1 клас. Тематичні тижніУсі уроки початкова школаФайли

Тиждень 22. СВІТ ТВАРИН (Ранкові зустрічі 1 клас)

Тиждень 22. СВІТ ТВАРИН

Мета: ознайомити учнів із прекрасним світом тварин; формувати уявлення про різноманітність тварин у природі; поглиблювати знання дітей про тварин, які населяли Землю багато мільйонів років тому; формувати пізнавальні інтереси; учити спостерігати за тваринами, порівнювати їхні умови життя; виховувати дбайливе ставлення до тваринного світу

ДЕНЬ 1. ХТО ТАКІ ДИНОЗАВРИ?

  1. Вітання

Станьте в коло, любі друзі,

Потанцюймо ми у крузі.

А тепер всі разом з вами

Гарно тупаєм ногами.

З вами я, сини та доньки,

Ще поплескаю в долоньки.

Я люблю вас звеселяти,

Тож прошу ще й пострибати.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Хто такі динозаври?»

— Діти, перегляньте мультфільм і поміркуйте, про що ми сьогодні говоритимемо.

Перегляд мультфільму «Твій друг Боббі — Динозавр» (серія 38).

— Хто такі динозаври?

— З яким новим словом ви ознайомилися? Промовте його всі хором.

  • Словничок

Палеонтологія — наука, що вивчає вимерлі організми.

Слово «динозавр» у перекладі означає «жахливий ящір».

— Якої ви думки про цих тварин, зважаючи на їхній зовнішній вигляд? А як ви вважаєте, чи страшні динозаври?

— Динозаври — це рептилії, які населяли Землю багато мільйонів років тому. Останки динозаврів, серед яких зустрічаються цілі скелети і скам’янілі яйця цих доісторичних гігантів, було виявлено у всіх частинах світу. На землі жило багато видів динозаврів різних розмірів, будови і способу життя. Період, коли жили динозаври, називають ерою динозаврів.

  • Гра-подорож «Планета динозаврів». (Презентація.)

— Уявіть, що ми перенеслися в часі та потрапили на «Планету динозаврів», де все збереглося, як у період динозаврів.

— Якими були рослини?

— Чи всі динозаври однакові?

  • Гра «Юні дослідники»

Учням пропонують визначити, які сліди мали динозаври.

Завдання: прочитати опис і знайти відповідність.

Плезіозавр. Чудово пристосувався до життя у воді: у нього не ноги, а ласти.

Стегозавр. Травоїдний броньований динозавр. Шипи на хвості допомагали йому захищатися від хижаків.

Рамфоринх. Летючий ящір, але не пращур птахів.

Тиранозавр. Один з найбільших і найбезпечніших хижаків за всі часи. Однак міг пересуватися зі швидкістю не більше 20 км/год — як звичайний велосипед.

Диплодок. Цей справжній велетень живився лише листям дерев, до якого міг дотягнутися завдяки своїй довжелезній шиї.

Паразавролофус. Своїм виступом-гребінем утворював такі гучні звуки, що їх було чутно на відстані кількох кілометрів.

  • Гра «Уяви собі»

Діти обирають одного з-поміж динозаврів та намагаються уявити і розповісти іншим, як цей динозавр жив у минулому.

  1. Групове заняття
  • Робота в групах «Намалюй тварину»

Діти сідають за столи, розставлені у формі кола. У кожного — аркуш паперу й олівець іншого кольору. Потрібно задумати тварину, за сигналом учителя почати її малювати. Через 10 секунд, знову за сигналом, припинити малювання та передати свій аркуш тому, хто сидить праворуч. На новому аркуші, за сигналом учителя, домалювати фрагмент і передати тому, хто сидить праворуч. Так триває до тих пір, поки до дитини не дійде її початковий аркуш — про це вона дізнається за кольором свого олівця.

Свої роботи діти уважно розглядають і придумують назву тваринці.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мені було б цікаво зустріти динозавра.

□ Я хотів(ла) би більше дізнатися про динозаврів.

□ Якби я мав(ла) друга-динозавра…

ДЕНЬ 2. ЯКІ ТВАРИНИ ДОПОМАГАЮТЬ ЛЮДЯМ?

  1. Вітання

Запропонувати дітям розпочати зустріч із приємних побажань на цілий день. Наприклад:

— Вітаю тебе, Христинко! Я хочу, щоб день у тебе був щасливим!

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Які тварини допомагають людям?»
  • Гра «Ланцюжок»

— Назвіть відомих вам свійських тварин та птахів.

— Чим тварини корисні людям?

Перегляд уривка з мультфільму «Кіт, що гуляє сам по собі» (https://www.youtube.com/watch?v=qgzVRpAQDpM)

— Кого першого приручила людина? Хто став її вірним другом?

— Чому дикі тварини пішли до людини?

  • Гра «Хто чим корисний?»

Діти розглядають малюнки, називають свійських тварин. Розповідають, що людина отримує від тварин.

□ Корова дає нам…

□ Вівця дає…

□ Свиня дає…

□ Гуска дає…

□ Курка дає…

□ Курчата і півень дають…

  • Гра «Фантазери»

— Уявіть, що трапилося диво — і ви перетворилися на тваринку. Виберіть, ким ви хочете бути. Ви — тваринка, тому можете рухатися так, як вона, видавати ті самі звуки, поводитися так само. Для цього ви можете використовувати всю класну кімнату. Спробуйте відчути задоволення, радість, спокій, адже ви робите те, що вам заманеться.

