Тема: Які в осені прикмети? (2 клас. Природознавство)
Мета: ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв місяців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
- Перевірка домашнього завдання
— Які пори року ви знаєте?
— Що є причиною зміни пір року?
- Робота над загадкою
Звучить музика П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня», вчитель читає загадку.
- Без пензлика, без олівця
Розфарбувала деревця.
Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль,
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
— Які слова допомогли вам відгадати загадку? (Розфарбувала, жовті шати одягає, жде білу сестрицю.)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся які зміни природи відображені у назвах осінніх місяців.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Робота за підручником (с. 34-41)
— Розгляньте малюнки у підручнику. Поясніть народну мудрість: «Осінь іде, за собою дощ веде».
— Прочитайте завдання для ведення спостережень восени за неживою і живою природою.
— За таблицею розкажіть, як спостерігати за природою восени, які явища відбуваються у неживій природі» у житті рослин і тварин.
— Поміркуйте, коли закінчується літо? Які ознаки літа можна ще побачити у вересні? Які ознаки осені з’ являються у вересні?
— Осінь — це шлях, який проходить природа від літа до зими. Розгляньте художню галерею Матінки Природи (с. 38). Що зобразили художники? Складіть речення.
— Прочитайте, про що розповідають назви осінніх місяців (с. 39-40). Розкажіть про кожний місяць за фотографіями.
Робота в парі
— Прочитайте мудрі народні вислови про осінні місяці, поясніть їх.
Творче завдання. Складання казки про осінь (с.41)
— Давайте спробуємо скласти казку про синочків Осені. А розпочнемо її так, як зазвичай починаються казки.
Жила-була на світі Осінь.
— Як звали синочків Осені? (Вересень, Жовтень, Листопад — сини Осені.)
— Де вони жили? (Жили вони окремо від своєї матусі.)
— Що вирішила Осінь одного разу зробити? (Вирішила відвідати своїх синів.)
— До кого першого Осінь пішла в гості? (До Вересня.)
— Що вона побачила в господарстві старшого синочка? (Син веселий, лагідний, багатий.)
— Чим же порадував її середній син? (Різнокольоровим убранням дерев, золотими килимами.)
— Як зустрів свою матір Листопад? (Голими деревами, пустими полями.)
Учні добирають заголовок до казки та переказують її.
Зразок
КАЗКА ПРО ОСІНЬ
Жила-була на світі Осінь. У неї були сини — Вересень, Жовтень, Листопад.
Вони жили та господарювали окремо. Вирішила мати Осінь відвідати кожного з них, побачити, як вони поживають.
Спочатку зазирнула в господарство старшого сина Вересня. Там вона побачила свого сина — лагідного, веселого, багатого, щедрого.
Задоволена матуся вирушила далі в гості до середнього сина. Жовтень зустрів ї ї різнобарвністю кольорів, золоті килими постелив матері під ноги. Але йому ніколи було й поговорити зі старенькою, весь час малює син, усе в роботі.
Помандрувала Осінь у гості до Листопада, найменшого сина. А він струшує сердито листя з дерев, лякає пташок. Засмутилася матуся, повернулася додому стомлена й заснула міцним сном на цілий рік..
Робота в групі
Звозить вересень в комори
Кавуни і помідори, Спілих яблук, груш і слив Ц і л і гори натрусив. І вантажить гарбузи |
На машини і вози…
Йде до гаю, де гриби Виростають щодоби. На чолі іскриться піт — Сто турбот і сто робіт. (М . Сингаївський) |
— Складіть розповідь на тему «Чому ми любимо осінь».
— Розгляньте фотографії на с. 41. На які періоди поділяють осінь?
Підсумок. Осінні місяці: вересень, жовтень, листопад. Восени дні стають коротшими, а ночі — довшими. Сонце піднімається на небосхилі вже не так високо, як улітку, тому його промені слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується, з’являються перші заморозки.
- Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Гра «Добери назви місяців»
1)… — рум’янець року.
2 )… — жовтню син, а зимі рідний брат.
3 )… стелить землю листям, а … — снігом.
4 )… пахне яблуками, а … — капустою.
5)… ходить по краю та й виганяє птахів із гаю.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— За якою порою року йде осінь?
— Скільки осінніх місяців? Назвіть їх.
— Який з цих місяців вінчає початок осені, який — середину, а який є передвісником зими? (Вересень — початок осені, жовтень — середина, листопад — кінець цієї пори року.)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С . 38-41.
— Під час екскурсії, прогулянок, дорогою до школи (додому) спостерігайте за змінами у живій і неживій природі у різні пори року (місяці). Свої спостереження записуйте у зошит. Обов’язково зазначайте дату побаченого. За можливості, фотографуйте або замальовуйте побачене.
— Вигадайте символи для осінніх місяців. Порівняйте, чим відрізняються між собою осінні місяці.
Завантажити: Тема: Які в осені прикмети? (2 клас. Природознавство) (Розмір: 14.1 KB, Завантажень: 445)