Добування кисню в лабораторії і промисловості (7 клас. Хімія)
Добування кисню в лабораторії і промисловості.
Мета: формувати науковий світогляд учня на основі засвоєння системи знань про способи добування кисню в промисловості і лабораторії; ознайомити учнів з історією відкриття кисню; формувати поняття про реакції розкладу та каталізатори на прикладі реакцій добування кисню в лабораторії; розвивати загальнонавчальні вміння й навички учнів (спостерігати, аналізувати, порівнювати, робити висновки), вміння застосовувати знання в конкретній ситуації, визначати способи збирання газів та доведення кисню дослідним шляхом; формувати життєві компетентності—бажання вчитися, співпрацювати, відстоювати свою точку зору, використовувати джерела інформації для власного розвитку.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Методи та прийоми: пояснювально-ілюстративні: розповідь, бесіда, використання мультимедійної презентації; практичні: демонстрація, робота в парах, інтерактивні, дослідницькі.
Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, презентація до уроку, відеофільми, прилад для добування газів, спиртівка, дерев’яна скалка, кристалізатор, речовини: гідроген пероксид, манган (IV) оксид, вода.
Очікувані результати:
Учень:
- називає способи добування кисню у лабораторії та промисловості;
- пояснює суть реакцій розкладу, складає рівняння реакцій розкладу;
- використовує поняття каталізатор;
- визначає наявність кисню дослідним шляхом;
- дотримується інструкцій щодо правил безпекипід час роботи в хімічному кабінеті;