Конспекти уроків “Я досліджую світ” 3 класУсі уроки початкова школаФайли

Скелет — опора тіла людини. Як бути струнким (3 клас. Природознавство)

Тема. Скелет — опора тіла людини. Як бути струнким

Мета: формувати елементарні поняття: скелет людини (кістки, основні частини скелета, значення в організмі людини), правильна постава; учити розрізняти основні частини скелета на своєму тілі, правильно сидіти за партою, запобігати викривленню хребта і кісток; формувати вміння застосовувати знання у новій ситуації та практичній діяльності; виховувати переконання в необхідності збереження здоров’я, його цінності для людини.

Обладнання: муляж скелета людини; таблиця «Скелет людини»; плакат «Сиди правильно»; діафільм «Скелет людини»; приладдя для гри «Лікар»; перфокарти; роздавальний матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу
— Дорогі діти! Сьогодні ми маємо можливість бути присутніми в телестудії на передачі «Пізнаємо світ». Трансляція відбувається в прямому ефірі. У програмі:
• підсумок фенологічних спостережень за минулий тиждень;
• виявлення попередньо засвоєних знань;
• ознайомлення із складовими частинами людського скелета.

ІІ. Новини з лабораторії фенологічних спостережень
Використовується інтерактивна технологія «Мікрофон».
Робота за таблицею «Аналіз природних явищ та праця людей за минулий тиждень».

ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Робота в малих групах.

1. Інструктування учнів щодо мети, послідовності дій, кількості часу
на виконання завдання

2. Об’єднання учнів у три групи (за кольоровими квадратами), розподіл ролей у групі (голова, секретар, доповідач)

3. Виконання завдання групами
1) Робота за перфокартами;
2) робота за картками.
1 група (червоні чотирикутники). Будова шкіри людини, її складові, намалювати схему будови шкіри.
2 група (жовті чотирикутники). Яке значення мають частини шкіри людини; (сальні залози, потові та ін.)?
3 група (зелені чотирикутники). Чому потрібно дбати про чистоту шкіри?

IV. Робота над новим матеріалом
1. Створення проблемної ситуації, повідомлення теми уроку
— Сьогодні ви гарно підготували домашнє завдання. Ми продовжуємо вивчати органи тіла людини. Використовується технологія «Мозковий штурм».
— Як ви вважаєте, завдяки чому ми можемо ходити, стояти?
— Чому наше тіло має визначену форму?
2. Розповідь учителя
1) А тепер — новини від наших науковців. Отже, усі налаштуйтесь на сприймання нового матеріалу.
— Коли будівельники споруджують високу будівлю, вони насамперед зводять каркас — клітку із сталевих прутів. Пізніше до цього сталевого каркасу прикріплюють бетонні плити — стіни, стелю, підлогу. На цьому міцному сталевому каркасі тримається весь будинок. Такий самий каркас є і в нашому тілі.
2) Робота з муляжем «Скелет» і таблицею.
— Опорою нашого тіла є скелет. Скелет дорослої людини складається приблизно з 220 кісток — великих, малих і зовсім маленьких, з’єднаних між собою. Деякі з’єднання зовсім нерухомі, наприклад, з’єднання кісток черепа, інші — рухомі. З’єднуючись, кістки утворюють частини скелета. Уздовж тіла проходить хребет, який складається з невеликих кісточок-хребців. Між хребцями є прошарки хряща. Вони можуть стикуватись і розширюватись, завдяки цьому ми можемо згинати своє тіло. Скелет людини схожий на лицаря в латах. З хребтом з’єднаний череп. Кістки його з’єднані міцно і нерухомо. Череп — міцний шолом, захищає наш мозок. Тільки нижня щелепа рухома.
Практична робота. Поставили долоню під нижню щелепу, відкрили її, закрили. Дійсно, нижня щелепа рухома. Ми можемо відкривати і закривати рот. Із хребтом з’єднані ребра, які разом з грудною кісткою утворюють грудну клітку. Грудна клітка захищає серце і нижні легені. Із грудною кліткою за допомогою лопаток та ключиць з’єднані кістки верхніх кінцівок — рук. Ці кістки з’єднані рухомо, тому ми можемо піднімати й опускати руки. До нижньої частини хребта приєднуються кістки, які утворюють таз. Він утримує й захищає від пошкоджень внутрішні органи. З тазом з’єднуються кістки нижніх кінцівок — ніг. Кістки з’єднані між собою та кістками тазу рухомо. До скелета прикріплюються м’язи. Під час розповіді вчителя учні фіксують у зошитах схему скелета.
Скелет: хребет, череп, грудна клітина (ребра, грудна кістка), лопатки, ключиці, верхні кінцівки, таз, нижні кінцівки.
Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Читання тексту «Чи вмієш ти ходити», відповіді на запитання
2. Вибіркове читання речень–підписів до кадрів діафільму, повторення
про будову скелета
3. Розповідь учителя за кадром діафільму
— У кістках дитини багато речовин, що надають їм гнучкості. Такі кістки
легко згинаються, тому можуть викривитися. У свою чергу, вони стискуватимуть внутрішні органи, а від цього почнуться різні захворювання. Подивіться, усередині кістки є трубочки. У живих кістках тут знаходиться мозок, а в її стінках, у маленьких кімнатках-печерах,— червоний мозок. Він виробляє кров. Людина з дитинства повинна стежити за своєю поставою, тобто за правильним положенням тіла, коли вона сидить чи ходить. Коли цього не дотримуватися, хребет викривляється. У людини утруднюється дихання, знижується працездатність, вона стає кволою.

VI. Підсумок уроку
— З якою темою ми ознайомилися?
— Які кістки рухомі?
— Що вам найбільше сподобалося на уроці?

VII. Домашнє завдання
Читати статтю підручника, вивчити напам’ять поради лікаря.

Завантажити: Скелет — опора тіла людини. Як бути струнким (3 клас. Природознавство) (Розмір: 21.0 KB, Завантажень: 121)
Back to top button