ГоловнеОсвіта і право

Як діяти у разі відмови працівника закладу освіти від щеплення проти COVID-19

Служба освітнього омбудсмена отримує багато звернень та запитань від керівників закладів, педагогічних працівників щодо правомірності відсторонення невакцинованого працівника від роботи, правових підстав такого відсторонення, щодо того, чи зберігається заробітна плата у відстороненого від роботи нещепленого працівника тощо.

08 листопада набирає чинності наказ МОЗ №2153 від 04.10.2021 року “Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням”.

Пункт 3 цього наказу передбачає, що працівники закладів освіти всіх рівнів, незалежно від типу та форми власності, мають обов’язково отримати вакцинацію проти Covid-19.

Наразі дуже гостро постало питання, як діяти керівникам закладів освіти, якщо працівник відмовляється отримати обов’язкове щеплення або має медичні протипоказання для вакцинації. Ці питання трудових відносин юридично дуже непрості.

Тому освітній омбудсмен офіційно звернувся за роз’ясненням до Міністерства охорони здоров’я, Міністерства освіти і науки України та до Державної служби України з питань праці з проханням надати відповіді на наступні запитання:

1) Який порядок отримання керівником закладу освіти інформації щодо:

– наявності або відсутності у працівника закладу освіти обов’язкового профілактичного щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19

або про відмову педагогічного працівника від вакцинації.

2) Які дії, відповідно до чинного законодавства, має здійснювати керівник закладу освіти у разі відмови працівника від обов’язкового профілактичного щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, та/або відмови надати відповідний сертифікат, що підтверджує наявність такого щеплення.

3) Чи правомірне відсторонення від роботи працівника, який відмовляється від обов’язкового профілактичного щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, та/або відмовляється надати відповідний сертифікат, що підтверджує наявність такого щеплення?

Чи правомірна така вимога під час очного навчання, під час дистанційного навчання та канікул?

Чи зберігається заробітна плата у відсторонених від роботи працівників, які не отримали обов’язкове щеплення?

4) Якщо відсторонення є правомірним, які документи (накази, розпорядження тощо) має видати керівник закладу освіти та органу управління освітою для відсторонення працівників від роботи?

Якими нормативно-правовими актами має керуватися керівник закладу освіти у разі відсторонення?

5) Які документи має надати працівник закладу освіти у разі наявності у нього абсолютних медичних протипоказань до проведення профілактичних щеплень, у т.ч. – відповідно до Переліку медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України № 595 від 16.09.2011 та обов’язкового профілактичного щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19?

6) Які дії керівника закладу освіти у разі наявності протипоказань до проведення профілактичних щеплень та надання відповідної довідки від лікаря? Чи має право керівник закладу освіти допустити такого працівника до роботи? Якщо так, то за яких умов?

Сергій Горбачов просить надати відповідь у першочерговому порядку, оскільки наказ МОЗ №2153 від 04.10.2021 року набирає чинності через один місяць з дня його офіційного опублікування, тобто 08 листопада 2021 року.

Читайте також: Кабмін затвердив порядок відсторонення невакцинованих чиновників та вчителів

Back to top button