Тема: Види і наслідки конфліктів (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Ознайомити учнів з видами конфліктів та з прийомами конструктивного розв’язання конфліктів, відпрацьовувати навички самоконтролю. Виховувати толерантне ставлення до оточуючих.
Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність.
Тип уроку: комбінований
Терміни: «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:

  • пояснити значення термінів «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів»;
  • розповідати, чому між людьми виникають конфлікти;
  • розрізняти конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;
  • розказати про способи розв’язання конфліктів;
  • розпізнавати конфлікти у щоденному житті.

ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Об’єднайтесь у пари і розкажіть одне одному ситуацію, коли ви сварилися або сперечалися з друзями чи іншими дітьми.

Що спричинило суперечку? Як це відбувалося?

  1. Наведіть приклади дій, які можуть спричинити суперечку (обзивання, нетактовні висловлювання, поширення пліток, заперечення чиєїсь думки…).
  2. Назвіть почуття, що виникають в учасників конфлікту (гнів, образа, розчарування…).
  3. Подумайте, які наслідки для здоров’я можуть мати конфлікти (образи, бійка, розрив дружби…).

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Мозковий штурм: «Які дії можуть спричинити суперечку?»

ІV. Вивчення нового матеріалу

Види конфліктів
Конфлікти, спричинені розбіжностями у поглядах, смаках чи уподобаннях людей, називають конфліктами поглядів.  Коли конфлікти виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей — це конфлікти інтересів.  Розв’язують ці конфлікти по-різному.

Обговорення історії про футбольних уболівальників

Два товариші — Володя і Раміль — дуже добре ладнають між собою, а сваряться тільки тому, що Володя вболівальник київського «Динамо», а Раміль — донецького «Шахтаря». Ці сварки пригнічують їх обох. Трапляється, що вони по кілька днів не розмовляють. Іноді сперечаються мало не до бійки. Кожен намагається довести переваги улюбленої команди і переконати товариша вболівати за неї. Та чи варто це робити? Краще визнати право друга вболівати за команду, яка йому подобається, утримуватися від нападок на неї і обговорювати те, що чим краще гратимуть обидві команди, тим цікавіше буде дивитися матчі національного чемпіонату і тим сильнішою буде збірна України.

Пригадай подібну ситуацію зі свого життя.

  • Як це було?
  • Чи правильно ти діяв?
  • Що можна було зробити чи сказати інакше?

Конструктивне розв’язання конфліктів

  1. Об’єднайтесь у 4 групи. За допомогою мал. 46 підготуйте повідомлення про способи і наслідки розв’язання конфліктів. Поміркуйте, який із способів є найкращим у більшості життєвих ситуацій.
  2. Обговоріть, які способи розв’язання конфлікту описано у наведених ситуаціях.

Ситуація 1. У санаторії Олена живе в кімнаті з Вітою. Віта не прибирає своє ліжко і розкидає речі. За це їхня кімната постійно отримує зауваження. Олена спочатку терпіла, а потім не витримала і нагримала на Віту. Дівчата посварилися.

Ситуація 2. Марина і Оксана — подруги. Оксана майже завжди поступається Марині. Та часом вона відчуває невдоволення і розчарування через те, що її інтереси не враховуються.

  1. Розгляньте мал. 47 і визначте, які способи розв’язання конфліктів між братом і сестрою зображено на ньому.

V.Закріплення знань учнів
Завдання

  1. Що таке конфлікт?
  2. Чому виникають конфлікти?
  3. Чому важливо розв’язувати конфлікт конструктивно?
  4. Як впливають конфлікти на стосунки і здоров’я людей?

Моделюй — набувай життєвих навичок
Як конструктивно розв’язати конфліктні ситуації?

  1. У кінотеатрі під час сеансу підлітки голосно обговорюють події фільму, незважаючи на зауваження.
  2. У громадському транспорті людина літнього віку звернулася з проханням поступитися місцем.
  3. Однокласники підготували матеріали до стінгазети, але не можуть дійти згоди, обираючи, які замітки розмістити. Кожен вважає свою замітку найкращою.
  4. У шкільній їдальні один з учнів намагається взяти обід без черги.
  5. На посаду старости класу було двоє претендентів. Обрано одного з них. Другий образився на всіх однокласників і перестав з ними спілкуватися.

По черзі продовжити фразу: «Уміння розв’язувати конфлікти допоможе мені…»

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 23

Підсумки

Конфлікти невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю і має власні погляди та інтереси.

Якщо конфлікти виникають через розбіжності у смаках чи поглядах людей, їх слід розв’язувати на основі толерантності.

У більшості випадків конфлікти краще розв’язувати шляхом переговорів.

Упевнений стиль поведінки допомагає уникати конфліктів і конструктивно розв’язувати їх.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Види і наслідки конфліктів (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 16.3 KB, Завантажень: 1266)
Мета: Ознайомити учнів з видами конфліктів та з прийомами конструктивного розв’язання конфліктів, відпрацьовувати навички самоконтролю. Виховувати толерантне ставлення до оточуючих. Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність. Тип уроку: комбінований Терміни: «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів». Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: пояснити значення термінів «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів»; розповідати, чому між людьми виникають конфлікти; розрізняти конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; розказати про способи розв’язання конфліктів; розпізнавати конфлікти у щоденному житті. ХІД УРОКУ І.  Організаційний…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*