Здоров'яПсихологія

Вчені зрозуміли, як змусити людину змінити спосіб життя

Виявляється, широкий погляд на речі допомагає правильно реагувати на критику. Крім того, важливо, щоб людина розуміла: зміни можливі. Дослідники з Університету Огайо провели кілька експериментів. У першому взяли участь 47 жінок і 38 чоловіків. Добровольців розділили на 2 групи. Учасників з першої групи попросили мислити широко. Добровольці з другої групи повинні були, навпаки, мислити вузько, пише Psych Central .

Першій групі запропонували назвати загальну категорію для 20 різних об’єктів (наприклад, газована вода – це напій). Друга група підбирала для кожного з об’єктів приклади (газована вода – кока-кола). Потім учасники читали статтю про те, що сонячні ванни підвищують ризик раку шкіри. Добровольцям радили використовувати сонцезахисний крем та інші засоби, щоб зменшити ризик. Любителі сонячних ванн, які в експерименті мислили широко, частіше погоджувалися змінити свою поведінку.

У другому експерименті взяли участь 133 людини. Добровольці з першої групи прочитали, що використання крему для засмаги і відмова від сонячних ванн знижують ризик раку шкіри. У тексті, який читали учасники з другої групи, повідомлялося: ризик рак шкіри передається у спадок і залежить від етнічної приналежності. Потім добровольцям запропонували прочитати рекомендації з профілактики раку шкіри. Люди, у яких в родині були випадки раку шкіри, читали матеріали довше, якщо думали, що ризик реально знизити.

Учені також провели 2 онлайн-експерименти за участю понад 600 осіб. Дослідники отримали схожі результати. Люди, які любили засмагати, більше цікавилися інформацією про способи профілактики раку шкіри, якщо вони мислили широко і вважали: ризик можна зменшити. На думку фахівців, керівники повинні давати поради працівникам, починаючи з загальної картини, а не з конкретних кроків. Тобто, спочатку варто пояснити, що потрібно зробити і чому. Крики і звинувачення не допомагають, так як вони змушують людей захищатися, а не змінювати стратегію поведінки.

Шкільне життя

Back to top button