Нова українська школа (НУШ)

В Україні починає роботу нова установа – Український інститут розвитку освіти

Нова українська школа у 5-9 класах, навчання вчителів та директорів для кращого шкільного врядування, розвиток освітніх матеріалів онлайн, а також продовження програми “Демократична школа” – над цим Міністерство освіти і науки працюватиме разом із Європейським Центром імені Вергеланда. Про це йшлося сьогодні, 11 листопада 2019 року, під час зустрічі Міністра освіти і науки Ганни Новосад з очільницею Центру Аною Пероною-Ф’єльдстад.

«Незважаючи на зміну уряду, реформа “Нова українська школа” буде продовжуватись. Вергеланд Центр – наші надійні партнери у сфері реформування шкільної освіти. Зараз найбільший виклик перед нами – НУШ у базовій школі. Наразі ми працюємо над деталізацією стандарту для базової школи. Зокрема, для того, щоб зробити очікувані результати навчання більш докладними, щоб вчителі розуміли, чого саме ми від них хочемо. Також ми чекаємо на результати PISA, щоб наша зміна стандарту базової школи ґрунтувалася на дослідженні успішності наших учнів», – відзначила Ганна Новосад.

Ана Перона-Ф’єльдстад відзначила, що Вергеланд Центр готовий продовжити підтримку освітньої реформи в Україні та працювати над стандартом для базової школи.

«Ми й до цього залучали своїх експертів до робочої групи, яка працює над стандартом базової школи. Вони також зауважували, що проєкт стандарту потребує більшої конкретики, і ми підтримуємо ваше намагання конкретніше виписати очікувані результати», – додала очільниця Вергеланд Центру.

Сторони домовилися провести координаційну зустріч, щоб більш докладно обговорити цілі та стратегію доопрацювання держстандарту.

Крім того, Міністр відзначила, що в Україні починає роботу нова установа – Український інститут розвитку освіти (УІРО), що стане основною установою з підтримки та впровадження НУШ. Вона створюється на заміну Інституту модернізації змісту освіти, що не виконує повноцінно покладені на нього функції.

«Для нас важливо, щоб навколо УІРО об’єдналися освітні організації, які залучені в реформу. Думаю, ви знаєте очільника інституту – це Вадим Карандій, що був заступником Міністра впродовж минулого року. Це фахова та професійна людина – впевнена, що ви знайдете спільну мову», – пояснила Міністр.

Окремий напрям майбутньої роботи – підвищення кваліфікації вчителів та директорів шкіл.

«Також ми маємо зрозуміти, як ми підвищуємо кваліфікацію. Ми розуміємо, що потрібен інакший підхід порівняно з початковою школою. Крім того, я впевнена, що нам потрібно зробити підвищення кваліфікації більш системним та покращити методичну підтримку вчителів у реформі. Ви, як організація, що багато працювала з вчителями базової школи, важливі для нас у розбудові цього проєкту. Крім того, ми розраховуємо на співпрацю щодо розвитку шкільного менеджменту. Ми зараз готуємо Закон “Про повну загальну середню освіту”. Його величезна частина присвячена саме шкільному менеджменту. І ми б хотіли більше працювати у цьому напрямі й хотіли б заручитися вашою підтримкою в цьому питанні. Зокрема, можливо, спільно розробити онлайн-курс для самих директорів та на основі нього зробити обов‘язкове підвищення кваліфікації для менеджменту шкіл», – розповіла Ганна Новосад.

Очільниця Вергеланд Центру відзначила, що організація зацікавлена у такій співпраці з Україною.

«Думаю, потрібно зробити це підвищення кваліфікації більш прикладним. Так, теоретична частина може тривати 2 тижні, однак це має бути довша програма, що має включити виконання декількох невеличких проєктів, які будуть розтягнуті в часі. Наш досвід показує, що така робота дає значно кращі та стабільніші результати», – підкреслила Ана Перона-Ф’єльдстад.

Також сторони розглянуть можливість співпраці для розвитку онлайн-матеріалів, зокрема для шкіл у сірій зоні.

Ганна Новосад також відзначила значний внесок центру в розбудові реформи «Нова українська школа», а також інших спільних проєктах.

«Дякуємо. Насправді ми пишаємося тим, що ми зробили в Україні. Зараз ми навіть використовуємо ці напрацювання в інших країнах, наприклад у Греції. Сьогодні ми працюємо в 26 країнах світу, але з Україною ми маємо дуже великі та системні проєкти», – прокоментувала пані Перона-Ф’єльдстад.

Нагадаємо, що нова система оплата праці для освітян буде запроваджена до 2023 року.

  
Теґи
Back to top button
Close