Я абсолютна противниця рейтингування шкіл за результатами ЗНО, – Гриневич

Для об’єктивного рейтингування шкіл в Україні потрібно розробити та освоїти механізм врахування так званої доданої освітньої вартості. На цьому наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час спілкування з освітянами у смт Великомихайлівка, що на Одещині.

У зустрічі взяли участь педагоги з Захарівського, Великомихайлівського, Роздільнянського, Окнянського, Іванівського, Ананьївського та Подільського районів області.

«Я абсолютна противниця рейтингування шкіл за результатами ЗНО, адже це оцінювання створене для перевірки знань учня, але не відображає прогрес школяра у навчальному закладі. У багатьох цивілізованих країнах для визначення рейтингу шкіл використовується специфічний показник «додана освітня вартість» – він враховує початковий рівень учнів, що навчаються в школах, їхній соціальний стан та прогрес, якого вдалося досягнути учню в школі», – пояснила Лілія Гриневич.

Часто за високими результатами ЗНО стоїть не тільки і не стільки школа, як спроможність батьків створити особливі умови для розвитку дитини.

«Без розрахунку «доданої освітньої вартості» складно сказати, що стоїть за результатами – репетитор, специфічне соціальне становище учнів чи щире прагнення батьків допомогти дітям у навчанні. Для об’єктивності рейтингування, школи, що збирають «вершки суспільства» – дітей з найкращими можливостями, а потім записують їхній успіх у свої заслуги, мають бути врівноважені цим покажчиком», – сказала Міністр.

Міністр також погодилася з аудиторією, що школи, які працюють з погано соціалізованими дітьми, мусять отримувати більшу увагу і визнання суспільства.

«За таких умов дійсно важко працювати – це потребує значних енергії та сили. Їхня дитина може гірше здати ЗНО, але отримати життєвий шанс, про який навіть і не мріяла. А саме це і є місією вчителя», – зазначила Лілія Гриневич.

9 коментарі

  1. Наталія

    Чому вчитель на уроці не може навчити,а вдома за окрему плату може? ЗНО не було б зайвим і для вчителя та по результатам визначати чи може цей вчитель надалі викладати, тому, що курси перекваліфікації, це – фейк.

    • А Ви підіть на сучасні курси і на своїй шкірі відчуйте той “фейк”, особливо враховуючи те. що відбувається весь процес приблизно пів-року практично без відриву від роботи. А тоді судіть.

    • Світлана

      Наталочко, Ви, мабуть, домогосподарка… Будь ласка, візьміть підручник для 5-го класу і нагадайте собі правопис! А потім Вас запросимо здати ЗНО… трішечки посміємось.

    • ТЕТЯНА

      Мабуть тому, що до репетитора приходить одна вмотивована дитина, а в школі на уроці на 5 вмотивованих 25 тих ,хто штани протирати прийшли до школи… Вчителю теж потрібна мотивація і не тільки грошова…

  2. Alexsandr Viktorofitch

    Шановна пані ЛіліяГриневич. Якщо і далі так піде, то я почну ще й поважати Вас! Користуючись нагодою прохання: рейорму системи освіти варто починати з СИСТЕМИ. Ліквідуйте управлінську ланку РАЙОНО\ГОРОНО, бо все корисне, що ви намагаєтесь зробити в плані реформування системи освіти загине саме на цьому управлінському рівні. 2) Зарплата учителям. ЗА ЩО? і СКІЛЬКИ? – два ключових запитання. Нарахування зарплати сьогодні – це відгомін “пересроєчного совка”. омунізм відмінили ще у 1991-му, А ЗП учителів ще “за комуністичними стандартами”. Дякую, що дочитали до цього місця. Можете мене забанити.

  3. Лариса

    Коли таке обєктивне рейтигування шкіл вступить в силу?Чи знову вчителі будуть “крайні” за результати ЗНО?

  4. То чому ж по школах вже запросили копію сторінок журналу із оцінками предметів ЗНО+РЕЗУЛЬТАТИ, ЩО прийшли з центру оцінювання + дані про вчителя котрий викладав предмет зно: ПІП, СТАЖ РОБОТИ ТА КАТЕГОРІЮ. Сказали для порівняння… Чи допустиме взагалі таке порівняння і на якій підставі вчителям вказують на розбіжність???

    • Цікаво, і що будe вчитeлю за такі вeоикі розбіжності? Навіщо його дані збирають?

      • Оксана

        За це обов’язкова перекваліфікація або пониження у кваліфікаційній категорії. А ще учні підпадають під моніторинг……Цього року сама відчула на собі. При атестації у 2016-2017 н.р. не врахували нічого (МАН, конкурси, статті в журнал – всі роботи мали відзнаки) – лише ЗНО. А клас підібрався слабенький ….

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*