Тема: Світ навколо тебе (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Ознайомити учнів із поняттям навколишнє середовище (довкілля) та його складовими. Проаналізувати, які елементи соціального середовища учнів мають позитивний, а які – негативний вплив на здоров’я. Розвивати креативність і навички групової роботи.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Поняття та терміни: навколишнє середовище, довкілля
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– пояснити значення термінів «навколишнє середовище, довкілля»;
– навести приклади природного, техногенного і соціального середовищ;
– назвати щонайменше три елементи свого соціального середовища; три кримінальні небезпеки і засоби захисту від них;
– усвідомити, які види захисту від кримінальних небезпек надають міліція, школа, батьки, а про які вони мають дбати самі.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Усе, що тебе оточує ґрунти, повітря, вода, рослини, тварини, люди і те, що вони створили, — називають навколишнім середовищем або довкіллям. Розрізняють елементи довкілля природні і штучні (створені людьми).

По черзі назвіть по одному природному і штучному елементу довкілля.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм
Запропонуйте учням уявити, що вони — як у фантастичному фільмі — остання людина на Землі. Які це може мати наслідки?

ІV. Вивчення нового матеріалу
Робота в групах
Об’єднайте учасників у п’ять груп (держава, родина, школа, друзі, ЗМІ). За допомогою підручника (с. 18) запропонуйте групам визначити, як ці елементи соціального довкілля впливають на здоров’я людей.

Обговорення ситуації
Рассказ об украденном баране

Барана горожанин за собой
Тащил с базара, — видно, на убой.
И вдруг в толпе остался налегке
С веревкой перерезанной в руке.
Барана нет. Добычею воров
Овчина стала, и курдюк, и плов.
Тот человек, в пропаже убедясь,
Забегал, бестолково суетясь.
А вор возле колодца, в стороне,
Вопил и причитал: «Ой, горе мне!»
«О чем ты?» — обворованный спросил.
«Я кошелек в колодец уронил!
Все, что имел я, — сто динаров там!
Достанешь — я в награду двадцать дам».
А тот: «Да это целая казна!
Ведь десяти баранов в ней цена.
Я одного барана потерял,
Но Бог взамен верблюда мне послал!»
В колодец он с молитвою полез,
А вор с его одеждою исчез.
О друг, по неизвестному пути
Ты должен осмотрительно идти…
Но жадность заведет в колодец бед
Того, в ком осмотрительности нет.

Запитання для обговорення
1. З якими небезпеками зіткнувся чоловік?
2. Як можна було запобігти цим небезпекам?
3. Наведіть приклади подібних ситуацій із сучасного життя.
Висновок: хоч загалом твоє соціальне середовище сприяє здоров’ю, та воно може бути і джерелом небезпек, зокрема кримінальних.

Вправа с. 19
1. Які із зображених на мал. 6 небезпек найбільше загрожують підліткам?
2. Пригадайте правила безпечної поведінки, які ви вивчали раніше.
Об’єднайтесь у 3 групи і складіть пам’ятку:
– група 1: як правильно поводитися, коли залишаєшся вдома сам;
– група 2:як поводитися надворі без супроводу дорослих;
– група 3: як і до кого можна звернутися по допомогу в разі потреби.

V. Закріплення знань учнів
1. Назвіть ризики та небезпеки, що можуть трапитись щодня?
2. Які небезпеки можуть трапитись по дорозі до школи?
3. Назвіть номери екстрених служб.
4 . Поясніть, як діяти в екстремальних ситуаціях.
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 3
2. Обговори з дорослими, як захистити особисте майно:
а) квартиру чи приватний будинок (укріплюють двері, встановлюють замки, вічка, тримають собаку…);
б) автомобіль (гараж, протиугінна сигналізація…);
в) велосипед (не залишають без нагляду, використовують спеціальний замок, зберігають під замком…).

Підсумки
Усе, що тебе оточує, є навколишнім середовищем або довкіллям. Розрізняють три види довкілля: природне, техногенне і соціальне.
Довкілля дає тобі все необхідне для життя. Та водночас воно є джерелом багатьох небезпек.
Твоє соціальне середовище (родина, Друзі, вчителі, телебачення та інші засоби масової інформації) безпосередньо чи опосередковано впливають на твоє здоров’я, поведінку і спосіб життя.

Завантажити: Тема: Світ навколо тебе (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 465.1 KB, Завантажень: 1023)
Мета: Ознайомити учнів із поняттям навколишнє середовище (довкілля) та його складовими. Проаналізувати, які елементи соціального середовища учнів мають позитивний, а які – негативний вплив на здоров’я. Розвивати креативність і навички групової роботи. Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність. Поняття та терміни: навколишнє середовище, довкілля Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - пояснити значення термінів «навколишнє середовище, довкілля»; - навести приклади природного, техногенного і соціального середовищ; - назвати щонайменше три елементи свого соціального середовища; три кримінальні…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*