Тема: Усна народна творчість. Хороводи. Народна гра «Мак» (3 клас. Літературне читання)

Мета: познайомити учнів з українськими хороводами; навчати брати участь у хоро­водах, обирати ведучих, виконувати пісні; розвивати діалогічне мовлення; ви­ховувати любов до народної творчості.

Обладнання:   запис мелодії пісенної частини гри, шапочка – квітка маку або віночок із ма­ку. Збірка дитячих народних ігор «Котилася торба».

Усі уроки літературного читання на сайті «Шкільне життя»

Хід уроку

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Діти розповідають вивчені ними лічилки.

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Швидке читання учнями потішки

особливу увагу слід звернути на правильну вимову звука [ч].

Печу, печу хлібчик

Дітям на обідчик.

До борщика хлібчик —

Смачний обідчик.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слово вчителя з елементами бесіди.

Уявіть собі таку ситуацію: ви разом із товаришами вийшли погуляти на подвір’я. Чим зайнятися? Ну, ясна річ, іграми.

Які ігри ви знаєте?

Які з них ваші улюблені? (Розповіді дітей.)

А чи знаєте ви гру, яка зветься «Мак»? От сьогодні ми на­вчимося в неї грати.(презентація)

  1. IV. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙМАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Пояснення вчителя.

Гра «Мак» належить до хороводних ігор. Хороводами колись називали обрядові дійства, які поєднували в собі музику, танці і те­атралізовані елементи. Пізніше хороводи втратили свою обрядо­вість і перетворилися спочатку на святкові, а згодом і на буденні ігри.   

Погляньте: я тримаю в руках збірку українських народних дитячих ігор «Котилася торба». Серед інших є і та гра, яку ми сьо­годні вивчимо. Є вона і в нашому підручнику.

  1. V. РОБОТА НАД ЗАСВОЄННЯМ ГРИ
  2. Підготовча бесіда.

Що треба знати, щоб організувати гру? (її зміст і правила.)

Як ми можемо про це дізнатися?

2.Ознайомлення зі змістом та правилами гри.

Розгорніть підручник на с. 10. Знайдіть опис правил гри.

Прочитайте їх мовчки.

Чи  зрозуміли ви, як треба розпочинати гру? Розкажіть.

Отже, нам потрібно обрати того, хто буде виконувати роль Маку. Як ми це зробимо? (За допомогою лічилки,)

Прочитайте, яку пісеньку виконують діти.

Як далі продовжувати гру? (Читання дітьми с. 11 підруч­ника.)

Чим закінчиться гра? (Читання с. 12 підручника.)

3.Читання діалогу в особах: запитання дітей і відповідь Маку.

  1. Слухання мелодії пісеньки «Ой на горі мак» та її виконання дітьми. (Після ви­вчення слів напам’ять.)
  2. Колективне виконання гри (зачитування тексту, виконання пісні всім класом).
  3. Підготовка до виконання гри в окремих групах і її демонстрація. (Можна у вигляді конкурсу на краще виконання.)
  4. VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Яку гру вивчили?

Чому вона має таку назву?

Які трудові процеси згадані в ній?

Що потрібно знати, щоб організувати гру?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Навчити гри «Мак» дітей, з якими товаришуєте поза класом.

Завантажити: Тема: Усна народна творчість. Хороводи. Народна гра «Мак» (3 клас. Літературне читання) (Розмір: 11.8 KB, Завантажень: 50)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*