Тема: Як виникає вітер ? (2 клас. Природознавство)

Мета:  пояснити  учням,  що  холодне  повітря  стискається,  тепле  —  розширюється,  унаслідок  чого  утворюється  рух  повітря  —  вітер;  дослідити  властивості  повітря;  навчити оцінювати  роль науки в пізнанні світу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Перевірка домашнього завдання

—  Чи справджуються народні прикмети про погоду?

  • Що вищі хмари, то краща погода.
  • Збіглись хмарки докупки — на негоду — погану погоду.
  • Зранку хмари у вигляді гір, увечері — дощ, як із відра.

—  Доведіть, що хмари — це накопичувачі вологи.

Учні демонструють фотографії або малюнки неба з хмарами.

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні  на  уроці  ви  дізнаєтеся,  що  холодне  повітря  стискається, тепле — розширюється, унаслідок чого утворюється рух повітря — вітер.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 28-29)

—  Пригадайте,  які  властивості  має  повітря.  Використовуючи  допоміжні слова,  складіть розповідь про  властивості  повітря:  прозоре,  не має запаху та смаку, безбарвне, займає увесь простір, має газоподібний стан.

Тлумачний словничок

Слово  «газ»  означає  безформний  стан  на  відміну  від  твердого  стану  речовин. Повітря та водяна пара знаходяться в газоподібному стані.

Робота в парі

—  Запропонуйте, як довести, що навколо нас є повітря.

Дослідницька лабораторія

—  Розгляньте малюнки на с.  28.  Розкажіть,  які властивості повітря продемонстровано.

—  Розгляньте малюнок-схему. Розкажіть, як виникає вітер.

—  Що називається вітром?

—  Відгадайте загадки.

  • Рукавом махнув — дерево зігнув.
  • Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. (Вітер)

—  Їжачок Хитрячок запитує:  «Як люди використовують силу вітру?». Розкажіть про це, використовуючи малюнки на с. 29.

—  Зверніться  у  «Довідкове  бюро  Матінки  Природи»  на с.  125,  щоб дізнатися, яку силу має вітер, змальований у вірші.

Якщо не можна вітер змалювати,

прозорий вітер на ясному тлі, —

змалюй дуби, могутні і крислаті,

які од вітру гнуться до землі. (Ліна Костенко)

  1. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМ АТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Слухання й обговорення казок

ЛАСКАВИЙ ВІТЕР І ХОЛОДНИЙ ВІТРЮГАН

(Казка)

У  темному  лісі,  в  глибокому  яру  спали  два  вітри.  Ласкавий  Вітер  — хлопець з синіми очима. А холодний Вітрюган — дід з колючою бородою.

Настала  зима.  Сонечко  не  могло  піднятися  високо  над  землею.  Білі сніги вкрили  поле.  Зашуміли  тривожно  верховіття дерев.  Прокинувся  в глибокому яру холодний  Вітрюган.  Встав,  вийшов  з  лісу.  Застогнала хуртовина.  Йде  по землі холодний Вітрюган, замерзають річки, гуде хуртовина.

Та  ось  піднялося  сонечко  вище  над  землею.  Заболіла  спина  у  холодного Вітрюгана. Поплентав він у темний ліс, заліз у глибокий яр.

Прокинувся ласкавий Вітер, вийшов з лісу.

Засміялося сонечко, потекли струмки, зацвіли квіти, зашуміли трави. (В. Сухомлинський)

ПРО СОНЦЕ, МОРОЗ І ВІТЕР

(Українська народна казка)

Ішли  сонце,  мороз  і  вітер  стовповою  дорогою  всі  три  і  зустріли  чоловіка. «Здрастуй!»  —  «Здрастуйте!»  Привіталися і пішли,— ті собі, а той — собі. І  пройшли  вони  з  гони  і  роздумались  тоді:  на  кого  той  чоловік  казав «здрастуйте», чи на всіх, чи, може, одному?

Вернулися,  нагоняють  того  чоловіка:  «Обожди,  чогось  іспросимось».  Той обождав.  Підходять  вони  до  нього:  «Кому,  чоловіче,  ти  казав  “ здрастуйте” , чи  одному,  чи  на усіх?»  —  « Н і, —  каже,—  одному  я  казав».—  «Котрому ж ти казав?»  —  «Оцьому,— каже,— губатому я казав “ здрастуйте” ».

Обернулись  і  йдуть  собі  назад.  І  сонце  каже:  «Я  його  попечу!»  А  мороз каже:  «Я  його  ізморожу!»  А  вітер  каже:  «Ти  не  спечеш,  а  ти  не  зморозиш, бо  як  ти  будеш  пекти,  а  я  буду  холодний  вітер  віять;  а  як  ти,  морозе,  будеш морозить, то я притихну, і він не змерзне».

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Що таке вітер?

—  Який буває вітер?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

—  Розкажіть,  яку  користь  та  яку  шкоду  приносить  вітер  людям.

Пригадайте, чи знаєте ви казки чи пісні про вітер.

 

Завантажити: Тема: Як виникає вітер ? (2 клас. Природознавство) (Розмір: 12.9 KB, Завантажень: 188)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*