Конспекти уроків зарубіжної літератури 7 класУсі уроки зарубіжної літературиФайли

Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі Рюноске Акутаґава «Павутинка» (7 клас. Зарубіжна література)

Автор: Погребняк Наталія Володимирівна

Навчальний заклад: Тульчинська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей з ПВФП Вінницької обласної Ради

Тема. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі Рюноске Акутаґава «Павутинка».

 Мета уроку:

  • формувати літературні компетентності учнів:

узагальнити знання учнів про життєвий та творчий шлях Рюноске Акутаґави; розкрити своєрідність сюжету та оповіді новели «Павутинка»; продовжити роботу  над поняттями «новела» (види та ознаки жанру, характерні риси новелістики Рюноске Акутагави); формувати навички аналізу епічного твору малого жанру, вміння висловлювати власну думку (діалог письменника і учня) щодо прочитаного; сприяти моральному вихованню учнів, умінню толерантно ставитися до людей, відповідальності за свої вчинки;

  • формувати ключові компетентності:

– соціальну і громадянську: навички співпраці в малій навчальній групі, вміння опановувати правила толерантної поведінки у соціумі й створювати умови для конструктивного співробітництва; здатність визначати особисті пріоритети та цілі у житті й уміння вирішувати проблеми;

загальнокультурну грамотність: виховувати в учнів повагу до розмаїття культурного вираження інших на основі глибокого розуміння власної національної ідентичності;

– уміння вчитися упродовж життя (уміння працювати з джерелами інформації, використовуючи набуті знання).

Очікуванні результати:

Учень (учениця)

  • знає і повідомляє на прикладі творчості Акутагави про особливості японської культури й літератури;  вказує на зв’язок змісту новели «Павутинка» Акутаґави із японськими традиціями;
  • переказує (близько до тексту) новелу Акутагави «Павутинка»;
  • дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у творі «Павутинка»;
  • визначає особливості композиції й розвитку сюжету новели «Павутинка»;
  • виявляє у творі основні філософські й  моральні  проблеми, художнє втілення цих проблем у символах, подіях, образах та інших компонентах новели;
  • характеризує образи персонажів твору (Будди і Кандати) та виявляє характерні риси цих образів;
  • розмірковує над фіналом твору, дає йому власне тлумачення.

Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу та формування умінь аналізувати художній твір;

Вид уроку:  урок–гра  під гаслом «Хто людям добра бажає, той і собі має».

 Обладнання: підручник Ніколенко О.М., портрети Рюноске Акутаґави, презентація до уроку,  роздаткові матеріали для учнів  (у кожної групи на парті: словничок,  кросенс, хмарки слів, інтелект-карти, текст новели в картках, паперова квітка-лотос (символізує саме вчення Будди, утілюючи досконалість, мудрість, духовну чистоту, прагнення до моральної довершеності й просвітлення), ниточки-павутинки (кількість ниточок відповідає  кількості учнів команди, адже кожен зможе зробити для групи добру справу, правильно виконавши завдання, і прив’язати ниточку до лотоса, даючи можливість врятувати з пекла людину, яка менш грішна за інших і зробила в своєму житті хоч одну добру справу. Якщо учень протягом уроку був пасивним, то учитель має знайти можливість і дати учневі посильне завдання). 

Випереджувальне завдання командам: прочитати новелу Р. Акутагави «Павутинка», опрацювати дану учителем інтелект-карту «Аналіз твору Рюноске Акутагави «Павутинка», підготувати підбірку прислів’їв та афоризмів про добро, письмово пояснити значення прислів’я  «Хто людям добра бажає, той і собі має», намалювати ілюстрацію до новели Акутагави «Павутинка».

Епіграф:   Хто людям добра бажає, той і собі має. Народна мудрість.

Завантажити: Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі Рюноске Акутаґава «Павутинка» (7 клас. Зарубіжна література) + Сертифікат (Розмір: 1.6 MB, Завантажень: 10)
Back to top button