Тема: Як змінюється стан води при нагріванні та охолодженні? (2 клас. Природознавство)

Мета:  ознайомити  учнів  із  властивостями  рідин,  що  здатні  розширюватися  при  нагріванні  та  стискуватися  при  охолодженні;  виховувати  інтерес до  вивчення  природи.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання

—  Де в природі міститься вода?
—  Чому Землю називають «голубою планетою»?
—  Які ви знаєте водойми?
—  Розкажіть,  які  водойми  є  у  вашій  місцевості.  Чому  вони  мають  таку назву?

Слухання  розповідей  учнів  про  те,  як  змінився  стан  улюбленої  водойми (річки, озера, ставка тощо)восени.

III.  ПОВІДОМ ЛЕННЯ ТЕ М И І М ЕТИ У РОК У

—  Сьогодні  на уроці  ви  дізнаєтеся,  що  стан  води  при  нагріванні  та охолодженні змінюється.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 22-23)

—  Розгляньте малюнки на с. 22. У яких трьох станах існує вода?

—  Від чого залежить стан води?

Дослідницька лабораторія

—  Розгляньте  малюнки.  Які  властивості  води  при  нагріванні  та  охолодженні ви спостерігаєте?

—  Роздивіться фотографії нас.  23 і розкажіть, з чого виготовлені ці скульптури. Де ще міститься вода в природі?

—  Запам’ятайте приказки.

  • Мороз кріпне — лід товстіє.
  • Без хмари дощ не приходить.

—  Їжачок Хитрячок запитує:  «Коли можна воду в решеті носити?».

  1. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Слухання розповіді «Подорож краплинки»

…Була зима.  Блищав  сніг.  Маленький  хлопчик гуляв морозного ранку на вулиці  і  побачив  на  розі  будинку  бурульку.  Вона  була  дуже  гарна.  А  може, вона солодка, подумав хлопчик, і йому дуже захотілося и посмоктати. Він узяв палку і влучив у бурульку.  Бурулька впала,  хлопчик  зрадів, схопив бурульку і хотів посмоктати, але бурулька заговорила до нього.

—  Не бери мене до рота, не треба, я розкажу тобі багато цікавого.

—  Ти, мабуть, чарівна бурулька?

—  Так,  я  зачарована,  я  заморожена,  і  дуже  дякую,  що  ти  врятував  мене. І я прошу тебе:  не  губи мене,  я надзвичайно люблю стрибати, як  ти, скрізь бігати і ніколи не сидіти на місці.

Я була веселою краплинкою води і плавала зі своїми сестричками по річках і морях. Усі звали мене невгамовною, вітер не давав мені ані хвилинки спокою. Чого він хотів від мене — не знаю. Він здіймав страшні хвилі. Я, маленька краплинка,  тікала  від  нього.  Якось  тихого  літнього  дня  вітер виплеснув  мене на берег на гаряче каміння. Я обернулася парою і полинула в небо.

Високо над землею я літала в білій хмарі, мені було весело. Коли ж раптово знову  налетів  вітер,  я швидко  падала на землю дощем  і напувала її.  Я  не боялася потрапити на землю,  адже я там рухалася,  жила і знову виринала на світ веселим джерелом.

Потім з сестричками потрапила у довгі, темні труби.  Там дуже багато води.

—  Нічого страшного, нічого страшного,— говорили старші сестрички,— це звичайний водопровід, і незабаром ми виллємося на білий світ.

Там я  здружилася з  багатьма сестричками,  ми  багато  говорили між  собою і  розповідали  про  себе.  Одні  розповідали,  як  їх  наливали  у  паровози,  підігрівали,  і  як  вони,  обернувшись  на  пару,  рухали  потяги.  Інші  розповідали,  що вже  не  раз  їх  узимку  закривали  в  труби,  щоб  опалювати  будинки.  І  якби  не вони, то люди померзли б.

Але  ось  раптом  відкрили  кран,  мене  налили  в  чайник,  у  звичайний  великий чайник, і поставили на електричну плиту.

—  Що  зі  мною  буде?  Що  зі  мною  буде?  Так  гаряче!  Так  гаряче!  —  заплакала  я  разом  із  сестричками.  Та  я  швиденько-швиденько  підібралася до кінчика  чайникового  носа,  легкою  парою  знялася  вгору  і  вилетіла з  іншими  подругами крізь кватирку.

Ой,  лишенько,  та надворі  знову був  вітер,  і  який сердитий,  холодний! Він тепер  служив  у  білої  Зими.  Вона  йому  тільки  слово  мовила  —  підхопив  мене і вже білою сніжинкою я упала на дах будинку. Я дивилася на своїх подружок-сніжинок,  які  кружляли  в  повітрі,  заздрила  їм,  плакала,  і сльозинки мої замерзли.  Я стала знов холодною крижаною бурулькою.

Бурулька замовкла і хлопчик почув, як вона тане в його руках.

—  Трішечки тепла — і я знову оживаю, знов іду далі. Дякую за тепло твоїх рученят.

Згадай  мене,  коли  плаватимеш  у  річці,  коли  побачиш  росу  і  золотий дощик.

Ось така історія трапилася з краплинкою. (М . Остапчук)

—  Про що бурулька розповіла хлопчику?

—  Які історії трапилися з бурулькою?

Під  час  розповіді  вчитель  відкриває  малюнки  хмари,  крапельок,  струмочка, моря, сонця, пари. Виходить схема «Кругообіг води в природі».

—  Розкажіть про подорож крапельки води, користуючись схемою.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Що нового ви дізналися на уроці?

—  Як довести, що стан води при нагріванні та охолодженні змінюється?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С . 22-23.

—  Доведіть,  що вода у природі існує у вигляді льоду, криги, снігу та пари. Розкажіть  природознавчу  казку  про  пригоди  Крапельки  води.  А  який  стан води вам подобається найбільше?

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Як змінюється стан води при нагріванні та охолодженні? (2 клас. Природознавство) (Розмір: 13.0 KB, Завантажень: 259)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*