день вчителя сценарій смішний, жартівливий сценарій до дня вчителя, сценарій до дня вчителя для старшокласників, оригінальний сценарій до дня вчителя, сценарій до дня вчителя 2018

НУШ у 2-му класі

По всій Україні продовжується пілотування Нової української школи. Яким саме буде формат модельної програми та навчальних матеріалів у 2-му пілотному класі НУШ – йшлося під час відповідної панельної дискусії під час Серпневої конференція 2018.

Модератор дискусії, заступник директора Інституту модернізації змісту освіти МОН Роман Шиян відзначив, що у вчительській спільності було певне занепокоєння, чи продовжуватиметься пілотування НУШ у 2-му класі?

«Я хочу всіх заспокоїти: пілотування буде. І, на мою думку, цього року готовність до нього навіть вища, ніж була торік о цій же порі. Як з нашого боку, так і з боку освітян», – підкреслив він.

Формат модельної програми та навчальних матеріалів у 2-му пілотному класі учасникам дискусії презентувала державний експерт Директорату дошкільної та шкільної освіти МОН Олена Ліннік. Вона відзначила, що в робочої групи, яка працювала над програмою, було кілька викликів.

«По-перше, нам треба було забезпечити наступність. Бо перший пілотний клас передбачав дещо хаотичні теми, не завжди пов’язані між собою. Нам треба було їх узагальнити і привести до логічної завершеності. Тому ми дали таку відповідь: ці теми про все, що дитині цікаво, дитина пізнає світ емпіричним шляхом, через досвід. Тобто перший клас – це емпіричне набуття досвіду, коли ми знайомимо дитину з усіма тими сферами, що її цікавлять, а другий клас – ми повертаємося до тих самих питань, але робимо їх узагальнення, укрупнення і виходимо на логічно сформоване знання», – розказала Олена Ліннік.

Інший виклик, за її словами, був пов’язаний з тим, що на кінець другого циклу необхідно забезпечити інструмент для вимірювання компетентностей.

Третій виклик, з яким працювала робоча група – як має виглядати методичний супровід вчителя. Щоб він з одного боку давав учителю творчу свободу, а з іншого – необхідну підтримку.

Отже, якою буде структура модельної програми?

«Структура модельної програми відрізнятиметься від того, що було в першому класі. Це будуть не щотижневі рішення, а на певну тему – від 3 до 7 тижнів. Як і раніше, вони вивчатимуться через проблемні запитання. Також варто відзначити, що вчителі отримають модельну програму з української мови, математики та предмету «Я досліджую світ» одразу на рік», – повідомила держексперт.

Структура міститиме такі компоненти:

  • Тема або назва змістовної лінії
  • Короткий опис
  • Проблемні питання
  • Опис діяльності
  • Очікувані результати
  • Інструмент оцінювання

Також вона показала формат, як виглядатиме модельна програма. Вона твориться в електронному конструкторі, що є універсальним та може бути застосована до будь-якого предмету.

Окремо була представлена таблиця тем, у якій відображено шлях міркувань, чому робоча група зробила саме такий вибір. Так, теми першого пілотного класу були згруповані за точками дотику, і до них були розроблені теми для 2-го пілотного класу. Також у таблиці представлений орієнтовний час на вивчення кожної теми.

Для вивчення кожної теми буде 4 складових, які повторюватимуться в кожній темі та забезпечуватимуть логіку і системність:

  • Пізнання себе
  • Пізнання соціуму
  • Пізнання природи
  • Виведення нового знання, рефлексія

На основі них будуть ставитися питання, через які вивчатимуться теми. Наприклад, у першій темі «Зміни» це виглядатиме так:

  • Пізнання себе: Які зміни відбулися у мені за рік?
  • Пізнання соціуму: Що змінилося у школі?
  • Пізнання природи: Від чого залежать зміни у природі
  • Виведення нового знання, рефлексія: Які зміни залежать від мене, а які не залежать?

У кінці кожного курсу буде компетентнісне завдання, яке включатиме певний кейс (ситуація), серію завдань до нього, таблицю з інструментами оцінювання (яке завдання про яку компетентність свідчить). Динаміка результатів фіксуватиметься в портфоліо учня.

«Ми зробили модельні програми для всіх предметів – української мови, математики, я досліджую світ, фізичної культури, іноземної мови, мистецтва. Ми всі предмети маємо окремими документами, а не так, як минулого року, коли ми робили одну програму з усього», – підкреслив Роман Шиян.

Відтак учасники дискусії докладніше розглянути програми за різними предметами.

Також було презентовано зошит, розроблений до програм. Переглянути його та більше інформації про програми можна у презентаціях, розміщених вище.

Окремо на дискусії виступила представник Lego Foundation Олена Шуляк. Вона нагадала, що 20 лютого 2018 року було підписано меморандум між Lego Foundation та МОН згідно з яким усі перші класи в Україні, що навчатимуться з 1 вересня 2018 року, безкоштовно отримують набори LEGO, які допоможуть впроваджувати ігрові та діяльнісні методи навчання в освітній процес. Так, кожен учень забезпечується набором «Шість цеглинок», а кожен клас – набором «LEGO Play Box».

«На сьогодні вже всі області мають набори 6 цеглинок, 7 областей України обладнані наборами «LEGO Play Box», інші забезпечуватимуться відповідно до графіку розвезення. Звісно, дуже важливо забезпечити школи наборами, але не менш важливо – підтримати педагогів та надати їм методичний супровід. З цією метою проводяться тренінги, а також розроблені методичні матеріали «6 цеглинок в освітньому просторі НУШ», де можна прочитати про методику та вправи, і «Гра по-новому, навчання по-іншому», цей посібник допоможе розібратися з «LEGO Play Box»», – розповіла Олена Шуляк.

Водночас вона відзначила, що пілотні класи вже другий рік працюватимуть з набором «6 цеглинок».

«Ми спонукаємо педагогів створювати власні ідеї, поширювати їх, ділитися одне з одним, але робити це виключно на безоплатній основі. Ми дякуємо пілотним школам з усіх областей України, які створили відповідно до тем модульних тижнів ідеї. І ми їх будемо поширювати серед педагогів, вони їм стануть у нагоді. Для нас дуже важливі ці 100 пілотних шкіл, тому на наступний навчальний рік фонд запланував низку заходів», – повідомила представник Lego Foundation.

Серед них – супроводжувальні візити впродовж року до шкіл, тренінг, де буде презентовано методику «6 цеглинок. 2.0», регіональний тренінг для обміну досвідом між педагогами тощо.

  

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*