ГоловнеНова українська школа (НУШ)

Як відбувалось пілотування Нової української школи в 1-4 класах

Учні та учениці пілотних класів Нової української школи цьогоріч завершили навчання у початковій школі. Про етапи й процес пілотування, інноваційні підходи, найкращі практики та результати йшлося під час онлайн-події «Агенти змін», яка відбулася  24 травня 2021 року. В конференції взяли участь Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет, заступник Міністра Любомира Мандзій, а також представники державних установ, партнерських організацій і вчителі-практики.

«Чотири роки тому стартувала реформа загальної середньої освіти в Україні. Я дякую тим школам по всій Україні, які з 2017/2018 навчального року розпочали, а сьогодні успішно завершують пілотування нових підходів до організації освітнього процесу в початковій школі. Головна мета у розбудові Нової української школи – це забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної повної загальної середньої освіти та безпечне, сучасне, здорове, комфортне, інклюзивне та мотивувальне для всіх учасників освітнього процесу середовище. Тим не менш, людина, на якій тримається реформа, – це вчитель. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ – умотивований учитель. Це означає, що наша мета – сприяти професійному та особистому зростанню педагогів, а також підвищувати їхній соціальний статус», – розповів Сергій Шкарлет.

Із вітальним словом до учасників онлайн-конференції звернулися багаторічні партнери МОН, які брали участь у супроводі пілотування НУШ у початковій школі: Мінна Хаккарайнен – радник Посольства Фінляндії в Україні з питань освіти, Лора Білл – заступник Голови Представництва дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні і Йенс Адам – директор програми «EU4Skills».

Пілотування Нової української школи в початкових класах тривало 4 роки – з 2017 до 2021, а усі першокласники та першокласниці України розпочали навчання НУШ у 2018 році. Метою пілотування було розробити, науково обґрунтувати та експериментально перевірити навчально-методичне забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової освіти. Завдяки 143 пілотним школам НУШ у широкій практиці впроваджується більш якісно, адже це можливість перевірити й, за потреби, скоригувати матеріали, методи й підходи до навчання.

Про етапи й процес пілотування НУШ розповіла Любомира Мандзій: «Про початок запровадження Нової української школи варто говорити не з 2017 року, коли учні та учениці пілотних класів пішли в школу, а з 2015 року, коли розпочалась робота над новим Державним стандартом початкової школи. НУШ розпочалась, коли в Україні вже тривала війна, і нам спільними зусиллями доводилось долати опір щодо того, що реформа освіти “не на часі”. І я дякую тим людям, які першими повірили в НУШ – вчителям та керівникам пілотних шкіл. Наразі ми точно можемо сказати: реформа НУШ була і є на часі. Усе це стало можливим завдяки спільній роботі педагогів, керівників шкіл, розробників навчальних програм, батьків, а також всіх установ, які надавали підтримку у впровадженні реформи».

Пілотування відбувалось у три етапи:

  1. Організаційно-підготовчий етап (червень-жовтень 2017), який включав у себе розробку навчально-методичного забезпечення, створення робочої групи вчених і вчителів для науково-методичного супроводу пілоту, а також підготовку вчителів.
  2. Формувальний етап (листопад 2017 – травень 2021), під час якого відбувалось пілотне навчання, апробація та внесення корективів до навчально-методичного забезпечення для учасників пілоту, постійна наставницька підтримка вчителів шкіл-учасниць експерименту, а також моніторинг і проміжне коригування процесу.
  3. Узагальнювальний етап триватиме впродовж 2021, і під час нього робоча група підіб’є підсумки проекту, сформулює висновки, а також поширить кращі практики пілотування.

Онлайн-захід організувало Міністерство освіти і науки України спільно з ГС «Освіторія», проектом фінської підтримки реформи української школи «Навчаємось разом», польським Фондом міжнародної солідарності в межах Програми «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України», ЮНІСЕФ в Україні та за підтримки Команди підтримки реформ МОН.

Читайте також: Як налагодити освітній процес в умовах дистанційного навчання -рекомендації ДСЯО

Back to top button