Лист Міністерства освіти і науки України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415 “Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”

МОН розвиватиме інклюзивну освіту в Україні разом з естонськими експертами: планується запустити спільний проект

Українські та естонські фахівці працюватимуть над створенням спільного проекту щодо розвитку інклюзивної освіти в Україні. Він передбачає підготовку педагогів та психологів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, професійну орієнтацію учнів, а також новий формат консультацій з батьками. Про це домовився заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей під час зустрічі з представниками Цільової установи Innove (Естонія).

«Зараз ми вже відкриваємо Інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) і в майбутньому плануємо, щоб такий заклад був у кожній області. Ці центри передбачають абсолютно новий підхід до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Розширюючи мережу ІРЦ, ми прагнемо надати інклюзивній освіті не тільки сучасну форму, а й наповнити її новим змістом. І для цього нам буде дуже корисним досвід естонських колег», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.

Зокрема, українсько-естонський проект «Підтримка впровадження принципів інклюзивної освіти в рамках концепції Нова українська школа» допоможе покращити якість послуг, які надають Інклюзивно-ресурсні центри. Також він буде спрямований на підготовку педагогів, які навчатимуть дітей з особливими освітніми потребами у інклюзивних класах звичайних шкіл.

«Попри те що Естонія є не такою великою за розміром країною, як Україна, вона має значні результати у цьому напрямі. Наприклад, естонська система побудована за принципом навчання впродовж життя, а не лише доки у школі з дитиною працює певний фахівець. Таку модель можемо запропонувати й для української освіти. Крім того, в Естонії взаємини між фахівцем центру Rajaleidja (аналог ІРЦ. – Ред.) та дитиною будуються на ринкових засадах, де дитина є замовником відповідних послуг, за які сплачує держава, а спеціаліст має якісно виконувати свої обов’язки та звітувати про них», – розповіла член правління Innove Катрі Таргама.

Запрошені фахівці Innove прибули в Україну для проведення дводенного семінару для вчителів-дефектологів, директорів, педагогів та психологів, які працюють у сфері інклюзивної освіти. Проведення заходів стало можливим завдяки домовленості партнерів під час робочої зустрічі у Естонії.

Нагадаємо, що Міністр освіти і науки Лілія Гриневич зазначила, що МОН зацікавлене в естонському досвіді реформування змісту освіти при підготовці Нової української школи.

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*