Тема: Як поводитися під час пожежі (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Ознайомити учнів зі стадіями розвитку пожежі. Формувати вміння користуватися первинними засобами пожежогасіння. Виховувати організованість, впевненість у власних силах.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Тип уроку: комбінований
Терміни: вогнегасник
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– назвати три стадії пожежі і три типи вогнегасників;
– пояснити переваги і недоліки різних типів вогнегасників;
– обирати відповідні засоби пожежогасіння у випадках загоряння звичайних речей, електроприладів чи легкозаймистих рідин;
– продемонструвати здатність загасити невелику пожежу;
– захищати органи дихання та правильно діяти у випадку загоряння одягу.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Завдання
1. Які основні причини виникнення пожежі в оселі?
2. Назви стадії пожежі.
3. У яких ситуаціях вогонь може бути особливо небезпечним?
4. Назви підручні засоби, які можна використовувати для пожежогасіння.
5. Чим відрізняються легкозаймисті речовини від важкозаймистих, негорючих?
6. Які правила пожежної безпеки знаєш? Чому їх слід додержуватися?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учні об’єднуються в пари і розповідають одне одному про пожежі, свідками яких вони були, або про ті, про які дізналися із ЗМІ. Визначають, на якій стадії вдалося загасити пожежу.

ІV. Вивчення нового матеріалу
Чи знаєш ти, що…
У розвитку пожежі виділяють три стадії.
– Початкова. Триває переважно від 15 до 30 хвилин. Для неї характерна невисока температура полум’я і незначна швидкість поширення вогню. Якщо пожежу встигнуть загасити на цій стадії, вона заподіє найменші збитки.
– Основна стадія. Триває переважно наступні 30 хвилин, температура полум’я може перевищувати 1000°С. Пожежа швидко поширюється, загасити її дуже важко.
– Стадія закінчення. Вогонь згасає у міру догоряння матеріалів. Рятувати вже нічого.

Об’єднання в 4 групи
Робота з підручником, підготовка повідомлень:
– група 1 — «Як загасити пожежу на початковій стадії загоряння»;
– група 2 — «Які бувають вогнегасники»;
– група 3 — «Як правильно дихати в зоні пожежі»;
– група 4 — «Як загасити одяг на людині».
Презентації груп. Групи міняються темами, записують усе, що запам’ятали. Обговорення, доповнення, оцінювання, яка з груп була найуважнішою.

Користування засобами пожежогасіння
1. Розглянь мал. 64. Якими підручними засобами (а – д) можна загасити пожежі (1- 3)?
2. Назви застереження щодо користування пінними, вуглекислотними та порошковими вогнегасниками.

V. Закріплення знань учнів
Завдання
1. Що таке вогнегасник? Які види вогнегасників існують? Для гасіння яких
пожеж застосовують кожен вид вогнегасника?
2. Як захистити органи дихання під час пожежі?
3. Як діятимеш у разі загоряння одягу під час пожежі?

Вправа «Закінчи речення»
– Сьогодні на уроці я дізнався…
– Сьогодні на уроці я навчився…

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 28

Підсумки
Пожежа — неконтрольований процес горіння, який загрожує життю людей, заподіює матеріальні збитки. Розрізняють три стадії пожежі: початкову, основну і стадію закінчення.

На початковій стадії пожежу можна загасити, якщо діяти швидко і правильно. Вогнегасник — найефективніший засіб пожежогасіння.

Опинившись у зоні пожежі, треба захищати органи дихання і постаратися якнайшвидше вибратися з неї.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Як поводитися під час пожежі (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 14.7 KB, Завантажень: 950)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*