Кисень (7 клас. Хімія)
Автор: Хоруженко Лідія Миколаївна
Навчальний заклад: Богодухівський навчально-виховний комплекс “Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Чорнобаївської селищної
Тема: Узагальнення знань з теми «Кисень».
Мета:
А) формувати ключові і предметні компетенції:
1 – спілкування державною мовою – використовувати в мовленні хімічні терміни, поняття, символи, сучасну українську наукову термінологію і номенклатуру, аргументовано описувати хід і умови проведення хімічного експерименту, обговорювати результати дослідження і робити висновки;
3 – математична компетентність – застосовувати математичні методи для розв‘язування завдань хімічного характеру, використовувати логічне мислення;
4- основні компетентності у природничих науках і технологіях – проводити досліди з речовинами з урахуванням їхніх фізичних і хімічних властивостей, використовуючи знання з інших природничих предметів;
5 – інформаційно-цифрова компетентність – використовувати сучасні пристрої для добору хімічної інформації;
6-уміння вчитися впродовж життя – спостерігати хімічні об’єкти та проводити хімічний експеримент, виявляти допитливість щодо хімічних знань;
10 – екологічна грамотність і здорове життя – усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність. використовувати хімічні знання для пояснення користі і шкоди здобутків хімії і хімічної технології для людини і довкілля.
Б) реалізувати наскрізні лінії: «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Підприємливість і фінансова грамотність».
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності:
знаннєвий компонент: учень називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря, пояснює суть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену;
діяльнісний компонент: описує поширеність Оксигену в природі; його фізичні властивості, складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, використовує лабораторний посуд, дотримується інструкції щодо виконання хімічних дослідів;
ціннісний компонент: обґрунтовує застосування кисню, оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів, вплив людини на стан довкілля, усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем. Відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Форми організації освітнього процесу: фронтальна, групова, індивідуальна.
Методи навчання: словесні, частково-пошукові, практичні ( демонстраційний експеримент), інтерактивні.
Реактиви і обладнання: таблиця «Періодична систем хімічних елементів Д.І. Менделєєва», таблиця «Колообіг кисню в природі», cмартфони, QR –код, Інтернет-посилання, пробірки, спиртівка, пробірокотримач, ложечка для спалювання речовини, дерев’яна скіпка, гідроген пероксид, манган (IV) оксид, сірка, мідь.