Тема: Яку форму має земля? (2 клас. Природознавство)
Мета: допомогти дітям усвідомити, що Земля має форму кулі; пояснити, як утворюється тінь, від чого залежить довжина тіні; навчити оцінювати роль науки у пізнанні світу.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
— Як називаються зміни, що відбуваються в природі?
— З чим пов’язані ці зміни?
— Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? восени?
— Поясніть назви осінніх (зимових, весняних, літніх)місяців.
— Які явища природи для них характерні?
— Розкажіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою. Ви дізнаєтеся, що глобус — це модель земної кулі, що сонячне проміння приносить на Землю світло й тепло та про те, як утворюється тінь.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО М АТЕ РІА ЛУ
- Робота за підручником (с. 8-9)
— Розгляньте малюнок на с. 8. Що ви бачите?
— Пригадайте! Наше Сонце — зоря, величезна розпечена куля. Сонце є джерелом світла і тепла на Землі. Яку форму має Земля? На що схожа форма Землі: на тарілку чи на м’яч?
— Запитання, яку форму має наша Земля — плоску чи кулясту,— нікого не здивує, бо всі знають, що Земля має форму кулі. Її так і називають — «земна куля».
Побачив нашу планету зі значної висоти 12 квітня 1961 р. перший космонавт Землі — Юрій Гагарін. Він здійснив перший в історії людства космічний політ, за 108 хвилин зробивши один оберт навколо Землі на кораблі «Восток-1».
А як нам побачити велетенські рівнини, гори, океани і моря, що знаходяться на її поверхні? Що є моделлю нашої планети Землі?
— Відгадайте загадку.
• Тут міста, країни, скелі,
Океани і пустелі, Гори, ріки і моря — Мандрувати буду я! |
Щоб по світу мандрувати,
Не виходжу я із хати, Не сідаю у автобус, А беру у руки… (глобус). |
Тлумачний словничок
Слово «глобус» перекладається як « куля ».
Модель — зменшене відтворення якогось об’єкта.
Дослідницька лабораторія. Утворення тіні за допомогою джерела світла і глобуса
— Розгляньте малюнки на с. 9. Непрозорі предмети на шляху світла утворюють тінь. Розгляньте, яка частина глобуса освітлена, а яка — затемнена? Де утворилася тінь?
— Поміркуйте! Де тепліше: на світлі, чи в тіні?
— Відгадайте загадки.
- Хто поруч іде, а сліду не залишає. (Тінь)
- У полудень маленька, а ввечері — довгенька. (Тінь)
— Що таке тінь?
Робота в парі
— Роздивіться малюнки та скажіть, від чого залежить довжина тіні? Чому в полудень тіні найкоротші?
— Чому в затінку завжди буває прохолодніше?
- Фізкультхвилинка
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
- Бліцопитування
- Джерелом світла і тепла на Землі є… (Сонце).
- Зменшене відтворення якогось об’єкта — це… (модель).
- Модель нашої планети Землі називається… (глобусом).
- Відбиток будь-якого непрозорого предмета, освітленого з протилежного боку,— це… (тінь).
- Для допитливих
— Учені припускають, що наша планета утворилася багато років тому з величезної космічної хмари з газу і пилу, яка оберталася навколо Сонця. Поступово великі частинки пилу, рухаючись в одному напрямку, приєднали до себе дрібніші, і з них сформувалася планета Земля.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Яку форму має Земля?
— Хто здійснив першу навколосвітню подорож у космос?
— Від чого залежить довжина тіні?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 8-9.
— Використовуючи різні джерела інформації, підготуйте розповідь про першого космонавта України — Леоніда Каденюка.
— Виміряйте своїми кроками довжину тіні від дерева опівдні та ввечері. Порівняйте довжину тіні. Поясніть, чому довжина тіні змінюється.
Завантажити: Тема: Яку форму має земля? (2 клас. Природознавство) (Розмір: 12.7 KB, Завантажень: 747)