Біосфера як цілісна система (9 клас. Біологія)
Тема: Біосфера як цілісна система
Мета: ознайомити учнів із поняттям «біосфера», загальною характеристикою біосфери; розвивати в учнів логічне і критичне мислення, пам’ять, навички самоосвіти; формувати навички пошукової роботи з текстом, уміння узагальнювати інформацію і робити висновки; виховувати почуття цінності життя кожного живого організму, екологічну свідомість.
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
Учень/учениця:
називає:
– екологічні фактори;
наводить приклади:
– угруповань, екосистем;
– пристосованості організмів до умов середовища;
– ланцюгів живлення;
характеризує:
– структуру і функціонування екосистем;
– взаємодію організмів в екосистемах;
– ланцюги живлення;
– правило екологічної піраміди;
– біосферу та її функціональні компоненти;
пояснює:
– зв’язки між організмами в екосистемі;
– роль продуцентів, консументів, редуцентів у штучних і природних екосистемах;
– значення колообігу речовин у збереженні екосистем;
– роль заповідних територій у збереженні біологічного різноманіття, рівноваги в біосфері;
порівнює:
– природні та штучні екосистеми;
застосовує знання:
– про особливості функціонування популяцій, екосистем, біосфери для обґрунтування заходів їх збереження, прогнозування наслідків впливу людини на екосистеми, визначення правил своєї поведінки в сучасних умовах оточуючого середовища;
робить висновок:
– про цілісність і саморегуляцію живих систем;
– про значення природних угруповань для збереження рівноваги у біосфері.
Обладнання і матеріали: таблиці: „Оболонки планети Земля”, „Межі біосфери”
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Завантажити: Біосфера як цілісна система (9 клас. Біологія) (Розмір: 487.1 KB, Завантажень: 125)