Методика початкового навчанняУсі уроки початкова школаФайли

Майстер – клас «Формування ключових компетентностей молодших школярів Нової української школи»

Автор: Бугайова Тетяна Олександрівна

Навчальний заклад: Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №126 Харківської міської ради Харківської області

Тема майстер – класу: «Формування ключових компетентностей молодших школярів Нової української школи».

Мета майстер – класу: передати свій досвід шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності; спільно відпрацювати методичні підходи і прийоми вирішення поставленої в програмі майстер-класу проблеми; рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу; надати допомогу слухачам у визначенні завдань саморозвитку і формуванні індивідуальної програми самоосвіти та самовдосконалення, створити сприятливу психологічну атмосферу заняття.

Забезпечення роботи майстер-класу: презентації, сніжинки, відеоролик, матеріали для дослідів, мікроскопи, танграм, глобус, настільна лампа, свічка, сіль, лід, сніг, кольорова крейда, малюнки тварин, рослин, лепбук, фізична карта, прозора ємкість, матеріали для виготовлення пінгвінів з кольорового картону.

Форма проведення : інтегроване заняття.

Вид майстер-класу: спільна робота майстра-педагога з аудиторією.

Хід майстер-класу:

І.  Ранкова зустріч . Привітання з учасниками.

  1. Вправа «Впіймай сніжинку» (Учасники дістають по одній сніжинці, називають себе та проговорюють зимове побажання іншим.)

– Добрий день, шановні колеги! Я, Бугайова Тетяна Олександрівна, вчитель початкових класів вищої категорії рада вас вітати в ці зимові дні на майстер класі. Зима приходить до нас з прекрасними зимовими пейзажами. Білі сніжинки вкривають все навколо білою пухнастою ковдрою. Ще зима дарує нам багато прекрасних зимових свят, з якими я вас вітаю та хочу побажати, щоб цей рік приніс нам багато щастя, удачі, посмішок, тепла і світла. Нехай він буде сповнений яскравими фарбами, приємними враженнями і радісними подіями. Бажаю всім у новому році бути здоровими, красивими, коханими і успішними, щоб ваші побажання, мрії завжди збувалися. Я пропоную вам підійти, впіймати сніжинку, представити себе і побажати щось учасникам майстер класу.

Пісня «Падає сніжок»

  1. Розподіл учасників по групам. (Учасники знаходять однакові сніжинки за номером і відповідно розподіляються по групам)
  • Подивіться, будь ласка, на зворотній бік сніжинки, там ви знайдете цифру, це відповідно номер групи, в якій ви будете працювати.

ІІ. Оголошення теми «Майстер – класу» «Формування ключових компетентностей молодших школярів Нової української школи».

ІІІ. Проведення «Майстер – класу»

  1. «Очікування результатів» ( Учасники пишуть на сніжинках те, що вони очікують від майстер класу та прикріплюють до плакату.)
  2. Презентація досвіду.
  3. Бесіда.
  • Ми всі любимо подорожувати. Але не завжди вдається потрапити в те місце на планеті Земля, куди дуже хочеться. Зараз я вам пропоную згадати назви материків.
  1. Фізкультхвилинка «Подорож материками»
  2. Бесіда щодо вибору місця віртуальної подорожі. Проблемне запитання.
  • Як називається материк, який вважається найхолоднішим місцем на Землі?
  • Південний континент Антарктида було відкрито 28 січня 1820 р., і оскільки саме зараз можна святкувати день його відкриття, буде доречним здійснити на нього віртуальну мандрівку.

( Показ розташування Антарктиди на фізичній карті світу.)

ІІІ. Конструювання транспортного засобу, на якому здійснюватимуть віртуальну мандрівку в Антарктиду. Гра «Танграм». Групова робота.

(Із частин танграму учасники конструюють корабель, вертоліт та літак)

ІV. Здійснення віртуальної мандрівки на південний континент

  1. Відеоролик «Антарктида»
  2. Дослідження «Чому в Антарктиді холодно»

–  Чи знаєте ви, чому в Антарктиді холодно?

