Тема: Які в осені прикмети? (2 клас. Природознавство)

Мета:  ознайомити  учнів з  осінніми  місяцями;  розкрити  історію  походження  назв місяців  осені;  вчити  описувати  красу природи  восени  та  позитивні  емоції, які  вона  викликає;  розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ

  1. Перевірка домашнього завдання

—  Які пори року ви знаєте?

—  Що є причиною зміни пір року?

  1. Робота над загадкою

Звучить  музика П.  І.  Чайковського  «Пори  року.  Жовтень.  Осіння пісня», вчитель читає загадку.

  • Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

—  Які  слова  допомогли  вам  відгадати  загадку?  (Розфарбувала,  жовті шати одягає, жде білу сестрицю.)

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся які зміни природи відображені у назвах осінніх місяців.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 34-41)

—  Розгляньте  малюнки  у  підручнику.  Поясніть  народну мудрість:  «Осінь іде, за собою дощ веде».

—  Прочитайте  завдання  для  ведення  спостережень  восени  за  неживою і живою природою.

—  За таблицею розкажіть, як  спостерігати за природою восени,  які явища відбуваються у неживій природі» у житті рослин і тварин.

—  Поміркуйте,  коли  закінчується  літо?  Які  ознаки  літа  можна  ще  побачити у вересні? Які ознаки осені з’ являються у вересні?

—  Осінь — це шлях, який проходить природа від літа до зими. Розгляньте художню  галерею  Матінки  Природи  (с.  38). Що  зобразили  художники? Складіть речення.

—  Прочитайте,  про  що  розповідають назви  осінніх  місяців (с. 39-40). Розкажіть про кожний місяць за фотографіями.

Робота в парі

—  Прочитайте мудрі народні вислови про осінні місяці, поясніть їх.

Творче завдання. Складання казки про осінь (с.41)

—  Давайте  спробуємо  скласти  казку  про  синочків  Осені.  А  розпочнемо  її так, як зазвичай починаються казки.

Жила-була на світі Осінь.

—  Як звали синочків Осені? (Вересень, Жовтень, Листопад — сини Осені.)

—  Де вони жили? (Жили вони окремо від своєї матусі.)

—  Що  вирішила  Осінь  одного  разу  зробити?  (Вирішила  відвідати  своїх синів.)

—  До кого першого Осінь пішла в гості? (До Вересня.)

—  Що  вона  побачила в  господарстві  старшого  синочка? (Син  веселий,  лагідний, багатий.)

—  Чим же порадував її середній син? (Різнокольоровим убранням дерев, золотими килимами.)

—  Як зустрів свою матір Листопад? (Голими деревами, пустими полями.)

Учні добирають заголовок до казки та переказують її.

Зразок

КАЗКА ПРО ОСІНЬ

Жила-була на світі Осінь.  У неї були сини — Вересень, Жовтень, Листопад.

Вони жили та господарювали окремо.  Вирішила мати Осінь відвідати кожного з них, побачити, як вони поживають.

Спочатку  зазирнула  в  господарство  старшого  сина  Вересня.  Там  вона побачила свого сина — лагідного, веселого, багатого, щедрого.

Задоволена  матуся  вирушила  далі  в  гості  до  середнього  сина.  Жовтень зустрів  ї ї  різнобарвністю  кольорів,  золоті  килими  постелив  матері  під  ноги. Але  йому  ніколи  було  й  поговорити  зі  старенькою,  весь  час  малює  син,  усе в роботі.

Помандрувала Осінь у гості до Листопада, найменшого сина. А він струшує сердито листя з дерев, лякає пташок. Засмутилася матуся, повернулася додому стомлена й заснула міцним сном на цілий рік..

Робота в групі

Звозить вересень в комори

Кавуни і помідори,

Спілих яблук, груш і слив

Ц і л і гори натрусив.

І вантажить гарбузи

На машини і вози…

Йде до гаю, де гриби

Виростають щодоби.

На чолі іскриться піт —

Сто турбот і сто робіт. (М . Сингаївський)

—  Складіть розповідь на тему «Чому ми любимо осінь».

—  Розгляньте фотографії на с. 41. На які періоди поділяють осінь?

Підсумок. Осінні  місяці:  вересень,  жовтень,  листопад.  Восени  дні стають коротшими,  а  ночі  —  довшими.  Сонце  піднімається  на  небосхилі  вже  не  так високо, як улітку, тому його промені слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується, з’являються перші заморозки.

  1. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Гра «Добери назви місяців»

1)… — рум’янець року.

2 )… — жовтню син, а зимі рідний брат.

3 )… стелить землю листям, а … — снігом.

4 )… пахне яблуками, а … — капустою.

5)… ходить по краю та й виганяє птахів із гаю.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  За якою порою року йде осінь?

—  Скільки осінніх місяців? Назвіть їх.

—  Який  з  цих  місяців  вінчає  початок  осені,  який  —  середину,  а  який є  передвісником  зими?  (Вересень —  початок осені, жовтень —  середина, листопад — кінець цієї пори року.)

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С . 38-41.

—  Під час екскурсії, прогулянок, дорогою до школи (додому) спостерігайте за змінами у живій і неживій природі у різні пори року (місяці). Свої спостереження записуйте у зошит.  Обов’язково зазначайте дату побаченого. За можливості, фотографуйте або замальовуйте побачене.

—  Вигадайте символи для осінніх місяців.  Порівняйте, чим відрізняються між собою осінні місяці.

Шкільне життя

 

 

Завантажити: Тема: Які в осені прикмети? (2 клас. Природознавство) (Розмір: 14.1 KB, Завантажень: 141)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*