Інклюзивна освіта

Оплата праці педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру

Чи підвищується оплати праці педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру?

Пунктом 2 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145 статтю 48 Закону України «Про загальну середню освіту» доповнено пунктом 31, згідно з яким до 1 вересня 2018 року обласні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування зобов’язано забезпечити створення районних, міських (районних у містах) інклюзивно-ресурсних центрів шляхом реорганізації існуючої мережі психолого-медико-педагогічних консультацій. Кабінету Міністрів України упродовж трьох місяців з дня набрання чинності Законом України «Про освіту» доручено затвердити Положення про ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсний центр.

Таке Положення про інклюзивно-ресурсний центр затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545, до якого внесено зміни постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 617.

Згідно з підпунктом 2 пункту 8 Положення про інклюзивно-ресурсний центр одним з завдань центру є надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги.

Пунктом 47 Положення встановлено, що на педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

Згідно з пунктом 49 Положення для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в інклюзивно-ресурсному центрі вводяться такі посади: вчителя-логопеда залежно від кількості дітей з порушеннями мовлення, зокрема з тяжкими, з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення; вчителя-дефектолога – залежно від кількості дітей з порушеннями слуху/зору, інтелектуального розвитку; практичного психолога – залежно від кількості дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів; вчителя-реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.

Відповідно до пункту 29 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, посадові оклади (ставки заробітної плати) керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з навчально-виховним процесом, педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, підвищуються на 25 відсотків.

Підпунктом 12 пункту 2 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень цього закону передбачено, що після набрання чинності цим Законом розмір заробітної плати педагогічних і науково-педагогічних працівників не може зменшитися, якщо ці працівники продовжують обіймати відповідні посади, виконувати відповідні обов’язки та зберігають відповідну кваліфікаційну категорію.

Зважаючи на зазначене наявні підстави для встановлення підвищених на 25% розмірів ставок заробітної плати педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів, на яких поширюються умови оплати праці, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

Один коментар

  1. Якщо педагогів ІРЦ прирівнюють до педагогів спец. закладів освіти, то чому педагогів ІРЦ табелюють 40 годин, а не 18годин, залишивши зарплату без змін і відносять нас до педагогів позашкільної освіти?

Back to top button