Конспекти уроків зарубіжної літератури 7 класУсі уроки зарубіжної літературиФайли

Образ народного захисника Робіна Гуда (7 клас. Зарубіжна література)

Тема. Образ народного захисника Робіна Гуда

Мета. Поглибити поняття про баладу як жанр фольклору та літератури; поглибити знання учнів про образ народного героя-захисника;
розвивати вміння й навички виразного читання, коментування прочитаного; учити аналізувати художній текст, порівнювати літературні твори, робити самостійні висновки щодо характерів героїв, сюжетної будови твору, особливостей художньої мови; розкрити особливості відтворення сюжетів та образів балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно);
виховувати любов до художнього слова, захоплення моральними вчинками героїв, бажання їх наслідувати в житті, прагнення захищати свободу й незалежність батьківщини.

Обладнання: репродукції картин Д. Маклайза «Робін Гуд і його славні товариші розважають Річарда Левове Серце в Шервудському лісі» (1839); фото: Ноттінгемський замок, пам’ятник Робіну Гуду в Ноттінгемі, Шервудський ліс; ілюстрації Л. Корсакова, О. Блоха, Ф. Годвіна; фрагменти кінофільмів «Стріли Робіна Гуда» (режисер С. Тарасов, СРСР, 1975), «Робін Гуд» (режисер Р. Скотт, США, Велика Британія, 2010).

Підготовка учнів до уроку: виставка учнівських малюнків до балад про Робіна Гуда.

ХІД УРОКУ
Розбійник долею він був
І лицар у душі.
З народної балади

І. Актуалізація опорних знань і вмінь.
Проблемне запитання
— Кого можна назвати справжнім лицарем?
— Чи є справжні лицарі в наш час?

ІІ. Підготовка до сприйняття навчальної теми.
Компетентнісний тренінг
1.
Оберіть правильну відповідь (тільки одну).
Місто, яке дало ще одне ім’я Робіну Гуду
1 Шервуд
2 Ноттінгем
3 Локслі
4 Бернесдейль

Дівчина, яку Робін Гуд обрав королевою турніру
А Корделія
Б Маріам
В Марія
Г Дженні
2. Установіть відповідність між ціллю стріл Робіна Гуда й уривком із твору.
Ціль Уривок
1 красень ватажок
2 кривдник батька
3 мішень турніру
4 минуле життя
А Кожного разу, коли він брався за тремтливу тятиву лука й, пославши довгу стрілу, чув свист сірих гусячих пер, у його уяві оживали щасливі дні, яких він уже не міг повернути.
Б Співуча стріла променем сяйнула через широку галявину. Ще мить — і оленьватажок високо підскочив на місці, а потім, як підтятий, упав додолу.
В У повітря шугнула стріла. Головний лісничий зойкнув і впав долілиць.
Г Роб упевненою рукою натягнув лук і, вибравши мить між поривами вітру, пустив стрілу. Вона співуче пролетіла через поле й уп’ялася в самісіньку середину цілі.
Д Роб спокійно пустив свою стрілу, і вона впевнено лягла в сяючу цяточку.
3. Установіть відповідність між персонажами балади та їхнім соціальним статусом.
Персонаж
1 Ноттінгемський
2 Фітцуолтер
3 Гай Гізборн
4 Геймвелл
Статус
А сквайр
Б граф
В шериф
Г єпископ
Д лицар

ІІ. Формування нових знань і способів дії.
1.
Перегляд мультимедійної презентації «Лучники середньовіччя».
2. Виразне читання й обговорення епізоду про турнір лучників.
— Опишіть місце проведення турніру: трибуни й ложі для глядачів, учасників змагань.
— Хто з глядачів додав Робіну сил і натхнення для перемоги?
— Хто з учасників змагань викликав глузування глядачів? Чому?
— Якими були умови змагань?
— Розкажіть про етапи боротьби лучників (відстані, мішені).
— Хто були найкращими лучниками?
— Як Робін Гуд здобув остаточну перемогу?
— Яким ім’ям назвався Робін-переможець?
— Чому Робін Гуд відмовився від пропозицій шерифа?
— Кого було визнано королевою турніру?

Проблемне запитання
— Пригадайте літературних героїв, які були майстерними лучниками.
— Як ви думаєте, хто був би переможцем турніру, якби Ілля Муромець і Робін Гуд зустрілися?
3. Аналітична бесіда.
— Назвіть ворогів батька Робіна Гуда. Як вони зруйнували життя сім’ї Роба?
— Назвіть друзів Робіна Гуда.
— Як батько коханої дівчини Робіна Гуда вирішив розлучити молодих, коли дізнався про їхню дружбу?
— Чому саме Робіна Гуда було обрано ватажком лісових розбійників?

Інтерактивна вправа «Куб Блума».
(Бенджамін Блум — американський педагог, автор технологій алгоритмізації роботи педагога). Кожний бік куба — алгоритм завдання для одного учня, відповідь на яке повинен дати інший.
1) Поясніть
2) Знайдіть
3) Запропонуйте
4) Порівняйте
5) Змініть
6) Вигадайте

Наприклад:
1) Поясніть, чому Робін Гуд став розбійником.
2) Знайдіть риси лицаря в образі Робіна Гуда.
3) Запропонуйте власний словесний портрет Робіна Гуда.
4) Порівняйте Робіна Гуда й Іллю Муромця.
5) Змініть розв’язку балади.
6) Вигадайте нового персонажа балади.

Творче завдання
1. У баладі йдеться про клятву лісових розбійників під проводом Робіна Гуда, але текст самої клятви не наведено. Напишіть цей текст (6–7 речень).
2. Пригадайте, який літературний герой грав у Робіна Гуда. Поясніть уподобання цього літературного героя.
(Том Сойєр з роману Марка Твена).
3. Створіть власні правила гри в Робіна Гуда.

ІV. Застосування знань, умінь, навичок.
Підсумкова бесіда.
— Визначте характерні ознаки жанру в баладі про Робіна Гуда.
Наведіть приклади з тексту.
— У староанглійських баладах про Робіна Гуда природа й неживі предмети нерідко олюднюються, вони ніби співчувають лісовим розбійникам, допомагають у їхній боротьбі за свободу. Наприклад, ліс стає для них добрим другом, гостинним господарем, який завжди дає їм притулок. Шервудський ліс у баладах про Робіна Гуда є втіленням свободи та стихії народного життя. Знайдіть у тексті підтвердження того, що ліс допомагає героям, а вони почуваються в ньому, як удома.

V. Домашнє завдання.
Прочитати інші балади про Робіна Гуда («Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном»), підготувати виступ про них.

Завантажити: Образ народного захисника Робіна Гуда (7 клас. Зарубіжна література) (Розмір: 13.6 KB, Завантажень: 3)
  
Теґи
Back to top button
Close