Початкові класи

Норвегія – найкраща у дошкіллі, і ми б хотіли вивчити її досвід, -Ганна Новосад

МОН зацікавлене вивчати досвід Норвегії у сфері дошкільної освіти, оскільки саме в цій країні вона вважається однією з найкращих у світі. Щодо цього Міністр освіти і науки України Ганна Новосад звернулася до міністра освіти Королівства Норвегія Яна Торе Саннера в межах зустрічі з ним сьогодні, 11 листопада 2019 року, в м. Осло.

«Ми розпочинаємо реформу дошкільної освіти в Україні. Дуже важливо залучити кращі світові практики, але водночас, звісно, не втрачаючи національний контекст. Норвегія – найкраща у дошкіллі, і ми б хотіли вивчити її досвід. На жаль, дошкільна освіта в Україні сприймається як камера схову, де певний час може перебувати дитина. Ми б хотіли зробити її територією для зростання. В наших найближчих планах — новий закон та стандарт дошкільної освіти. Крім того, ми плануємо масове підвищення кваліфікації для вихователів у межах реформи», — розповіла Ганна Новосад.

Ян Торе Саннера відзначив, що загалом Норвегія відкрита до того, щоб ділитись досвідом, і дійсно пишається своїм дошкіллям.

«У Норвегії практично кожна дитина відвідує дитсадок. Ми також стимулюємо не лише мам, але й тат залишатися з дітьми після народження. Сьогодні у нас здебільшого 6 місяців відпустки з догляду за дитиною бере матір і ще 6 — батько. Ми маємо чіткі стимули для сім‘ї поводити себе саме у такий спосіб. З річного віку діти йдуть у садок. Ми бачимо, що такий підхід є дієвим і з огляду на розвиток дітей, і з огляду на можливості матерів залишатися на роботі, і з огляду підтримки розвитку сім‘ї»,- розповів міністр освіти Королівства.

Він додав, що ця система потребує великих інвестицій, але вони того варті і з огляду на економічний вплив, і з огляду на соціальний.

Дуже важливим також є досвід впровадження реформи. Так, представники норвезького Міносвіти відзначили, що, наприклад, спочатку відомство не мало впроваджувальної агенції для імплементації реформи дошкільної освіти — ці функції, як і фінансування, здебільшого знаходилися на місцях.

«Ми зрозуміли, що це не працює. Має бути динамічне поєднання повноважень на місцевому рівні та національної політики. Зараз ми маємо впроваджувальну агенцію, яка щороку приймає від міністра перелік пріоритетів, які необхідно імплементувати. Така система дає результат», — розповіла Сілінда Тов Могстад, старший радник у департаменті шкільної та дошкільної освіти МО Норвегії.

Планується, що працівники Міністерства освіти Норвегії проведуть для Ганни Новосад докладну презентацію щодо впровадження дошкільної освіти, а також покажуть, як система працює у реальних закладах.

Нагадуємо, що в Україні починає роботу нова установа – Український інститут розвитку освіти.

Back to top button