Гігієна голосу педагога. Здоров’язберігаючі технології на службі вчителя
Автор: Каплун Вікторія Станіславівна
Навчальний заклад: Одрадокам’янська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Гігієна голосу педагога. Здоров’язберігаючі технології на службі вчителя
Людина наділена від природи чудовим даром – голосом. Голос допомагає людині спілкуватися з навколишнім світом, виражати своє ставлення до різних явищ життя.
Голос – це безцінне багатство – його треба вміти берегти і розвивати.
Людський голос дуже крихкий і потребує дбайливого до нього відношення. Коли зв’язки змушують працювати занадто багато або працювати неправильно, то вони скорочуються і коливаються занадто сильно або занадто різко, це призводить до хрипоти або ларингіту, а через запалення мигдалин знижується загальна опірність організму.
Голос – це знаряддя праці педагога. Голосові зв’язки учителя піддаються важкому навантаженню – жорстокішому, ніж самі зв’язки здатні витримати. І тоді вони завдають удару у відповідь, запалюючи горло і викрадаючи дар мови, і цілком можуть покласти болючий край всякій педагогічній діяльності.
За статистикою, 40% вчителів регулярно скаржаться на осиплість, хрипоту, болі в горлі.
Основними причинами порушення голосової функції у педагогів різних спеціальностей є:
- велике голосове навантаження, нерівномірна у викладачів різних спеціальностей;
- невміння володіти своїм голосом;
- психоемоційні стресові чинники і часті простудні захворювання;
- в більшості випадків відзначається поєднання цих чинників.