)

—  Змініть порядок речень так, щоб можна було прочитати текст.

—  Запишіть його в зошит.

  1. Фізкультхвилинка

VIII. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Виконання вправи 207 (с. 79-80)

—  Поміркуйте і скажіть одним реченням, про що цей текст.

—  Доберіть до тексту заголовок.

  1. Словникова робота «Слово про слово» (с. 80)

—  Що означає слово брунатний? міднолисті?

  1. Робота в парах

Діти отримують картки із завданням. Треба визначити, чи є ці речення текстом.

—  Прочитайте речення.

Картка 1

Жили  собі дід  та баба.  Була у них  Курочка-Ряба.  А хто,  хто  в рукавичці живе?

Картка 2

Йшов дід лісом  та й  загубив рукавичку.  Бігла мишка та й до рукавички. Знесла курочка яєчко.

Картка 3

Посадив дід  ріпку.  Виросла ріпка велика-превелика.  Покликав  дід  трьох синів.

—  Чому це не текст? Доведіть це одне одному.

—  Спробуємо виправити, щоб вийшов текст.

—  «Зайве»  речення закресліть, а своє допишіть так, щоб вийшов зв’язний текст.

—  Чому ви легко відновили тексти? (Казки знайомі.)

ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  З чого складається текст?

—  Що можна дібрати до тексту?

—  Як зв’язані між собою речення в тексті?

—  Що вам найбільше сподобалося на уроці?

—  Що для вас було складним?

Х. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 80-81, вправа 209, вивчити правило (с. 79).

Завантажити: Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту тексту (2 клас. Українська мова) (Розмір: 20.0 KB, Завантажень: 102)
  
Back to top button