Тема: Види і наслідки конфліктів (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)
Мета: Ознайомити учнів з видами конфліктів та з прийомами конструктивного розв’язання конфліктів, відпрацьовувати навички самоконтролю. Виховувати толерантне ставлення до оточуючих.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Тип уроку: комбінований
Терміни: «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
- пояснити значення термінів «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів»;
- розповідати, чому між людьми виникають конфлікти;
- розрізняти конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;
- розказати про способи розв’язання конфліктів;
- розпізнавати конфлікти у щоденному житті.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Об’єднайтесь у пари і розкажіть одне одному ситуацію, коли ви сварилися або сперечалися з друзями чи іншими дітьми.
– Що спричинило суперечку? Як це відбувалося?
- Наведіть приклади дій, які можуть спричинити суперечку (обзивання, нетактовні висловлювання, поширення пліток, заперечення чиєїсь думки…).
- Назвіть почуття, що виникають в учасників конфлікту (гнів, образа, розчарування…).
- Подумайте, які наслідки для здоров’я можуть мати конфлікти (образи, бійка, розрив дружби…).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм: «Які дії можуть спричинити суперечку?»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Види конфліктів
Конфлікти, спричинені розбіжностями у поглядах, смаках чи уподобаннях людей, називають конфліктами поглядів. Коли конфлікти виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей — це конфлікти інтересів. Розв’язують ці конфлікти по-різному.
Обговорення історії про футбольних уболівальників
Два товариші — Володя і Раміль — дуже добре ладнають між собою, а сваряться тільки тому, що Володя вболівальник київського «Динамо», а Раміль — донецького «Шахтаря». Ці сварки пригнічують їх обох. Трапляється, що вони по кілька днів не розмовляють. Іноді сперечаються мало не до бійки. Кожен намагається довести переваги улюбленої команди і переконати товариша вболівати за неї. Та чи варто це робити? Краще визнати право друга вболівати за команду, яка йому подобається, утримуватися від нападок на неї і обговорювати те, що чим краще гратимуть обидві команди, тим цікавіше буде дивитися матчі національного чемпіонату і тим сильнішою буде збірна України.
Пригадай подібну ситуацію зі свого життя.
- Як це було?
- Чи правильно ти діяв?
- Що можна було зробити чи сказати інакше?
Конструктивне розв’язання конфліктів
- Об’єднайтесь у 4 групи. За допомогою мал. 46 підготуйте повідомлення про способи і наслідки розв’язання конфліктів. Поміркуйте, який із способів є найкращим у більшості життєвих ситуацій.
- Обговоріть, які способи розв’язання конфлікту описано у наведених ситуаціях.
Ситуація 1. У санаторії Олена живе в кімнаті з Вітою. Віта не прибирає своє ліжко і розкидає речі. За це їхня кімната постійно отримує зауваження. Олена спочатку терпіла, а потім не витримала і нагримала на Віту. Дівчата посварилися.
Ситуація 2. Марина і Оксана — подруги. Оксана майже завжди поступається Марині. Та часом вона відчуває невдоволення і розчарування через те, що її інтереси не враховуються.
- Розгляньте мал. 47 і визначте, які способи розв’язання конфліктів між братом і сестрою зображено на ньому.
V.Закріплення знань учнів
Завдання
- Що таке конфлікт?
- Чому виникають конфлікти?
- Чому важливо розв’язувати конфлікт конструктивно?
- Як впливають конфлікти на стосунки і здоров’я людей?
Моделюй — набувай життєвих навичок
Як конструктивно розв’язати конфліктні ситуації?
- У кінотеатрі під час сеансу підлітки голосно обговорюють події фільму, незважаючи на зауваження.
- У громадському транспорті людина літнього віку звернулася з проханням поступитися місцем.
- Однокласники підготували матеріали до стінгазети, але не можуть дійти згоди, обираючи, які замітки розмістити. Кожен вважає свою замітку найкращою.
- У шкільній їдальні один з учнів намагається взяти обід без черги.
- На посаду старости класу було двоє претендентів. Обрано одного з них. Другий образився на всіх однокласників і перестав з ними спілкуватися.
По черзі продовжити фразу: «Уміння розв’язувати конфлікти допоможе мені…»
VІ. Домашнє завдання
- Опрацювати § 23
Підсумки
Конфлікти невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю і має власні погляди та інтереси.
Якщо конфлікти виникають через розбіжності у смаках чи поглядах людей, їх слід розв’язувати на основі толерантності.
У більшості випадків конфлікти краще розв’язувати шляхом переговорів.
Упевнений стиль поведінки допомагає уникати конфліктів і конструктивно розв’язувати їх.
Завантажити: Тема: Види і наслідки конфліктів (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 16.3 KB, Завантажень: 2407)