ГоловнеОсвіта і IT

У МОН розповіли про перспективи “дистанційки” наступної осені

Про  перспективи “дистанційки” наступної осені – в інтерв’ю РБК-Україна розповів Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Пряма мова:

– Імовірність відходу на “дистанційку” залежить від усіх нас з вами, від нашої дисципліни насамперед. Тому що ніхто COVID не скасовував, нам потрібно просто навчитися жити в цих умовах пандемії.

Так, можуть бути нові штами. До COVID теж ми йшли на карантини, на 2-3 тижні йшли на карантини по грипу, були такі, і на місяць йшли і на півтора, на карантини які не пов’язані з COVID. Поява нових штамів… Ну, все-таки я сподіваюся, що вакцинація дасть колективний імунітет.

Я дуже вдячний Міністерству охорони здоров’я за те, що ми все-таки трохи поміняли етапність, особливо для тих, хто братиме участь у ЗНО, і зараз їх вже більше 20 000 вакцинували.

Плюс в цілому за освітою більше 72 000 вакциновано. І вакциною Pfizer, яка вже почала надходити з 17 числа, ми з 24 травня будемо цілеспрямовано вакцинувати працівників освіти. Тому по дев’яти категоріях, алгоритм і етапність у нас на сайті розписана, ми відповідні листи відправили на обласні департаменти освіти і науки, а також постійно комунікуємо з Міністерством охорони здоров’я, для уточнення списків тих, хто вже вакцинувався і ще бажає.

У частині того, увійдемо ми з першого вересня в “дистанційку” чи ні… Є базова позиція міністерства про те, що дитячі садки, спеціальні установи і 1-4 клас в обов’язковому порядку повинні вчитися очно, тому що це перші навички і навчити вчитися потрібно з перших стартових елементів. З вересня навряд чи ми підемо, тому що я сподіваюся, що погода нам дасть ще теплої пори року.

А ось перед опалювальним сезоном, це десь кінець жовтня, погода, як правило, псується, тоді є загальні респіраторні захворювання, пов’язані з переохолодженням. Тоді можливо будуть на тлі загального ослаблення імунітету і респіраторних захворювань хвилі епідемії.

Але знову ж таки, на “дистанційку” підуть не всі, підуть за забарвленням територій. “Червоні” зони, безумовно, там доведеться працювати в рамках дистанційної освіти. Але ми не стоїмо на місці.

По-перше, у нас є національна платформа “Всеукраїнська школа онлайн”, яка запущена була 11 грудня, і я з цією платформою теж пов’язую те, що все-таки падіння якості освіти не таке велике. Тому що ми записали на сьогодні 1800 еталонних уроків до 73 дистанційних курсів, які будь-який вчитель може взяти за основу і сформувати свою освітню траєкторію для школяра.

Також прийшов певний досвід, і викладачі, і студенти, і школярі все-таки вже навчилися вести уроки. Вже дуже багато власних платформ розроблено, дуже багато інновацій, які дозволяють викладачам істотно поліпшити дистанційний процес навчання.

Back to top button