Вища освіта

Павло Хобзей: Навчально-практичні центри – інвестиція в якість підготовки робітничих кадрів

25 навчально-практичних центрів із професій «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва», «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування», «Швачка. Кравець. Закрійник» будуть створені на базі професійно-технічних навчальних закладів у різних регіонах країни. Про це повідомив заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей під час наради заступників директорів департаментів освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій з питань професійно-технічної освіти.

«Створення навчально-практичних центрів – це інвестиція в якість підготовки робітничих кадрів, що задовольнить потреби роботодавців у висококваліфікованих працівниках», – підкреслив Павло Хобзей.

На створення таких центрів Уряд уже виділив 50 млн гривень. Зокрема, на створення кожного із дев’яти навчально-практичних центрів із професії «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування» буде надано 630 тис. грн. Шість навчально-практичних центрів із цієї спеціальності вже створені за підтримки українсько-швейцарського проекту державно-приватного партнерства. Кожне із професійно-технічних училищ, при якому діятиме навчальний центр із професії «Швачка. Кравець. Закрійник», отримає 330 тис. грн. На два центри із професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва», що будуть функціонувати в Херсонській і Дніпропетровській областях, виділять 38 млн гривень.

Виділені кошти підуть на закупівлю сучасного обладнання для майстерень навчальних центрів, орієнтовний перелік якого підготував департамент професійної освіти МОН України спільно з Мінагрополітики, представниками роботодавців та професійно-технічних навчальних закладів. «Обладнання – це інструмент для успішного забезпечення навчального процесу, перелік якого відповідає державним стандартам з цих професій. Професійно-технічним навчальним закладам слід приділити значну увагу змісту підготовки учнів, дорослих, підвищенню кваліфікації майстрів виробничого навчання тощо», – додав директор департаменту професійної освіти МОН України Микола Кучинський.

Професійно-технічні навчальні заклади, де будуть розташовані навчально-практичні центри, обиралися на основі пропозицій департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій.

Микола Кучинський зазначив, що професійна освіта – один із пріоритетів плану дій Уряду на 2016 рік. Важливу роль для виконання цього плану відіграє створення регіональних рад професійної освіти, що повинні запрацювати до кінця цього року в кожній області. «Регіональні ради – громадсько-державне управління галуззю, єдиний механізм, що регулює потреби місцевих ринків праці», – наголосив директор департаменту. Він закликав поквапитися з питанням створення рад у Донецькій Харківській, Черкаській областях, адже ради погоджують плани розвитку професійної освіти регіону. Плани передбачають упорядкування мережі професійно-технічних навчальних закладів та враховують її оптимізацію у 2016 році, приєднання ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації у 2017 році, що вирішать перейти до професійної освіти, а також новий якісний стан мережі у 2018 року, коли будуть передбачені професії загальнодержавного значення.

Окрім того, порушувалися питання щодо передачі ПТНЗ з державної до комунальної власності, що передбачено Законом України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності». При цьому керівникам обласних департаментів освіти слід звернути увагу на особливості передачі майна професійно-технічних навчальних закладів, що знаходяться в структурі університетів. Без згоди університетів відокремлення і зміна власності неможливі.

Back to top button