Тема: Усна народна творчість. Дитячі ігри, забави. Потішки. Лічилки (3 клас. Літературне читання)

Мета: дати поняття про твори, які складаються заради розваг дітей для створення бадьорого настрою; познайомити учнів із дитячим ігровим фольклором; фор­мувати навички орфоепічного мовлення та швидкого читання; розвивати зв’язне мовлення учнів; навчити користуватися ігровим фольклором; вихову­вати любов до спадщини українського народу.

Обладнання:   іграшка-лялька, запис тексту колисанки на кодокарті (дошці), презентація.

Усі уроки літературного читання на сайті «Шкільне життя»

Хід уроку

І.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опитування вивчених напам’ять колискових пісень.

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

— Прочитайте з потрібною швидкістю колисанку, правильно вимовляючи слова (запис на дошці).

Баю-баю-баю!

Дровець нарубаю

І в печі натоплю.

Буде тепло в хаті,

Буде дитя спати.

А-а-а! А-а-а!

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Поміркуйте над таким запитанням: чи можна за допомо­гою народних творів забавлятися, гратися? (Відповіді учнів.)
  • Як це можна зробити? Чи знаєте ви такі твори?
  • Сьогодні на уроці ми будемо шукати відповіді на ці запитання.
  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Вступне слово вчителя.

Вам, мабуть, доводилося спостерігати, як хтось із дорослих — тато, мама чи хтось інший — беруть на руки малюка і, промовляючи невеличкі віршики – потішки та супроводжуючи їх відповідни­ми рухами, забавляють дитину. Можливо, вам і самим це доводилося робити, коли ви гралися з молодшими братиками чи
сестричками. Розкажіть про це.

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Аудіювання тексту «Потішки» (с. 7 підручника).

  • Які твори називають потішками?
  • Хто і з якою метою їх виконував?
  1. Читання текстів потішок учнями, пояснення, як можна з ними забавлятися.
  • Розгорніть підручник на с. 7. Прочитайте спочатку мовч­ки, а потім уголос першу потішку. Які рухи, на ваш погляд, по­трібно при цьому виконувати? (Якщо учні не знають, учитель роз­повідає сам або демонструє відповідні рухи з лялькою. Аналогічно проводиться робота з іншими потішками.)
  • Які картини з життя народу відображені в потішках?
  1. Вибіркове читання.

Прочитати ті потішки, до яких є ілюстрації. Звернути увагу на вживання в них пестливих слів.

4.Підготовка до роботи з лічилками.

Пояснення вчителя з елементами бесіди.

За допомогою потішок забавляють зовсім маленьких дітей, а коли вони підростають, то граються самі.

—      Які ігри ви знаєте?

—      Із чого зазвичай ви починаєте грати в піжмурки чи інші колективні ігри?

Ну, звичайно ж, із лічилок, оскільки треба справедливо і без образ визначити, хто буде жмуритися чи водити гру. Саме тут на допомогу приходять лічилки.

—      Які українські лічилки ви знаєте?
Сьогодні ми вивчимо ще кілька з них.

5.Аудіювання тексту «Лічилки» (с. 9 підручника).

  • Для чого використовували лічилки?
  • Як ними користуватися?
  1. Читання учнями лічилок мовчки і вголос.

Учитель повинен звернути увагу на правильну вимову слів: жмури[ц́ :а], голу[б]ко, припаде[ц́:а].

  1. Робота з ілюстрацією (с. 9 підручника).
  • Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?
  • Знайдіть і прочитайте ту лічилку, яку ілюструє цей малю­нок.

8.Заучування однієї з лічилок напам’ять (за вибором учня).

  1. ПІДСУМОК УРОКУ
  • Які народні твори вивчали?
  • Які з них запам’ятали?
  • Які потішки і лічилки знаєте? Чи вмієте їх виконувати?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити 2—3 лічилки.

Завантажити: Тема: Усна народна творчість. Дитячі ігри, забави. Потішки. Лічилки (3 клас. Літературне читання) (Розмір: 13.5 KB, Завантажень: 60)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*