Казка “Рукавичка” (засвоєння таблиці множення числа 2)
Автор: Семенець Юлія Олександрівна
Навчальний заклад: Генічеська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Генічеської районної ради Херсонської області
РУКАВИЧКА
Автор: На дворі була люти зима, хурделиця. Ішов дід лісом, ніс лісовим мешканцям подарунки та й загубив мішок з рукавичками.
От біжить мишка, побачила мішок та й каже:
Мишка: Тут для мене є подарунок!
Автор: Одягла на дві лапки по одній рукавичці та й промовила:
Мишка: Один додати один дорівнює два. У лісовій школі нам пояснювали, що додавання можна замінити множенням. Зараз пригадаю: «Два помножити на один дорівнює два.» (записує на дошці)
Автор: Поки мишка на дошці записувала приклад, бачить тут до неї Жабка приплигала.
Жабка: А хто-хто в цій рукавичці?
Мишка: Я Мишка-шкряботушка. А ти хто така?
Жабка: Я Жабка-скрекотушка. Пусти мене погрітися!
Автор: Жабка вся тремтіла від холоду, побачила дві рукавички її розміру і одразу вдягла їх.
Тим часом, Мишка так захопилась математикою, що почала рахувати всі рукавички, які звірі одягли на передні лапки.
Мишка: Давай порахуємо, скільки рукавичок ми з тобою надягли.
Жабка: Два додати два дорівнює чотири.
Мишка: Жабка, а чи знаєш ти, що можна по-іншому розв’язати цей приклад?
Жабка: Як?
Мишка: Треба два помножити на два – отримаємо чотири. Запиши на дошці. (Жабка записує на дошці 2*2=4)
Автор: От уже їх двоє. Коли біжить Зайчик.
Зайчик: А хто-хто в цій рукавичці?
— Я Мишка-шкряботушка, я Жабка-скрекотушка. А ти хто? (разом)
Зайчик: А я Зайчик-побігайчик. Пустіть і мене, ну дуже-е-е холодно!
Жабка: Іди!
Автор: Як тільки Зайчик опинився всередині, відразу відшукав свої рукавички та й одягнув їх.
От уже їх троє. Жабці теж стало цікаво, скільки рукавичок вони вдягли разом. Почала Жабка міркувати вголос:
Жабка: У Миші – 2 рукавиці, у мене – 2 рукавиці, у Зайчика , теж 2 рукавиці. Можна два додати два додати два….
Зайчик: Але це не зручно! Треба два помножити на три одержимо шість. (Записує на дошці 2*3=6)
Автор: Коли це біжить Лисичка — та до рукавички:
Лисичка: А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка та Зайчик-побігайчик. А ти хто? (разом)
Лисичка: Та я Лисичка-сестричка. Пустіть і мене погрітись!
Зайчик: Та йди, але за умови, що будеш разом з нами вчити таблицю множення!
Лисичка: Добре!
Автор: Лисичка надягла білі, як сніг рукавички та почала хизуватися.
Ото вже їх четверо сидить. (Мишка запитала в лисички)
Мишка: Порахуй всі рукавички, які у нас на лапках.
(Лисичка пояснює)
Лисичка: Вас було троє, до вас приєдналася я. Нас стало четверо. У кожного з нас по дві лапки-ручки. Складаємо приклад (записує на дошці) 2*4 =8.
Автор: Аж бачать, суне Вовчик — та й собі до рукавички, питається:
Вовчик: А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик та Лисичка-сестричка. А ти хто? (разом)
Вовчик: Та я Вовчик-братик. Пустіть і мене!
Лисиця: Та вже йди, погрійся, ось тобі рукавички!
Автор: Уліз і той, зігрівся. Уже їх п’ятеро. Вирішили зробити інвентаризацію.
Зайчик: Вовчик-братик порахуй : 2+2+2+2+2…. Скільки буде?
Вовчик: 2+2=4+2=6+2=8+2=10
Зайчик: Вовчик,так рахувати – це минуле століття! Дивись та запам’ятовуй! Нас п’ятеро, у кожного 2 рукавички. 2*5 =10.
Автор: Де не взявся — біжить Кабан.
Кабан: Хро-хро-хро! А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик, Лисичка-сестричка та Вовчик-братик. А ти хто? (разом)
Кабан: Хро-хро-хро! А я Кабан-іклан. Пустіть і мене!
Лисичка: Оце лихо! Хто не набреде — та все в рукавичку! Куди ж ти тут улізеш?
Кабан:Та вже влізу,— пустіть!
Мишка: Та що вже з тобою робити,— йди!
Автор: Уліз і той. Уже їх шестеро, тіснувато. Вовчик простягнув дві рукавички Кабану.
Кабан: Я знаю як швидко перерахувати всі рукавички.
Жабка: І як?
(Кабан сунеться поміж звірів, рахує)
Кабан: один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять , одинадцять, дванадцять! (голосно)
Мишка: Існує таблиця множення на два. Два помножити на шість буде дванадцять (записує на дошці 2*6=12)
Автор: Коли це тріщать кущі, вилазить Ведмідь — та й собі до рукавички, реве й
питається:
Ведмідь: А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик, Лисичка-сестричка, Вовчик-братик та Кабан-іклан. А ти хто? (разом)
Ведмідь: Гу-гу-гу! Як вас багато! А я Ведмідь-набрідь. Пустіть і мене!
Жабка: Куди ми тебе пустимо, коли й так тісно?
Ведмідь:Та якось будемо.
Жабка: Та вже йди, тільки скраєчку! Зігрійся, одягни рукавички!
Автор: Уліз і ведмідь. Та так вже тісно, що рукавичка ось-ось розірветься.
Лисичка: Нас вже семеро. Два на сім помножимо чотирнадцять вийде рукавичок .
У цей час, дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді повернувся назад — шукати
її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і ворушиться.
Автор: У цей час, дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді повернувся назад —
шукати її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і
ворушиться.
Собачка: «Гав-гав-гав!»
Автор: Звірі спочатку злякалися, почали тікати в різні боки з рукавички. Але дідусь
зупинив їх.
Дід: Бачу, загублена рукавичка допомогла вам зігрітися та потоваришувати. Ви відшукали мої подарунки.
- Чи змогли ви їх порахувати? (Так)
- Яку дію ви застосовували? (Множення)
- Як називаються компоненти при множенні? (Множник, множник, добуток)
Я залишаю вам рукавичку.
Мишка: Юні глядачі! Існує продовження таблиці множення на два. Користуючись отриманими знаннями та додатковим матеріалом продовжить складання таблиці множення числа 2.
Завантажити: Казка "Рукавичка" (засвоєння таблиці множення числа 2) + Сертифікат (Розмір: 404.7 KB, Завантажень: 125)