– Пропоную провести дослідження. ( За допомогою глобуса та настільної лампи змоделюйте освітлення Сонцем полюсів Землі, показую учасникам, як сонячні промені “ковзають” полюсами, і пояснюю, що саме тому Сонце не зігріває їх. Щоб учасники “відчули це на дотик”, взяти свічку і запропонувати їм піднести до неї руку збоку. Звернути увагу  на те, що саме в центрі руки – навпроти джерела – тепло відчувається найбільше. Ті промені, що все-таки потрапляють на поверхню полюсів, сніг та лід відбивають (до 90 %). В Антарктиді холодніше, ніж на Північному полюсі, бо це найвищий материк Землі. Висота поверхні Антарктиди 410 м + лід 2040 м. Це у 2,8 разів вище, ніж середня висота поверхні інших материків. А чим вище, тим холодніше.

  1. Досліди з льодом

( Показати  фотографії краєвидів Антарктиди і звернути увагу на те, що 99,5 % її поверхні покриває лід. Запитати учасників, чи знають вони, звідки береться лід і запропонувати провести досліди з льодом.)

Дослід . Лід і сіль

Матеріали: шматочки льоду на тарілочці, сіль.

Хід досліду: – Запитати учасників, чи знають вони, чому взимку дороги посипають сумішшю, в якій є сіль. Запропонувати перевірити, яку дію чинить сіль на шматочок льоду. – Взяти 2 шматочки льоду та поставте їх на тарілочку. Один шматочок льоду посипте сіллю. – Спостерігайте, який шматочок льоду почне танути швидше. Як змінюватиметься структура льоду під дією солі.

3.Робота з мікроскопом. Розгляд сніжинок під мікроскопом. (Кожна група отримує на тарілці сніг, кладуть його на скло, розглядають під мікроскопом та роблять висновки)

  1. Ознайомлення учнів з життям в Антарктиді. Презентація «Антарктида»
  • Розказати учасникам, що в умовах Антарктиди можуть жити лише деякі представники рослинного та тваринного світу.
  • Розказати про єдину українську антарктичну станцію «Академік Вернадський», розташовану на острові Галіндез, що є метеорологічною та географічною обсерваторією і працює весь рік без перерви.
  1. Виготовлення пінгвінів.
  • Запропонувати учасникам виготовити пінгвінів – мешканців Арктики з кольорового паперу та прикріпити на плакат із льодинами.
  1. Виготовлення «Полярного сяйва». Презентація «Полярне сяйво»

( Роздати учасникам кольорову крейду та сіль. Висипати сіль на папір та кольоровою крейдою, як качалочкою розкачувати сіль. Відповідно вона буде ставати такого кольору, як крейда. Потім цю сіль по черзі висипати в прозору ємкість.)

VІ. Підведення підсумків заняття.

Групова робота.  Виготовлення лепбука «Антарктида»

Лепбу́к (з англійської «наколінна книга»: «lap» — коліна, «book» — книга) —це інтерактивна тематична тека, саморобна паперова книжечка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями, які можна діставати, перекладати, складати на свій розсуд. Прикінцевий етап самостійної дослідницької роботи учня / учениці, студента / студентки. Такий вид діяльності допоможе поглибити, закріпити й систематизувати інформацію, а розглядання теки в подальшому дозволить швидко освіжити в пам’яті необхідний матеріал.

Кожна група отримує конверти із малюнками, потрібно вибрати:

1 група – тварини Антарктиди

2 група – рослини Антарктиди

3 група – кліматичні та географічні умови Антарктиди

VІІ Рефлексія

Вправа «Назви одним словом»

  • Попросити учасників по черзі назвати одним словом їхні враження від віртуальної мандрівки південним континентом.

VІІІ Підведення підсумків майстер-класу.

Завантажити: Майстер – клас «Формування ключових компетентностей молодших школярів Нової української школи» + Сертифікат (Розмір: 345.8 KB, Завантажень: 19)
  
Теґи
Back to top button
Close