Конспекти уроків хімії 9 класУсі уроки хіміїФайли

Тема: Природні й синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії (Хімія. 9 клас)

Мета: дати уявлення про природні, штучні та синтетичні речовини, їхні позитивні та негативні риси; ознайомити з основами органічного синтезу та деякими галузями застосування штучних та синтетичних речовин; продовжити формування знань про взаємозалежність будови, властивостей та застосування речовин; узагальнити причини різноманітності органічних речовин.

Очікувані результати: учні мають розрізняти природні й синтетичні речовини; учні мають обґрунтовувати вплив продуктів синтетичної хімії на навколишнє середовище за їх неправильного використання; учні мають висловлювати судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, охороні здоров’я тощо; учні мають дотримуватися правил безпечного поводження з продуктами органічної хімії.

Базові поняття та терміни: органічні сполуки, природні та синтетичні органічні сполуки, органічний синтез, правила безпечного поводження.

Тип уроку: комбінований.

  • Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці __________, відсутніх __________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Перевірка наявності в учнів виконаних письмових робіт. Обговорення запитань, що виявилися найбільш складними.

2.2. Бесіда.

  1. До якого класу органічних сполук можна віднести нуклеїнові кислоти?
  2. Чому ДНК і PHК називають кислотами?
  3. Назвіть відмінності в будові ДНК і PHК.
  4. Що називають нуклеотидом?
  5. Які нітрогеновмісні основи містяться у складі ДНК і PHК?
  6. Опишіть просторову будову молекули ДНК.
  7. Яка біологічна роль нуклеїнових кислот?
  • Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

3.1. Слово вчителя.

Природні й синтетичні органічні сполуки — невід’ємна складова нашого життя. Вони всюди — у їжі й одязі, косметичних засобах і будівельних матеріалах, спортивному й туристському спорядженні, в автомобілях і літаках, комп’ютерах і лікувальних препаратах, засобах захисту рослин і мобільних телефонах. Цей список практично нескінченний — адже щодня науковці в лабораторіях синтезують або видобувають з природних об’єктів нові органічні речовини.

3.2. Повідомлення теми уроку.

3.3. Формулювання разом з учнями мети уроку.

  • Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

  1. Природні органічні речовини. (Пояснення вчителя.)
  2. Синтетичні органічні речовини. (Пояснення вчителя.)
  3. Органічний синтез як галузь науки та промисловості. (Пояснення вчителя.)
  4. Використання продуктів природної органічної хімії. (Повідомлення учнів.)
  5. Використання продуктів синтетичної органічної хімії. (Повідомлення учнів.)
  6. Екологічні проблеми, пов’язані з використанням синтетичних органічних речовин. (Повідомлення учнів.)
  7. Заходи, що убезпечують навколишнє середовище від шкідливого впливу на нього побутових органічних речовин. (Повідомлення учнів, колективне обговорення.)

Слово вчителя

Серед усіх галузей природничих наук хімія є особливою наукою, оскільки створює такі хімічні речовини, яких не існує у природі і яких людина в минулому не могла собі навіть уявити. Тому хімії можна прогнозувати велике майбутнє і бути впевненими в тому, що завтрашній світ буде ще більш «хімізованим» світом. Дотримання правил безпечного поводження з продуктами органічної хімії (природного чи синтетичного походження) — умова збереження здоров’я (а іноді й життя) кожної окремої людини та людства в цілому.

  • Узагальнення й систематизація знань

5.1. Підготуйте поради для молодших школярів (правила безпеки) при користуванні продуктами органічної хімії.

5.2. Творче завдання.

Напишіть текст для листівок, які закликали б населення відповідально ставитися до використання органічних речовин у побуті й не забруднювати ними навколишнє середовище.

  • Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  • Підбиття підсумків уроку

Учні відповідають на запитання:

— Яке завдання стояло перед нами на уроці?

— Який результат нашого уроку?

— Чи є ті, хто зробив сьогодні маленьке відкриття?

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Природні й синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії (Хімія. 9 клас) (Розмір: 11.4 KB, Завантажень: 657)
Back to top button