ГоловнеУчительська

Колегія МОН схвалила зміни до навчальних програм для 9 та 10 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів

8 вересня 2016 року Колегією Міністерства освіти і науки України були схвалені 25 програм для 9 класу.

У наступному році будуть друкуватися підручники для учнів 9-го класу, і це слушна нагода врахувати в нових підручниках історичні події, що відбулися в країні впродовж останніх двох років. «Сьогодні стоїть завдання про внесення змін до навчальних програм у світлі історичних подій, що відбулися в країні протягом останніх двох років», – розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Найбільших змін зазнали програми з історії України та географії. «Фактично програми переглянуті зукраїно-центричної точки зору. Події, що вивчаються в курсі історії України, повинні узгоджуватися з Європейською історією та історією сусідніх країн», – зауважив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Юрій Кононенко.

Юрій Кононенко повідомив, що для оновлення програм при Міністерстві були створені робочі групи. Для доопрацювання навчальних програм для 9-го класу було залучено 310 членів робочих груп, розглянуто 2,5 тисячі пропозицій.

Суттєвих змін зазнала програма з географії. Тепер у 9-му класі вивчається соціальна та економічна географія. За ініціативою робочої групи Україна розглядається в контексті світової економіки, з точки зору нових реалій української економіки, промисловості.

Також Колегія МОН схвалила доопрацьовані 9 програм для 10 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Зміни до цих навчальних програм в основному стосуються української мови в школах з викладанням мовами національних меншин. При їх доопрацюванні було ущільнено або вилучено розділи, теми, що втратили актуальність і не мають практичного застосування в усному й писемному мовленні школярів або вивчалися раніше й не потребують дублювання на цьому етапі.

Усі оновлені програми розміщені на офіційному веб-сайті МОН України разом з порівняльними таблицями.

Водночас, Лілія Гриневич зауважила, що знаннєво-репродуктивний підхід, що панує сьогодні в школі, не відповідає потребам сучасної дитини. Саме тому Міністерством освіти і науки України розроблені новий закон «Про освіту», Концепція нової української школи, яка узгоджена з Національною академією педагогічних наук України. Після прийняття нового закону будуть переглянуті освітні стандарти та змінені навчальні програми.

Back to top button