Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки (2 клас. Українська мова)

Тема: Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки

Мета: закріплювати знання учнів  про типи  речень за  метою  висловлювання;  вчити  інтонаційно виділяти в реченнях слова, найважливіші для висловлення думки; розвивати  вміння  узагальнювати,  порівнювати;  виховувати  бажання  допомагати  пернатим друзям.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 93, вправа238)

—  Прочитайте записане речення.

Робота в парі

Один учень ставить запитання із вправи 238, а інший — відповідає.

  1. Робота над загадкою
  • Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа —

В них таке смачненьке м’ясо…

Вовку — братку я сестриця,

А зовуть мене… (лисиця).

  1. Гра «Знаки загубилися»

—  Лисичка бігла,  хвостиком махнула,  знаки в реченнях зачепила.  Відновіть текст, розставте розділові знаки. Запишіть текст у зошити.

Ми  ходили  до  зимового  лісу…  Дерева  і  кущі  виблискують  на  сонці  від морозу… Хто ж це їх пофарбував… Та це ж чарівниця — зима…

—  Прочитайте розповідні неокличні речення.

—  Прочитайте питальне речення.

—  Прочитайте розповідне окличне речення.

  1. Гра «Мікрофон»

—  Що виражає речення?

—  Які речення називаються розповідними?

—  На які групи за інтонацією діляться розповідні речення?

—  Які речення називаються питальними?

—  Який знак ставиться в кінці питального речення?

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні ми продовжимо працювати над розповідними і питальними реченнями.  Вчитимемося виділяти в реченні слова,  які є найважливішими для вираження думки.

ІV.  ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Виконання вправи 239 (с. 93)

—  Прочитайте виразно вірш.

—  Кого побачила автор біля годівниці?

—  Що її здивувало у поведінці горобчика?

—  Прочитайте  питальні  речення.  Виділене  слово  вимовляйте  з  більшою силою голосу.

—  Дайте повні відповіді на запитання.

—  Запишіть їх у зошити.

Висновок. Коли ми запитуємо, то підвищуємо голос на тому слові, яке показує, про що запитуємо.

—  Як ви допомагаєте пташкам узимку?

  1. Творче завдання

—  Прочитайте  текст.  Поставте  запитання  до  виділених  слів,  використовуючи слова-«чомучки»: Хто? Де? Хто? Які?

Один учень запитує, інший відповідає, і навпаки.

Славко захворів.  Він  лежить  у лікарні.  Петрик  і Наталка допомагають йому вчити уроки. Гарні друзі у Славка!

—  Запишіть питальні речення.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Робота над скоромовкою

—  Прочитайте  скоромовки  спочатку  повільно,  а  потім  —  швидко  (с.  93, вправа 240).

—  Яке  слово  в  скоромовці  однаково  читається  зліва  направо  і  справа наліво?

—  Які інші слова,  що так  само читаються,  ви  знаєте?  (Алла, Пилип, око, корок, піп, тут, зараз)

  1. Інтонування питальних речень. Учись виразно читати! (с. 93-94, вправа 241)

—  Прочитайте  питальне  речення  так,  щоб  одержати  відповідь,  подану в дужках.

Учора малята проводили ранок казок? (Так, проводили.)

Учора малята проводили ранок казок? (Так, учора.)

Учора малята проводили  ранок казок? (Так, ранок казок.)

Учора малята проводили ранок казок? (Так, малята.)

—  Спишіть питальне речення.

—  Запишіть одну з відповідей, яка вам найбільше сподобалася.

  1. Гра «Зачаровані слова»

V.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Які речення називаються питальними?

—  Що ставимо в кінці питального речення?

—  Чим відрізняється питальне речення від розповідного?

—  Який вид роботи вам найбільше сподобався на уроці?

VI.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С .94 ,вправа 242.

—  Прочитайте завдання до вправи.

—  Чи зможете ви дібрати до кожного речення розділовий знак?

—  Удома запишіть їх у зошити.

Завантажити: Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки (2 клас. Українська мова) (Розмір: 26.7 KB, Завантажень: 23)
  
Back to top button