Тема: Урок осінній (підсумковий) (Музичне мистецтво. 1 клас)

Мета:
♦    навчальна: допомогти учням продемонструвати свої виконавські досягнення, по­вніше засвоїти емоційну сферу, самовиразитися;
♦    розвивальна: поглибити розуміння учнями зв’язків музики (мистецтва) з навко­лишнім середовищем; допомогти усвідомити, що музика є необхідною складовою життя людини;
♦     виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.
Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Похід гномів», П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Но­ва лялька», В. Косенко «Пасторальна», український народний танець «Гопак»; укра­їнські народні пісні «Ходить гарбуз по городу», «Ой, до нори, мишко»; Н. Май «Пер­ший дзвоник»; ігри «Звук низький чи високий?», «Телевізор», «Створюємо музику», «Впізнай мелодію».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музично­го мистецтва. 1 клас»; ілюстрації до музичних творів.
Обладнання: музичні інструменти; комп”ютер ,фонохрестоматія.
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»),

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку

 Музичне вітання

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Минуло небагато часу відтоді, як ми потрапили у країну Музи­ка, але ви вже знаєте, наскільки вона буває різною: веселою і сумною, тривож­ною і спокійною, урочистою та жартівливою. Вона, як і людина, має певний характер і може розповісти нам про різні події або намалювати різні картини. Ми вже трохи навчилися слухати музику, спробували передати її у малюнках та рухах, почали також вчитеся співати і впізнавати музику за мелодією.

♦   Які звуки навколо нас ми можемо почути?

♦   Якими бувають музичні звуки?

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Гра «Звук низький чи високий?»
Перевірте ви слух свій:
Звук високий чи низький?
Хай попрацюють ваші руки:
Покажіть, які це звуки!
Учитель виконує будь-яку мелодію у різних регістрах, діти показують висоту звуку руками.

♦   Як позначають короткі та звуки довгі?

Гра «Телевізор»

Учитель. Уявіть, що ви повернулися додому, увімкнули телевізор, а на екрані — знаки. Уважно розгляньте їх та запам’ятайте.
♦   Що це за знаки? Назвіть їх та проплескайте.

ПІПІ ІІПІ

Гра «Створюємо музику»
Учитель. На попередніх уроках ми переконалися, що кожен вірш або пісня має свій ритм. До нас на урок Мудра Сова принесла завдання: проплеска- ти і записати ритмічний рисунок тексту. Послухайте цей текст.

Стука вітерець до нас,
Хоче він зайти у клас.
Учні проплескують та записують ритмічний рисунок на дошці.

А чи відомо вам, яка цікава історія сталася одного осіннього дня? Вона зди­вувала не тільки дітей, а й дорослих. У школі був звичайний урок музичного мистецтва, аж раптом… зачинилося вікно: «Брясь!», грюкнули двері: «Бах!», на вулиці здійнялася буря. Вітер бив у шибки, почався дощ. Крізь було чути: «Ба-бах!», «Брязь!», «Бум!», «Бах!», «Бух!». Усі завмерли. Та в цю мить зай­шов учитель. Лише він був спокійний і зосереджений. Учитель тихо промовив: «Заспокойтеся, нічого страшного не сталося. Чи знаєте ви, що така страшна буря складається з багатьох маленьких вітерців? Як ви вважаєте, чому це вони об’єдналися і вирішили стукати саме в двері нашої школи? Так, вони дуже хо­тіли навчитися грати на музичних інструментах».

Діти, а хто з вас хоче бути цим маленьким вітерцем на сьогоднішньому уро­ці та пограти на бубні, барабані та брязкальцях, утворити справжній оркестр?

Розучування мелодії та виконання поспівки у супроводі дитячих музичних інструментів

3.1.        Виконання вивчених пісень
А зараз — пісенькі барвисті.
Хто хоче бути з вас артистом?

Повторення пісень з інсценізацією (українські народні пісні «Ходить гарбуз по городу», «Ой, до нори, мишко», Н. Май «Перший дзвоник»)

3.2.        Слухання музики

Гра «Впізнай мелодію» (варіант і)

Об’єднати дітей у три команди. У кошиках для кожної команди на окре­мих картках — літери, що разом становлять назву музичного твору. Ді­ти по черзі мають зобразити назву твору на дошці. Перемагає та коман­да, яка першою впоралась із завданням.

Гра «Впізнай мелодію» (варіант II)

На дошці — ілюстрації до музичних творів: Е. Ґріґ «Похід гномів»,

П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька», В. Косенко «Пасто­ральна». Завдання: обрати малюнок-ілюстрацію до твору, що звучить, та пригадати його назву.

Слухання Е. Ґріґа «Похід гномів»; П. Чайковського «Хвороба ляльки»,

«Нова лялька»; В. Косенка «Пасторальна»
♦   Як називають музику, під яку танцюють?
♦   Які танці ви знаєте?

Слухання українського народного танцю «Гопак» та виконання танцювальних рухів

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Ви добре працювали сьогодні на уроці, були дуже активними. Я вважаю, що ви справжні шанувальники музичного мистецтва.

♦   Які пісні вам найбільше сподобались сьогодні?
♦   Які твори вам найбільш запам’ятались?

Учні виходять із класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак» ).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Урок осінній (підсумковий) (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 15.0 KB, Завантажень: 130)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*