1 клас. Тематичні тижніУсі уроки початкова школаФайли

Тиждень 6. Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА (Ранкові зустрічі 1 клас)

Тиждень 6. Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА

Мета: сформувати в дітей уявлення про те, що в кожної людини є найдорожче місце на землі — це місце, де вона народилася; учити розуміти поняття «Батьківщина»; розширити й поглибити знання учнів про Україну; ознайомити з народними та державними символами країни; розвивати в учнів бажання більше дізнатися про історію та традиції української землі; сприяти усвідомленню власної приналежності до рідної країни; виховувати почуття гордості, любові до рідного краю.

День 1. ЩО ТАКЕ БАТЬКІВЩИНА?

  1. Вітання

— Діти, я пропоную вам утворити коло та взятися за руки.

— Що ви відчуваєте?

— Це підтримка ваших товаришів. Потисніть їм руки. Адже нам сьогодні необхідно показати, наскільки ми повинні бути згуртованими, дружними, тому що ми живемо в одній державі. Батьківщина в нас одна.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Що таке Батьківщина?»

— Як називається країна, де ми живемо?

— Яку назву має народ нашої держави?

— Хто ж ми?

— Як ви розумієте вислів «Бути громадянином своєї країни»?

  • Словник

Громадянин — це людина, яка постійно живе в державі, користується правами та виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави.

— Яка мова є державною у нашій країні?

— Діти, а як ще можна назвати нашу Україну? (Батьківщина.)

— Як ви розумієте, що таке Батьківщина?

— Батьківщина — це найдорожче, що є в людини. Недарма це слово співзвучне зі словом «батьки». Кожен сприймає це поняття по-своєму: подвір’я дитинства, тепло лагідних материнських рук, схід сонця, сяйво зірок…

— А з чого для вас починається Батьківщина?

  • Гра «Продовж речення»

□ Для мене Батьківщина починається з…

□ Моя Батьківщина — це…

— Наша Батьківщина зветься Україною. Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати. Це широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна — це той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні є Чорне й Азовське моря, багато річок, де можна добре відпочити. Україна — мирна країна, її народи хочуть жити в дружбі й злагоді.

  • Гра «Телевізор». Реклама України

— Зі мною у мережі Інтернет спілкуються хлопчик Майк та дівчинка Джуді, які живуть в Америці. Вони ніколи не були в Україні. Для того щоб їм захотілося приїхати до нас погостювати, розкажіть, що цікавого на них чекає в нашій державі. Прорекламуйте Україну.

□ В Україні ти побачиш…

□ Тільки в Україні ти скуштуєш…

□ Тільки в нас ти відчуєш…

□ Тебе вразить…, зачарує…

— Діти, а чи знаєте ви, як традиційно зустрічають гостей в Україні?

Хліб і сіль були завжди символами достатку й благополуччя, а солі до того ж приписували властивість оберегу. Зустріти гостя «хлібом-сіллю» означало закликати на нього Божу милість і додати свої побажання добра, миру. Втім, і гості могли принести в будинок хліб та сіль, висловлюючи особливу повагу до господаря, бажаючи йому процвітання, достатку. Зазвичай, «хліб-сіль» виносили на вишитому рушнику, що також уважають оберегом.

  1. Групове заняття
  • Робота в групах

— Для того щоб гідно зустріти гостей, потрібно підготуватися.

1-ша група. Прикрасити вінок квітами та стрічками. (Заготовки: квіти, листочки, стрічки, готовий шаблон віночка.)

2-га група. Оздобити рушник. (Заготовки: шаблон рушничка, геометричні фігури; орнамент із геометричних фігур.)

3-тя група. Виготовити кошик зі смачними подарунками. (Заготовки: шаблон кошика, фрукти, ягоди.)

  1. Теми для щоденника вражень

□ Сьогодні я дізнався(лася)…

□ Моя Батьківщина — це…

□ Я передам привіт із України.

День 2. ЧОМУ БАТЬКИ І БАТЬКІВЩИНА СХОЖІ? ХТО ЖИВЕ В МОЇЙ РОДИНІ?

  1. Вітання

— Кожного з вас мами називають по-різному. Хтось для мами «сонечко», хтось — «зірочка», «квіточка», «мишенятко», «кошенятко», можливо, іноді «мавпенятко» або «поросятко». Привітаймося, називаючи замість свого імені лагідне слово, яким вас називають удома. Наприклад: «Привіт! Я — мамине сонечко», «Я — татова надія», «Я — бабусине щастячко»…

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Чому батьки і Батьківщина схожі? Хто живе в моїй родині?»
  • Проблемне питання

— Як ви вважаєте, де найкраще місце на землі? Продовжте речення: «Найкраще місце на землі — це…».

— Послухайте, як про найкраще місце на землі написав Дмитро Павличко. Чи згодні ви із ним?