  1. Групове заняття
  • Робота в групах. Гра «Добери кличку тваринці»

— Погляньте, які кумедні тваринки живуть у бабусі в селі! Вона їх дуже любить, але не придумала ще їм кличок, тож звернулася до вас, друзі, за допомогою. Із-поміж запропонованих слів утворіть клички домашнім улюбленцям. Якій би тваринці ви дали яку кличку? Чому?

Слова для довідки: пляма, орел, сніг, зірка, квасоля, свисток, шпилька, намисто, дзвінок.

— Яку б тваринку ви подарували ще у бабусине господарство? Придумайте їй кличку.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Моя улюблена тваринка…

□ У мене вдома живе…

□ Я мрію про…

ДЕНЬ 3. КОГО Я ЗУСТРІНУ В ЗООПАРКУ?

  1. Вітання

Щоб усім нам посміхатись,

Треба з кожним привітатись!

А щоб настрій добрий мати —

Компліментом обмінятись!

Запропонувати дітям розпочати зустріч з приємних компліментів. Наприклад:

— Вітаю тебе, Софійко, ти сьогодні чарівна!

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Кого я зустріну в зоопарку?»

— Крім Червоної книги та заповідників люди створюють зоопарки, щоб показати відвідувачам рідкісних тварин, птахів, рослин. На відміну від заповідників, у зоопарках люди постійно турбуються про тварин, готують їм їжу, будують для них приміщення, доглядають за ними.

— Хто з вас був у зоопарку?

— Яких тварин ви там бачили?

Перегляд відео «Вчимо тварин у Київському зоопарку» (https://www.youtube.com/watch?v=CIASOj290oU).

— Яка тварина вам сподобалася найбільше?

— Як ви вважаєте, де краще живеться тваринам: у зоопарку чи в заповіднику?

  • Гра «Юні зоологи»

— Назвіть тварин теплих країн, півдня, пустель, гір, лісів, морів, річок.

— Розкажіть відому вам цікаву інформацію про деяких тварин, яких ви бачили у зоопарку.

— У сучасних зоопарках робітники створюють для тварин умови, близькі для їхнього середовища: штучні водойми, укриття, спеціально висаджують певні рослини, насипають пісок тощо.

  • Гра «Майстри перевтілення»

Обирають дитину — ведучого, який ходить кімнатою. Решта ланцюжком рухаються за ним, ведучий різко повертається, називає якусь екзотичну тварину зоопарку (наприклад, лева). Кожна дитина набуває позу, що, на її думку, нагадує лева.

  1. Групове заняття
  • Робота в групах. Гра «Ці загадкові тварини»

Запропонувати дітям об’єднатися в групи та розіграти зйомки репортажу з території зоопарку «Ці загадкові тварини».

Кожна група повинна вибрати тваринку, яка живе в зоопарку, та описати її.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Найбільше мене вразив(ла)…

□ У зоопарку мені сподобалося (не сподобалося)…

□ Сімейна прогулянка в зоопарк.

ДЕНЬ 4. КОГО МОЖНА ЗУСТРІТИ НА МОРСЬКОМУ ДНІ?

  1. Вітання

Щоб хороший настрій мати,

Треба всім його бажати.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Здрастуйте, ріки, озера, моря!

Доброго ранку, вся наша земля!

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Кого можна зустріти на морському дні?»
  • Слухання вірша «Море»

Я чую море, навіть відчуваю,

Воно співає, мовби чарівне.

Що сталось, — скажете, — а я не знаю…

Та море кличе й запрошує мене.

Надія Красоткіна

— Діти, які звуки ви чуєте, коли буваєте на морі?

— Як ви вважаєте, про що нам розповідає море?

— А чи знаєте ви, що в моря є своя таємниця? Дійсно, глибоко під водою існує чарівний світ, у якому живе безліч дивовижних істот. Пропоную вам узятися за руки, заплющити очі, вслухатися в звуки моря. (Аудіозапис «Звуки моря».)

Перегляд презентації «Таке дивовижне Чорне море» (https:// www.youtube.com?v=5RQD3E4HgY4).

— Яке море любите ви? Що ви про нього знаєте? Яка користь від моря? Поділіться своїми враженнями.

— Діти, як називають жителів моря? (Морські мешканці.)

— Яких мешканців моря ви запам’ятали?

  • Гра «Що в кого?»

У скриньці — малюнки з фрагментами: клешня, луска, щупальця, мушля. За цими фрагментами діти мають назвати істот, яким вони належать.

Бесіда про мешканців водойм, називання відомих дітям істот з опорою на малюнки.

— Ми бачимо, що тварини, які живуть у воді, дуже відрізняються одна від одної.

  1. Групове заняття
  • Робота в групах. Створення малюнка «Підводне царство»

Завдання: намалювати знайомих мешканців підводного царства. Роботи мають бути виконані цікавими техніками малювання. Можна намалювати морських мешканців за допомогою долоньок і фарб (відбиток долоньки горизонтальний — рибка, долонька вертикальна — медуза, відбиток кулачком — морський коник). Море і хвилі можна малювати мотузком, а водорості — за допомогою чарівної трубочки.

Діти виконують колективну роботу «Таке дивовижне підводне царство» у нетрадиційних техніках образотворчого мистецтва.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Улітку я мрію побачити море.

□ Якби я опинився(лася) на морському дні…

□ Я хотів(ла) би дізнатися, які таємниці приховує море.

Завантажити: Тиждень 22. СВІТ ТВАРИН (Ранкові зустрічі 1 клас) (Розмір: 65.9 KB, Завантажень: 130)
Back to top button