Конспекти уроків української мови 4 класУсі уроки початкова школаФайли

Перевірна робота. Аудіювання (4 клас. Українська мова)

Тема: Перевірна робота. Аудіювання 

1 варіант  ПРО КОРОЛЯ І МУДРОГО ШЕВЦЯ

(Казка)

Жив колись принц-нероба. Учитися керувати державою лінувався, а коли став королем, то нічого іншого не вмів, як веселитися й розважатися. Від пустого королівського життя швидко спорожніла державна скарбниця. Тільки тоді й замислився юний король, як жити на світі. А з ким порадитися? Зовсім затужив голодний правитель. До біди цісї додалася ще одна: щоранку його бу¬дила чиясь дзвінка пісня.

Брати мої! В наш босий вік

Швець — незвичайний чоловік!

Не було б мене — ой люлі!

В чім тоді ходили б королі?!

Не стерпів одного разу роздратований король і звелів своїм слугам привести невідомого до замку. Це був молодий ремісник. Блідий від недосипання король прокаркав:

— Як смієш ти, простолюдине, порушувати мій спокій?!

Ремісник сміливо відповів:

— О владико! Я співаю, бо я щасливий! Більше того: я щасливіший за тебе!

— Та хіба простий смерд буває щасливіший за самого короля? — здивувався володар.

І знову йому ремісник відповів:

— Як бачиш, володарю! Ти великий — і нещасний, а я смерд — і щасливий! Вся справа в тім, що проста людина трудиться, а знатна від неробства нудиться. Навіть якби ти був багатим, то всі твої скарби не змогли б заповнити бездонну прірву нудьги. Тільки праця може заповнити цю безодню!

— О друже! — вигукнув король.— То ти вчений дуже! Може, навчиш, як стати щасливим і заповнити скарбницю?

Ремісник несміло присів поруч із королем і спитав його:

— Чи є в тебе руки, володарю мій?

— Так ось же вони! — прояснів король, витягуючи їх перед собою.— І що ти ними робиш?

— Ну…— замислився владика,— тримаю скіпетра…

— Краще б ти взяв якийсь інструмент. Ну хоча б шевську голку. Хочеш, я навчу тебе чоботи шити? Ось такі, як у мене.

Король, глянувши на добрі чоботи шевця, на хвильку було похнюпився, та ремісник підбадьорив:

— Не сумнівайся, владико. Це не так уже и важко.

— Тоді,— сказав король,— завтра ж приходь до замку.

Наступного дня ремісник з’явився до королівського замку, в якому одразу ж знайшлося приміщення для майстерні. Серед учнів, окрім короля, були також усі міністри та вельможі, які спочатку нудьгували, а потім виявили не- абиякі здібності у шевській справі.

Минав час. Королівська шевська майстерня поступово розширювалась. Королівство почало багатіти, кількість замовників — зростати, а робітників — не вистачати…

— Чого сумуєш, владико? — звернувся ремісник до короля.

— Як же мені не сумувати,— відповів той.— Робітників не вистачає… Цехи розширити можна, а де взяти людей?

— Твій обов’язок, володарю, зробити людей щасливими! Сам ти, бачу, завдяки нашому ремеслу став багатим і щасливим. Ти дав щастя і своїм придворним… Але чому ж лишаєшся байдужим до нещасних підданих, які від неробства і нудьги знемагають, як ти колись? Оглянь свої володіння, і ти побачиш, скільки таких людей! Ними ти поповниш ряди своїх шевців і зробиш їх щасливими.

— Геніально,— радісно вигукнув король.— Твоя порада допоможе мені ощасливити і збагатити все наше королівство! (447 слів)

За А. Закревським

Завантажити: Перевірна робота. Аудіювання (4 клас. Українська мова) (Розмір: 14.7 KB, Завантажень: 23)
  
Back to top button