ДЕ НАЙКРАЩЕ МІСЦЕ НА ЗЕМЛІ?

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:

— Всі народи бачиш ти з висот,

Всі долини і гірські шпилі.

Де найбільший на землі народ?

Де найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

— Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні, а земля

Там найкраща, де вродився ти.

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина — то найкращий край!

— Чи погоджуєтеся ви з тим, що найкраще — там, де ти народився?

— Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Батьківщина — це батьківська хата, тепло маминих рук, затишок рідного подвір’я, запах духмяних яблук та груш, це бабусина казка і колискова.

  • Слухання колискової «Вечірня казка»

— Які колискові співали вам рідні? Заспівайте.

— Розкажіть, як дбають одне про одного у вашій родині.

— Діти, Батьківщина починається з вас, з вашої турботи, любові. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата і подвір’я, але й вулиця, село, місто, де ми живемо, ліс і річка, степ і море, люди, які живуть поруч. Тож маємо дбати, щоб у нас були добробут і лад, мир і злагода, вічна краса.

  1. Групове заняття
  • Створення колажу

Для колажу можна використати: осіннє листя, калину, різні види тканини, нитки, вирізані малюнки (хата, тин, свійські тваринки, піч, діти у вишиванках, бабуся, дідусь, український посуд, лелека…)

Завдання: створити композицію «Затишний куточок моєї Батьківщини».

  1. Теми для щоденника вражень

□ Що я розкажу друзям?

□ Я бачу свою Батьківщину…

□ Моє родинне дерево.

День 3. ЯКІ РИСИ Я МАЮ, ЩОБ СТАТИ КОМУСЬ ЗАХИСНИКОМ / ЗАХИСНИЦЕЮ?

  1. Вітання

— У лицарські часи між людьми було введено рукостискання. Цей жест свідчив про те, що лицар беззбройний і відкритий для спілкування з партнером. Зараз цей жест виконує ту саму роль: коли ми потискуємо руку партнера, ми без слів говоримо йому, що вважаємо його своїм другом.

Гадаю, ми маємо всі підстави для того, щоб обмінятися рукостисканням.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Які риси я маю, щоб стати комусь захисником / захисницею?»

— А чи знаєте ви, хто такі лицарі? (Припущення учнів.)

— Хто такий лицар? Це мужній, сильний, вправний воїн, який дотримує лицарської присяги бути безстрашним, охороняти слабших, боротися проти зла, бути щедрим, правдивим, дотримувати слова, любити Батьківщину.

— Чи існують лицарі у наш час? Хто вони?

— Чи можемо ми їх зустріти у повсякденному житті?

— Які риси характеру притаманні цим людям?

— А чи можете ви стати такими людьми? Завдяки чому?

  • Гра «Ситуація і Я»

Діти слухають ситуацію, пропонують свій варіант виходу з неї.

□ Дівчинка гралася м’ячем, раптом він закотився в калюжу. Як вона не намагалася, а дістати його не могла. У цей час поряд із нею опинився ти. Побачив, що сталося, засміявся та й пішов далі… Так чи ні?

□ Ми вийшли за ворота школи. Ось будинки, ось дерева. Вулицею їдуть автівки… Неподалік від нас бабуся йде з валізою. Раптом у нас на очах валіза порвалась, із неї висипалася та розкотилася по доріжці картопля. Що трапиться далі?

□ Ганнуся їхала з гірки на санчатах. Вони перекинулися — і дівчинка впала. Ви побачили, засміялися та пішли далі… Так чи ні?

□ У натовпі на вулиці заблукала дитина. Бігає, кричить, шукає матір. Чи можна їй допомогти? Як саме?

— Щоб допомогти іншому, не слід мати надзвичайної сили, не потрібна зброя, необхідно лише мати добре серце. Якщо кожен із вас буде уважним, чуйним і не байдужим до інших, то наш світ стане значно кращим і безпечнішим. Саме від вас залежить майбутнє нашої країни. Ви — її опора і захист.

  1. Групове заняття
  • Гра «Я — захисник / захисниця»

Діти утворюють коло. Один із гравців робить крок уперед зі словами «Я вас захищу тому, що я…» (смілива, добра, небайдужий, сильний тощо.)

  • Фантастичні гіпотези

Діти обирають картку з казковим персонажем (Котигорошко, Спайдермен, фея, ельф, Змій Горинич, Бетмен, Гаррі Поттер тощо) і продовжують речення:

«Якби я був(ла)…».

  1. Теми для щоденника вражень

□ Для мене справжнім захисником є…

□ Я можу довіритися…

□ Кого я можу захистити?

Завантажити: Тиждень 6. Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА (Ранкові зустрічі 1 клас) (Розмір: 23.3 KB, Завантажень: 79)
  
Теґи
Back to top button
Close