Тема: «Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми». (1 клас. Трудове навчання)

Мета: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; розвивати уважність, точність; виховувати любов до природи.
Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, трафарет.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  1. Привітання:
  • Дзвінко пролунав дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі в рядок —

Починається урок!

  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати. А для подорожі нам потрібно взяти все необхідне. Давайте перевіримо, чи все є у вас на столах.

ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу:

  1. Бесіда:
  • А де будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
  • Навесні веселить,

Влітку холодить,

Восени годує,

А взимку гріє. (Ліс)

  • Так, подорожувати будемо до лісу. Ось тихо вузенькою стежкою заходимо до лісу. І зустрічає нас добрий лісовий мешканець Лісовичок. Давайте попросимо його розповісти про щось цікаве, казкове, що є в лісі.
  • Я, давній житель лісу, люблю і бережу природу. І хочу, щоб ви також були любителями природи і вчилися бачити все чарівне в природі.
  • Ось дивіться, діти, це листочок. У нього посередині — вісь симетрії й однакові відгалуження від неї. Майже всі дерева мають таке симетричне листя. Давайте пограємо у гру «Вгадай дерево».
  1. Гра «Вгадай дерево»:

Лісовичок показує учням зразки листя різних дерев та загадує про них загадки.

  • Я — дерево-красень,

А звуть мене… (ясен).

  • Зелена, а не гай,

Біла, а не сніг,

Кучерява, та без волосся. (Береза)

  • Живе один батько і тисячі синів має.

Всім шапки справляє, а собі на має. (Дуб, жолуді)

  • Весною росте, влітку цвіте,

Восени осипається, взимку відсипається.

А квітки — на медок.

Лікує від грипу, кашлю і хрипу. (Липа)

  • У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

  • Восени намистом рясним

Вона віти прикрашала.

Як весна-красна настала,

Намистин уже не стало.

Без окраси залишилась

Ти, красуне, не даремно.

Взимку пташок годувала

Намистинами ти, певно. (Горобина)

III. Пояснення вчителя із показом алгоритму роботи:

  1. Беремо папір квадратної форми.
  2. Обводимо контури однієї із симетричних частин листочка.
  3. Вирізуємо.
  4. Розгорнувши папір, дістанемо листочок, що складається з двох однакових, тобто симетричних частин.
  5. Фізкультхвилинка
  • Ми — берізки і кленці,

В нас тоненькі стовбурці,

Ми в стрункі стаєм ряди,

Виправляємо гілки.

Ледь зіп’явшись з корінців,

Дістаєм до промінців.

Наші ніжні пагінці

Хиляться на вітерці

Вправо, вліво… І весь сад

Нахиливсь вперед — назад.

ІV. Практична діяльність учнів:

  • А зараз разом зі мною будете складати папір квадратної форми, який лежить у вас на партах, у такій послідовності, яка подана в технологічній карті. Тепер за шаблоном кожен із вас обведе частину листочка. Але перед вирізуванням пригадайте правила безпечного користування ножицями.
  1. Самостійна робота учнів:

Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує вірш В. Бутрім «Берізка».

  • Чом ти плачеш, красуне струнка?

Чом зажурена й тиха така?

Не сумуй, озирнися навколо.

Он тобі посміхнулась тополя.

Небо чисте, ясне, голубе

Обіймає ласкаво тебе.

Вже весна завітала в гаї,

Кучерявіють коси твої.

То, чому ж ти, берізко, сумна?

А у відповідь каже вона:

«Злії люди згубили мене.

Мабуть, серце у них кам’яне.

Бачиш, рана глибока яка!

З неї сік — моя кров — витіка.

Скоро зелень покриє гаї,

Прилетять гомінкі солов’ї:

Я любила пісні солов’їв,

Та мені не почути той спів.

Це для мене остання весна.

Я помру. Ось тому я й сумна».

Ні, берізонько, ти не помреш,

І у зелені ти розцвітеш.

Я тебе не покину, кохана,

Залікую глибокую рану,

Я замажу її й обгорну.

Ще не раз ти зустрінеш весну!

  1. Аналіз і виставка дитячих робіт

VII. Підсумок уроку:

  • Що нового, цікавого дізналися на уроці?
  • Чи сподобалася вам подорож у ліс?
  • Як треба поводитися в природі?

Шкільне життя

Завантажити: Тема: «Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми». (1 клас. Трудове навчання) (Розмір: 14.1 KB, Завантажень: 138)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*