Тема: Природні й синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії (Хімія. 9 клас)
Мета: дати уявлення про природні, штучні та синтетичні речовини, їхні позитивні та негативні риси; ознайомити з основами органічного синтезу та деякими галузями застосування штучних та синтетичних речовин; продовжити формування знань про взаємозалежність будови, властивостей та застосування речовин; узагальнити причини різноманітності органічних речовин.
Очікувані результати: учні мають розрізняти природні й синтетичні речовини; учні мають обґрунтовувати вплив продуктів синтетичної хімії на навколишнє середовище за їх неправильного використання; учні мають висловлювати судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, охороні здоров’я тощо; учні мають дотримуватися правил безпечного поводження з продуктами органічної хімії.
Базові поняття та терміни: органічні сполуки, природні та синтетичні органічні сполуки, органічний синтез, правила безпечного поводження.
Тип уроку: комбінований.
- Організаційний момент
1.1. Привітання.
1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці __________, відсутніх __________.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
- Етап перевірки домашнього завдання
2.1. Перевірка наявності в учнів виконаних письмових робіт. Обговорення запитань, що виявилися найбільш складними.
2.2. Бесіда.
- До якого класу органічних сполук можна віднести нуклеїнові кислоти?
- Чому ДНК і PHК називають кислотами?
- Назвіть відмінності в будові ДНК і PHК.
- Що називають нуклеотидом?
- Які нітрогеновмісні основи містяться у складі ДНК і PHК?
- Опишіть просторову будову молекули ДНК.
- Яка біологічна роль нуклеїнових кислот?
- Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
3.1. Слово вчителя.
Природні й синтетичні органічні сполуки — невід’ємна складова нашого життя. Вони всюди — у їжі й одязі, косметичних засобах і будівельних матеріалах, спортивному й туристському спорядженні, в автомобілях і літаках, комп’ютерах і лікувальних препаратах, засобах захисту рослин і мобільних телефонах. Цей список практично нескінченний — адже щодня науковці в лабораторіях синтезують або видобувають з природних об’єктів нові органічні речовини.
3.2. Повідомлення теми уроку.
3.3. Формулювання разом з учнями мети уроку.
- Етап засвоєння нових знань
План пояснення нового матеріалу
- Природні органічні речовини. (Пояснення вчителя.)
- Синтетичні органічні речовини. (Пояснення вчителя.)
- Органічний синтез як галузь науки та промисловості. (Пояснення вчителя.)
- Використання продуктів природної органічної хімії. (Повідомлення учнів.)
- Використання продуктів синтетичної органічної хімії. (Повідомлення учнів.)
- Екологічні проблеми, пов’язані з використанням синтетичних органічних речовин. (Повідомлення учнів.)
- Заходи, що убезпечують навколишнє середовище від шкідливого впливу на нього побутових органічних речовин. (Повідомлення учнів, колективне обговорення.)
Слово вчителя
Серед усіх галузей природничих наук хімія є особливою наукою, оскільки створює такі хімічні речовини, яких не існує у природі і яких людина в минулому не могла собі навіть уявити. Тому хімії можна прогнозувати велике майбутнє і бути впевненими в тому, що завтрашній світ буде ще більш «хімізованим» світом. Дотримання правил безпечного поводження з продуктами органічної хімії (природного чи синтетичного походження) — умова збереження здоров’я (а іноді й життя) кожної окремої людини та людства в цілому.
- Узагальнення й систематизація знань
5.1. Підготуйте поради для молодших школярів (правила безпеки) при користуванні продуктами органічної хімії.
5.2. Творче завдання.
Напишіть текст для листівок, які закликали б населення відповідально ставитися до використання органічних речовин у побуті й не забруднювати ними навколишнє середовище.
- Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
- Підбиття підсумків уроку
Учні відповідають на запитання:
— Яке завдання стояло перед нами на уроці?
— Який результат нашого уроку?
— Чи є ті, хто зробив сьогодні маленьке відкриття?
Завантажити: Тема: Природні й синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії (Хімія. 9 клас) (Розмір: 11.4 KB, Завантажень: 657)