Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю (9 клас. Біологія)
Тема: Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю
Мета: розширити загальне уявлення про зчеплене успадкування ознак; ознайомити учнів із типом успадкування, зчепленим зі статтю; розвивати критичне і логічне мислення та пам’ять учнів; показати значимість думки кожного з учнів; відпрацьовувати навички учнів до самостійної роботи; формувати усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я.
Обладнання і матеріали: таблиці або слайди презентації з поясненням особливостей і механізмів зчепленого успадкування, зображення хромосом і хромосомних наборів окремих видів живих організмів.
Базові поняття і терміни: хромосома, група зчеплення, зчеплене успадкування, гомологічні хромосоми, мейоз, кросинговер.
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
Учень / учениця
називає:
– спадкові захворювання людини;
– феномен зчеплення генів у хромосомах;
наводить приклади:
– спадкової мінливості;
– взаємодії генів;
– визначення статі;
формулює означення понять:
– алель, генотип, фенотип, домінантний та рецесивний алелі, гомозигота, гетерозигота;
характеризує:
– успадкування, зчеплене зі статтю;
пояснює:
значення генотипу й умов середовища для формування фенотипу;
порівнює:
– гомозиготу і гетерозиготу;
застосовує знання для:
– оцінки спадкових ознак у родині і планування родини;
висловлює судження:
– щодо значення знань про спадковість і мінливість у життєдіяльності людини;
Тип уроку: комбінований
Завантажити: Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю (9 клас. Біологія) (Розмір: 182.9 KB, Завантажень: 663)