Розробка уроків української літератури у 5 класі на тему «Павло Тичина, «Не бував ти у рідних краях!», «Гаї шумлять …», «Блакить мою душу обвіяла…». Коротко про поета і край, де він народився + Презентація

Автор: Минка Володимир Михайлович

Навчальний заклад: Прилуцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10 Прилуцької міської ради Чернігівської області

Розробка уроків української літератури  у 5 класі  на тему  «Павло Тичина, «Не бував ти у рідних краях!»,  «Гаї шумлять …», «Блакить мою душу обвіяла…».  Коротко про поета і край, де він народився + Презентація

Вивчення творчості Павла Тичини у 5 класі відноситься до тематичного блоку «Рідна Україна. Світ природи». Я пропоную на вивчення теми «Павло Тичина, «Не бував ти у рідних краях!», «Гаї шумлять …», «Блакить мою душу обвіяла…». Коротко про поета і край, де він народився. Розгляд художніх особливостей поезій П.Тичини» відвести два уроки.

З метою активізації пізнавальної діяльності, я рекомендую використовувати на уроках елементи інтерактивних технологій («Мікрофон», робота в парах, робота в групах та інше), творчі проблемні завдання, що забезпечують розвиток тих здібностей і якостей, які перебувають у стадії формування. Крім вказаних технологій у своїй роботі я застосовую нестандартні форми уроків, зокрема уроки з використанням комп’ютерної техніки, які дають змогу посилити інтенсивність уроків та при яких вивільняється час на практичну діяльність учнів. Адже інформаційні технології навчання надають учителю додаткові можливості для підтримки і спрямування розвитку особистості учня, творчого пошуку й організації спільної роботи.

Комп’ютер, який оснащено технічними засобами мультимедіа, дозволяє учням, не покидаючи навчального класу, стати свідками історичних подій, відвідати цікаві куточки Землі.

На першому уроці пропоную ознайомити дітей з окремими фактами життя і творчості П. Тичини та віршем «Не бував ти у рідних краях». Адже ця поезія – логічне продовження розповіді про мальовничий край поета. При вивченні даної теми на етапі з’ясування емоційної готовності учнів до уроку використовую технологію «Мікрофон». На етапі актуалізації суб’єктивного досвіду та опорних знань застосовую технологію «Незакінчене речення». Це дає можливість активізувати творче мислення школярів. Усі етапи уроку супроводжую мультимедійною презентацією, яка підсилює уяву учнів про життя поета та допомагає заглибитися у образність поетичного слова.

На етапі «Рефлексія та оцінювання» раджу використати технологію «Робота в парах», що дасть можливість з’ясувати очікувані результати учнів від уроку.

На другому уроці вивчаю з п’ятикласниками поезії «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». При актуалізації суб’єктивного досвіду використовую диктант «Так чи ні», питання якого подаються на дошку через мультимедійний проектор, що дозволяє підвищити активність учнів, швидко з’ясувати ступінь підготовки учнів до уроку. Для створення особливого емоційного стану учнів рекомендую використати слайди презентації, які дадуть можливість заглибитися у картини природи поезій та проникнутися настроєм їх.

Завантажити: Розробка уроків української літератури у 5 класі на тему «Павло Тичина, «Не бував ти у рідних краях!», «Гаї шумлять …», «Блакить мою душу обвіяла...». Коротко про поета і край, де він народився + Презентація + Сертифікат (Розмір: 2.8 MB, Завантажень: 274)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*