Конспекти уроків “Я досліджую світ” 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Тема: Яку форму має земля? (2 клас. Природознавство)

Мета: допомогти дітям усвідомити, що Земля має форму кулі; пояснити, як утворюється тінь, від чого залежить довжина тіні; навчити оцінювати  роль науки у пізнанні світу.
Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання

—  Як називаються зміни, що відбуваються в природі?

—  З чим пов’язані ці зміни?

—  Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? восени?

—  Поясніть назви осінніх (зимових, весняних, літніх)місяців.

—  Які явища природи для них характерні?

—  Розкажіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі.

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою. Ви  дізнаєтеся,  що  глобус  —  це  модель  земної  кулі,  що  сонячне  проміння приносить на Землю світло й тепло та про те, як утворюється тінь.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО М АТЕ РІА ЛУ

  1. Робота за підручником (с. 8-9)

—  Розгляньте малюнок на с. 8. Що ви бачите?

—  Пригадайте!  Наше  Сонце  —  зоря,  величезна  розпечена  куля.  Сонце  є джерелом світла і тепла на Землі.  Яку форму має Земля?  На що схожа форма Землі: на тарілку чи на м’яч?

—  Запитання,  яку  форму  має наша Земля —  плоску чи кулясту,— нікого не здивує, бо всі знають, що Земля має форму кулі. Її так і називають —  «земна куля».

Побачив  нашу  планету  зі  значної  висоти  12  квітня  1961  р.  перший  космонавт  Землі  —  Юрій  Гагарін.  Він  здійснив  перший  в  історії  людства космічний політ, за 108 хвилин зробивши один оберт навколо Землі на кораблі «Восток-1».

А  як  нам  побачити  велетенські  рівнини,  гори,  океани  і  моря,  що  знаходяться на її поверхні? Що є моделлю нашої планети Землі?

—  Відгадайте загадку.

•  Тут міста, країни, скелі,

Океани і пустелі,

Гори, ріки і моря —

Мандрувати буду я!

Щоб по світу мандрувати,

Не виходжу я із хати,

Не сідаю у автобус,

А беру у руки… (глобус).

Тлумачний словничок

Слово  «глобус»  перекладається  як  « куля ».

Модель  —  зменшене  відтворення якогось об’єкта.

Дослідницька лабораторія.  Утворення тіні за допомогою джерела світла і глобуса

—  Розгляньте малюнки на с.  9.  Непрозорі предмети на шляху світла утворюють тінь.  Розгляньте, яка частина глобуса освітлена, а яка — затемнена? Де утворилася тінь?

—  Поміркуйте! Де тепліше: на світлі, чи в тіні?

—  Відгадайте загадки.

  • Хто поруч іде, а сліду не залишає. (Тінь)
  • У полудень маленька, а ввечері — довгенька. (Тінь)

—  Що таке тінь?

Робота в парі

—  Роздивіться малюнки та скажіть, від чого залежить довжина тіні? Чому в полудень тіні найкоротші?

—  Чому в затінку завжди буває прохолодніше?

  1. Фізкультхвилинка

УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Бліцопитування
  • Джерелом світла і тепла на Землі є… (Сонце).
  • Зменшене відтворення якогось об’єкта — це… (модель).
  • Модель нашої планети Землі називається… (глобусом).
  • Відбиток будь-якого  непрозорого  предмета,  освітленого  з  протилежного боку,— це… (тінь).
  1. Для допитливих

—  Учені припускають, що наша планета утворилася багато років тому з величезної космічної хмари з газу і пилу, яка оберталася навколо Сонця. Поступово великі частинки пилу,  рухаючись в одному напрямку, приєднали до себе дрібніші, і з них сформувалася планета Земля.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Яку форму має Земля?

—  Хто здійснив першу навколосвітню подорож у космос?

—  Від чого залежить довжина тіні?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.  8-9.

—  Використовуючи  різні  джерела  інформації,  підготуйте  розповідь  про першого космонавта України — Леоніда Каденюка.

—  Виміряйте  своїми  кроками  довжину  тіні  від  дерева  опівдні  та ввечері. Порівняйте довжину тіні.  Поясніть, чому довжина тіні змінюється.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Яку форму має земля? (2 клас. Природознавство) (Розмір: 12.7 KB, Завантажень: 747)
Back to top button