Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Добирання заголовків. Вправляння у стислому переказуванні тексту (2 клас. Українська мова)

Тема: Добирання заголовків. Вправляння у стислому переказуванні тексту

Мета:  навчати  учнів добирати  заголовки до текстів,  встановлювати їхню  відповідність змісту того чи  іншого тексту; розвивати усне мовлення,  вміння  будувати зв’язні  висловлювання; виховувати бережливе ставлення до книжок.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 80-81, вправа 209)

—  Який заголовок обрали до тексту?

—  Поясніть значення слова ґроно. Вимовте звуки у цьому слові.

—  Замініть слово ґроно близькими за значенням словами.  (Кетяг, китиця)

  1. Робота над деформованим текстом

—  Запишіть речення так, щоб вийшов текст.  Доберіть до нього заголовок.

Подули сильні вітри.  Золотим килимом укрило воно землю.  Прийшла золота осінь. Облетіло листя з дерев.

—  З чого складається текст?

—  Що можна дібрати до тексту?

—  Як зв’язані між собою речення в тексті?

III.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми повправляємося у добиранні заголовків до текстів. Заголовок повинен відповідати змісту тексту.  Прочитавши заголовок, людина має зрозуміти, про що йтиметься.

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота над загадкою
  • Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита.

Не людина, а всіх научає. (Книжка)

  1. Бесіда за вправою 210(с. 81)

—  Які книги ви любите читати?

—  Де вдома ви зберігаєте книжки?

—  Які правила поводження з книгою ви пам’ятаєте?

—  Запишіть назви улюблених книжок.

  1. Виконання вправи 209 (с. 80)

—  Доведіть, що це текст.

—  Розкажіть, про яку лікарню йдеться в тексті.

—  Із завдання 3 доберіть заголовок до тексту.  Поясніть свій вибір.  (Усі заголовки не зовсім зрозумілі, окрім третього.)

  1. Каліграфічна хвилинка

кн иж ня лікарня книжка

Книжкова лікарня

  1. Виконання вправи 211 (с.87). Вправляння у стислому переказуванні тексту

—  Прочитайте текст.

—  Що означає слово бібліотека?

—  Коротко розкажіть, про що йдеться в тексті.

—  Доберіть заголовок.

—  Закінчіть речення та запишіть його в зошити.

Слова у ній, їх ужито в тексті замість слів ……. (бібліотека, книги).

  1. Ознайомлення з правилом зв’язку речень у тексті (с 87)

—  Чому потрібно уникати повторень одного й того самого слова у тексті?

  1. Фізкультхвилинка

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота в групах

—  Прочитайте текст.

—  Доберіть заголовок з поданих варіантів.

—  Обґрунтуйте свою відповідь.

Уже осінь.  Білочка готується до зими. Цілий день вона носить жолуді, горіхи.  Сушить і складає їх у своєму дуплі.  З такими запасами не страшно звірятку взимку.

а) Білочка.                    б) Осінь.              в) Осінні клопоти.                 г) Скоро зима.

  1. Гра «Зоряний час»

—  Відшукайте в слові бібліотекар інші слова.  (Літо, біб, літак, лікар, рак, бібліотека, лак)

  1. Навчальний діалог «У бібліотеці»

—  Уявіть, що ви прийшли в бібліотеку. Вам необхідно обміняти книгу.

—  Складіть  діалог  за  опорними  словами  та  словосполученнями.  (Здати, прочитав,  сподобалася,  найбільше  сподобались,  малюнки,  причитати,  про тварин, вибирай, на полиці)

VI.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Чи сподобалося вам добирати заголовки до текстів?

—  Хто був гостем на нашому уроці? (Книжка)

—  Де зберігаються книги у нашій школі?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 81, вправа 212.

—  Прочитайте і запишіть прислів’я про книгу.

—  Спробуйте пояснити їх значення.

Для сильних учнів. Знайдіть інші прислів’я і загадки про книгу.

Завантажити: Добирання заголовків. Вправляння у стислому переказуванні тексту (2 клас. Українська мова) (Розмір: 22.1 KB, Завантажень: 30)
  
Back to top button