Головне

В українських підручниках з історії має бути не радянський, а український погляд на Другу світову війну

7 травня 2014 року в Міністерстві освіти і науки України за участю заступника Міністра Павла Полянського та представників Українського інституту національної пам’яті відбулося засідання круглого столу на тему «Друга світова війна у навчальних програмах та підручниках з історії».

На початку свого виступу заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський проінформував учасників заходу, що Міністр освіти і науки Сергій Квіт вже офіційно звернувся до обласних держадміністрацій, до наукових та педагогічних колективів щодо недоцільності залучення студентів, учнів та педагогів до участі в масових заходах 9 травня задля уникнення провокацій та загроз для їхнього здоров’я і життя.

У зв’язку із подіями останнього часу в країні учасники круглого столу констатували, що підручники з історії впливають на те, яке розуміння війни складається в молоді, і формують їхнє ставлення до неї. Саме тому, висвітлення Другої світової війни в українських підручниках, є вкрай важливою проблемою.

Ключове питання, на якому наголосили всі учасники круглого столу, – в українських підручниках з історії має бути не радянський, а український погляд на Другу світову війну. Такий, відмежований від радянського дискурсу, погляд формує сьогоденну українську молодь і формуватиме нові покоління українців.

Педагоги і науковці також погодилися, що модель сьогоднішніх підручників з історії потребує подальшого удосконалення. Це мають бути підручники, які не нав’язують бачення, а розвивають в учнів плюралізм думок і критичне мислення щодо будь-якої історичної події. Окрім того, зважаючи епоху комп’ютерних технологій, було запропоновано більш активно упроваджувати мультимедійні підручники з історії: із залученням відео, аудіо, рухомих карт. Утім на те, що саме і під яким кутом зору знає з історії України учень, суттєво впливає і світоглядна позиція викладача.

Back to top button